Hoi verloskundigen, Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar misschien heeft 1 van jullie hier antwoord op: Ik sprak vandaag een vriendin van mij. Zij en haar vriend hebben een dochtertje van 8 weken oud. Nu zijn ze vorige week naar het CB geweest en daar kwamen ze erachter dat de fonatel dicht is. Weet u hoe dat kan? En of dat bij de geboorte al zo is of dat dat in de weken er na kan gebeuren?
Hoi saskia, Na de geboorte word er altijd gevoeld naar de fontanel als deze al dicht zou hebben gezeten zou dit direct vermeld zijn. Het is dus na de geboorte dicht gegroei, wat daar de preciese oorzaak van is kan ik je niet vertellen. Maar het is te vroeg want het hoofdje moet nog groeien. Ze zullen waarschijnlijk binnenkort naar de kinderarts mogen en daar kunnen ze alle antwoorden krijgen op hun vragen! Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je reactie. Ze hebben idd al wat onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet, ze moet geloff ik geopereerd worden. Wel spannend en echt niet leuk, als zo'n kleintje al geopereerd moet worden, maar als het daarmee goed kan komen is dat natuurlijk het beste!