Hallo, Ik heb een vraag Mijn zoontje is nu al een paar weken helemaal glutenvrij en het gaat super goed!!!! Hij groeit weer is weer vrolijk en poept weer normaal, maar nu komt de test icm gluten poeder, de test moet ik thuis doen en een aantal weken geven en daarna wordt er bloed geprikt en weten we of het coeliaki is of een over gevoeligheid, iemand ervaringen ?.. Groetjes anoniem
Mijn zoontje is gluten vrij gezet wegens klachten die die had veeeel heftige krampen haast niet/niet groeien slijm kloddersbij ontlasting en eten dat er zo weer uit kwam van achteren. brood eruit gooien enz,,,, het gaat nu echt super goed met hem en hij groeit ontzettend hard!! We zijn zo blij hij heeft ook een koemelk allergie dus het eten is wel lastig maarja dat maakt verder niet uit Nu willen ze hem testen met gluten poeder hun zeggen bij coeliaki absoluut alles vermijden (dat wist ik ook wel ) maar bij een eventuele allergie/overgevoeligheid kleine beetjes blijven geven, is dat echt zo ? Me manneke kan al geen brood binnen houden en hij reageerde al heftig op de fijne granen vanaf 6 mnd. We moeten de test doen met gluten poeder maar ik heb er absoluut geen goed gevoel bij !! Ik geloof 6 weken lang geven. Snap best dat het een x moet maar waarom nu al ?? Hij is pas net gluten vrij hij heeft ze hele jonge leventje 8 mnd nu al pijn gehad of koemelk of gluten waarom alles zo gehaast ? Moet de test trouwens ook thuis doen en ze gaan daarna bloedrijke, is bloedprikken ook echt betrouwbaar ? Sorry voor de vele vragen. En bedankt alvast