heftige krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cher, 20 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cher

cher Lid

4 jan 2007
    13
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben momenteel zes weken zwanger en heb gisteren enorm heftige krampen gehad. Ik merk dat ik hierdoor het gevoel kreeg dat er iets mis gaat/ zal gaan. Er is geen sprake van bloedverlies, wel heb ik last van mijn darmen. Wat kunnen die krampen zijn en is dat normaal in een zwangerschap.

Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi Cher,

Wat zul je geschrokken zijn. De krampen kunnen heel goed van je darmen komen die moeten namelijk een nieuw plekje veroveren omdat je groeiende baarmoeder ze aan de kant duwt. Als het niet goed zou zijn en je lichaam wil het vruchtje afstoten dan komt er inderdaad bloedverlies en houden de krampen pas op als het vruchtje is afgestoten.
    Ik begrijp uit je verhaal dat dat niet het geval is. Je kan ervan uit gaan dat het je darmen zijn die protesteerden.

Groetjes Imke

3. cher

cher Lid

4 jan 2007
    13
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik dacht inderdaad dat het mijn darmen waren. Maar inmiddels ben ik ook naar gyn. geweest en die heeft bij 6 weken en 6 dagen een echo gedaan. er zat wel een vruchtzakje maar er was geen vruchtje te zien. Hij zei of ik ben minder ver of er is iets misgegaan. Nu moet ik de heletijd aan de krampen denken. Zou dat een teken zijn geweest dat er iets fout is en wanneer kun je normaal iets in het vruchtzakje zien bij een inwendig echo. ik moet over twee weken terug. Ben bang dat het fout zit.

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Cher,

de krampen hebben daar niets mee te maken. Meestal is het zo dat je vanaf 6 weken iets moet kunnen zien met een inwendige echo. Wacht de volgende echo af en vertrouw op je lichaam.

Sterkte Imke

5. cher

cher Lid

4 jan 2007
    13
    0
    0
    Beste Imke,

Ik wilde je nog even bedanken. Dat ik op mijn eigen lichaam moet vertrouwen dat klopt. Ik heb inmiddels de echo gehad en alles is oke. Ben iets minder lang zwanger dan ik in eerste instantie dacht. Hoop dat ik nu meer kan genieten van alles.

Cher

Deel Deze Pagina