Heftige kramp

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Daan90, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hoi,

Woensdag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben, was toen 2 dagen over tijd. Ik had daarvoor al last van een vaag gevoel in mijn buik, dat is steeds gebleven. Ook had ik af en toe wat buikpijn.
    Vannacht heb ik echter enorme kramp gehad onder in mijn buik, leek wat op menstruatiekramp maar dan veel heftiger (ik heb er normaal niet zo veel last van). Ik ben toen naar de wc gegaan, maar had geen bloedverlies, verder vandaag ook helemaal niks. De heftige kramp is niet meer geweest sinds vannacht, wel weer het vage gevoelen lichte krampen/buikpijn.
    Kan die heftige kramp normaal zijn zo vroeg in de zwangerschap (4,5 week) of is het waarschijnlijk een slecht teken, ook al heb ik geen bloedverlies?

Groetjes, Daan90

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Daan,

Krampen van de baarmoeder kunnen er bij horen. Zolang je geen bloedverlies erbij hebt kun je niet veel meer doen dan afwachten, zeker gezien je zwangerschapstermijn. Mocht je er bloedverlies bij krijgen of mocht het aanhoudende buikpijn zijn kun je overleggen met een verloskundige. Gebruik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Bedankt voor je reactie.
    Ik bel morgen voor een afspraak bij de verloskundige, zal het dan ook noemen. Voor nu is de kramp wel minder geworden, nu vooral last van mijn darmen. Nog stees geen bloedverlies gehad in elk geval. We wachten het maar af dus.
    Foliumzuur ben ik gelijk mee begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was.

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Fijn dat het minder geworden is. Je darmen kunnen ook de baarmoeder prikkelen waardoor deze samen gaat trekken. Benoem het inderdaad morgen maar even als je een afspraak gaat maken.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina