Benauwd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Waaghals, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Hoi
    Vraagje ben 25 weken zwanger en sinds gister heel erg verkouden.
    Keelpijn hoofdpijn zit gewoon vol
    Nu ben ik vanmorgen om 0500 uur wakker geworden omdat ik zo benauwd had,hete douche genomen en geprobeerd terug te gaan slapen dit lukte niet te benauwd,ik gebruik een neuspray met zoutoplossing en vanmiddag nog een x gestoomd maar zit te hijgen op de bank is dit normaal,ben bang dat mn kindje te weinig zuurstof krijgt

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat je zo benauwd bent. Heb je ook pijn op de borst of alleen benauwdheid door het verkouden zijn? Merk je dat je ook pijn op de borst hebt, is het belangrijk je verloskundige te bellen. Soms kan benauwdheid in combinatie met pijn op de borst wijzen op een bepaalde aandoening. Als het alleen de benauwdheid is, zou ik toch een normale neusspray proberen. Deze mag je maar een week gebruiken in de zwangerschap, maar misschien helpt dit , waardoor je beter adem kan halen. En anders zou ik zeker morgenochtend naar de huisarts te gaan, om naar je longen te laten luisteren en mogelijke adequate medicatie te krijgen. Je hoeft nu niet bang te zijn dat je kindje te weinig zuurstof krijgt, want als jij te weinig zuurstof in je bloed hebt, merk je dat echt wel. Je wordt dan vaak licht in je hoofd, niet lekker, misselijk en je krijgt het gevoel dat je flauw kan gaan vallen. Beterschap!

Groetjes Monique

3. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Bedankt voor je snelle reactie heb gekukkig geen pijn op de borst.
    Neusspray aantal x gebruikt en vannacht een stuk beter gegaan gelukkig.
    Nu verder rustig uitzieken.
    Nogmaals dank

Deel Deze Pagina