Hallo Dames, Ik vraag me af of een tweede zwangerschap net zo snel komt of juist lang op zich laat wachten, zoals de eerste zwangerschap. De eerste keer meteen in de eerste ronde zwanger zijn is natuurlijk geen garantie voor een snelle tweede keer maar misschien betekent het wel dat je snel zwanger kan raken?? Ik lees graag jullie ervaringen.
Bij mijn 1e duurde het door een onregelmatige cyclus ongeveer 6 maanden voor ik zwanger raakte. Bij de 2e was ik gestopt met de pil, werd ongesteld en daarna gelijk niet meer. Dus toen was het in 1 klap raak. Dat had ik zelf ook niet verwacht.
Ik ben 3 keer zwanger geweest, de eerste zwangerschap de eerste ronde, de tweede bij ronde 3 en de derde in ronde 2. Uiteindelijk heb ik 1 heel mooi dochtertje (1e is miskraam geworden en mijn 2e dochtertje is geboren en overleden bij een zwangerschap van 23 weken). Dus ik werd steeds heel snel zwanger, maar of het nu weer gaat lukken, ik hoop het! Nu zit ik in ronde 3... Stiekem ga je daar dan toch wel een beetje vanuit he...
ik was van de eerste gelijk in ronde 1 zwanger (na 12 jaar pil slikken) We zijn nu flink bezig om weer zwanger te worden. (zie banner) Duurt dus wel wat langer dan bij de eerste x
Bij mijn 1e was het na 1x raak en ik slikte 4 jaar de pil. Nu met de 2e ook in 1x zwanger ook na 4 jaar pilgebruik.
eerste keer binnen 3 maanden, tweede keer met 8 maanden (miskraam helaas) en derde keer 8 maanden na de miskraam.
Ik werd in 1 keer zwanger --> miskraam Daarna 1 ronde (verplichte) pauze, daarna direct weer zwanger --> Sarah is in juni 2009 geboren Vanaf december zijn we 'bezig' voor een broertje of zusje, maar ik had steeds geen eisprong. De 1e keer dat ik een eisprong had was het direct weer raak. Helaas werd dit ook een miskraam. En nu heb ik mijn eerste ei sinds de miskraam gehad, dus ben benieuwd of ik weer zo snel zwanger ben
Hoi, Hier nog een op weg naar een tweede wondertje. Bij de eerste was het in de 3e ronde raak. Nu was het in de 2e ronde raak, maar helaas werd dat een miskraam. Nu ook hier afwachten....ik krijg wel de kriebels, want ik had graag de kindjes wat dichter bij elkaar gehad, maar nu zit er dadelijk toch wel twee jaar tussen... helaas, we hebben het niet (helemaal) zelf in de hand.
Eerste keer was ik meteen zwanger, maar dit werd helaas een mk. Daarna was ik weer gelijk zwanger. Nu zit ik in ronde 4. Het duurt dus in ieder geval langer dan de eerste keer.
1e keer was ik na 4 rondes zwanger, tweede keer na 3 rondes zwanger alleen werd dat helaas een miskraam, dus nu hoop ik na 2 rondes zwanger te zijn. Maar ja, time will tell.
Wow, wat veel reacties. Wat leuk. Ik heb ze allemaal gelezen. De meesten zijn na een vlotte 1e zwangerschap wel weer vlot met de tweede maar er zijn ook dames die er de tweede keer langer over doen of omgekeerd....het hangt waarschijnlijk af van meerdere factoren..idd vruchtbaarheid, persoonlijke situatie en misschien ook een beetje geluk..nou voor de dames die nu bezig zijn voor de tweede.....heel veel succes en voor de zwangere dames..heerlijk geniet ervan !