Gaat dit weer mis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Panter, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi dames,

Ik ben zoo bang. Na 9 jaar en vele vruchtbaarheidsbehandelingen en 7 vroege miskramen ben ik eindelijk weer zwanger.
    Maar sinds gisteravond wat bruine afscheiding...wat komt en gaat. Ene keer donkerbruin en de andere keer gelig met bruine sliertjes. Afscheiding is er voor paar uurtjes en dan stopt het weer even. Om vervolgens weer terug te komen. Sinds vanmorgen ook wat zeurderige krampjes in mijn onderrug. Al mijn miskramen begonnen met bruinverlies, en afnemende testen. Testen werden lichter.
    Nu word de test donkerder ipv lichter...zou er kans zijn dat dit toch goedkomt?

Ik denk zelf dat de afscheiding van het inbrengen van de utrogestan komt...maar die krampjes zitten me niet lekker. Hier ook een foto van de test vandaag..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier de test vergeleken met die van gister...loopt wel op toch?

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik kan je onzekerheid bijna dwars door het scherm voelen,en ik begrijp het zo.
    Maar meis,je testen zien er super uit!De krampjes horen er echt bij.En bruinverlies kan idd van het inbrengen van de utro komen,maar sommige vrouwen hebben dat ook gewoon tijdens de zwangerschap.
    Zolang het niet helderrood wordt,je testen zo mooi zijn,en er geen erge krampen zijn,probeer er vertrouwen in te hebben.En ja,ik weet dat dat heel makkelijk gezegd is,maar heel lastig gedaan.(zie onderschrift)
    Ik kan nu geen enkele reden bedenken dat erop wijst dat het fout gaat.En ik ben echt van de voorzichtigheid,zoals je misschien wel gelezen hebt;)

4. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ja, als Pipo het zegt ;).
    Maar ik zeg denk ik hetzelfde. Je tests zien er goed uit! Goed dat je utro gebruikt ook denk ik.
    Ik had heel veel kramp tijdens mijn eerste week van mijn eerste zwangerschap, nu ook maar wel minder. Dat kan er heel goed bijhoren. Het bruinverlies weet ik niet zo goed, maar dat lees ik wel vaker en dat het niks zegt.
    Ik kom je al langer tegen hier op het forum, ik ben ook via ICSI zwanger geworden en nu van een cryo. Ik snap je onzekerheid heel erg en gun je echt zo een blijvende zwangerschap! En een kindje. Heel veel succes! Mag je nog bloed prikken binnenkort?

5. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Lieve Panter, ik sluit me aan bij het verhaal van Pipo. Ook ik heb er ervaring mee en begrijp je angst. Zo lang het niet helder rood is en je geen echte buikpijn hebt heb ik er vertrouwen in. Ik heb geen ervaring met utro maar je test knalt van het scherm en is donkerder.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Meid ik heb bij mijn miskramen bruinverlies gehad, maar ook bij de zwangerschap van mijn jongste had ik enkele keren bruinverlies. De Gyn legde het zo uit dat door het uitrekken van de baarmoeder er tussen de plooitjes vandaan wat oud bloed kan komen. Ook krampjes horen erbij. Je testen zien er super mooi uit! Houd je daaraan vast! Zoals Pipo ook al aangaf: zolang het geen helder rood is en/of felle krampen worden ben je gewoon hartstikke zwanger! Ik duim voor je dat het goed mag gaan!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt lieve meiden. Ik ben zo onzetttend onzeker en bang.
    Mede ook doordat alle miskramen met bruinverlies begon, al had ik dan eerst ook afnemende testen...of bij de start van bruinverlies afnemende testen.

Ik had zo gehoopt dat al deze onzekerheid en afscheiding en ellende aan mijn deur voorbij zou gaan en ik eens onbezorgd zwanger mocht zijn.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi panter ik sluit me bij mijn voorgangers aan . Ik herken de angst ook maar al te goed zoals je in mijn onderschrift kunt lezen. Probeer ondanks alles te genieten ondanks dat het heel erg moeilijk is. Ik zou met de gyn of vk afspreken dat je als je het even niet ziet zitten je langst mag komen voor een echo dit heeft mij heel erg geholpen en na 20 weken voelde ik hem dus dat gaf ook meer rust. Ik duim dat dit een plakker is

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Pff ben zo bang...er komen ook steeds meer zeurderige ongesteldheidskrampen in mijn rug. Nu even weer wat meer bruinverlies, terwijl het vanmiddag en paar uren bijna weg was.
    Het zou zo oneerlijk zijn als dit weer ms gaat.

10. Natje87

Natje87 Lid

7 aug 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haay meis
    Hier nog eentje 5weken zwanger en bruin roze verlies. Op en aan.. wat erg he . Hou je me op de hoogte ? . Ik duim voor een plakker voor ons beide hoor!

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd met zwangerschap!
    Ik snap je onzekerheid meid.
    Ik heb ook bij goede zwangerschappen bloedverlies en krampen gehad.
    Omdat het al zo vaak mis gegaan is let je nu op elke kramp.

Kan je niet morgen bloed laten prikken?

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik bel morgen met het ziekenhuis. Zit in de nachtdienst dus bloedprikken kan niet eerder dan maandag. Kan morgen pas om 8:30 zh bellen en daarna moet ik echt gaan slapen. Autorijden is dan ook niet echt veilig meer als ik zo moe ben.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ach meis toch:(

Ik heb jouw geschiedenis niet, maar zal vertellen wat er bij mij toch goed afliep:
    Bruinnen roos verlies met kleine stolseltjes, krampen en met 12 weken gevoel van weeen: eroserende baarmoedermond.

Veel bloedverlies, zo dat t van boven naar beneden loopt. Stolsels in alle maten. Krampen. Vanaf 7 weken harde buiken. (Ja.... Leg dat maar eens uit)
    : hematoom.

Dus echt.... Het kan zo vaak wél goed gaan!! Ik snao jouw stress enorm.
    Ik denk dat bloedprikkwn niks uithaalt. Je hebt genoeg hcg...
    Dan zou je t al op moeten volgen.

Zet hem op!!!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Panter wees gerust! Zolang je testen zo knal blijven is er niets hoor! Ik heb in 2 van de 3 zwangerschappen bloedverlies gehad! Bij de eerste alleen bruin bij de andere zelfs behoorlijk rood! Het is ook een zwangerschapskwaal! Heel natuurlijk maar uiteraard hèèl begrijpelijk dat het je enorm onzeker maakt. Ongesteldheidsgevoel had ik zelfs bij iedere zwangerschap. Blijf vooral naar je testen kijken !
    1x bloedprikken heeft absoluut geen nut. Je zit vol hcg, als je wat wil weten moet je het meerdere keren doen om het verloop te zien.

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt meiden. Het bruinverlies blijft hetzelfde maar test is nog steeds knal. Ik ga wat proberen te ontspannen.

16. anoniem666

11 nov 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meid wat spannend, we maken precies hetzelfde door op het moment.

Ik ben na 3 jaar ook eindelijk dmv IVF zwanger geraakt (ik zit nu even anoniem op het forum, omdat ik de meelezers graag het persoonlijk wil vertellen dat het eindelijk raak is).

Ik kreeg op 12 dpo bruinverlies na een positieve test. Het was best wel veel! Daarna ook roze verlies en toen minderde het weer.
    Op 13 dpo ineens bij het inbrengen van de utro een hele veeg helderrood dun bloed, pff wat een spanning!

Op 14 dpo was het al minder en op 15 dpo was het weg.
    Maar op 16 dpo na oplopende en knalpositieve testen had ik ineens weer roze verlies, net zoveel als de die 12 dpo! Ook creme/gele afscheiding terwijl de utro altijd spierwit is.
    Gelijk het ziekenhuis gebeld en ik kon langskomen voor een bloedtest. Op 16 dpo en 18 dpo. Gisteren op 18 dpo de uitslag gehad, hcg waarde keurig verdubbeld, 1200 is het nu en dat pastte prima bij het termijn van 4wk4d!

De afgelopen dagen waren een regelrechte rollercoaster. Zo blij dat het eindelijk gelukt is maar wat zijn de dalen diep als je weer bloed/spotting ontdekt!

Iedereen zegt dat het 50/50 is en dat je er helemaal niks aan kan doen.
    Hier kan het ook nog steeds alle kanten op want het bloedverlies is nog maar 2 dagen weg.

Sterkte! (Ps: maandag is iedere meelezer op de hoogte, dan zal ik me wel ff bekend maken haha)

17. anoniem666

11 nov 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, ik heb ook echt perioden met buikpijn gehad dat ik er van overtuigd was dat het door zou breken maar juist dan kwam er niets.
    Nadat ik meerdere perioden met buikpijn zonder bloedverlies had doorgemaakt ben ik er in gaan geloven dat buikpijn dus niets hoeft te betekenen.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt voor je bericht. Hier ook steeds krampjes maar bruinverlies veranderd niet. Dat geeft me ook wat rust, als het niet goed zou zijn zou het toch allang doorbreken dacht ik zo. Brrr wat spannend allemaal zeg!!!! Sterkte, en ben benieuwd wie je bent :D

19. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dit is zo lastig. Het enige wat je gaat helpen is een aantal weken wachten tot je echo. Niet het antwoord waar je wat aan hebt, Wel het antwoord dat uitsluitsel gaat geven of de zwangerschap intact is.

Bij mijn mk's heb ik hetzelfde als jij gehad, aflopende testen en dan na verloop van tijd bloedverlies. Testen gaf mij daarom ook in deze zs vertrouwen dat het 'nog' goed zou gaan. Bloedverlies zo vroeg heb ik geen ervaring mee, behalve dat ik weet dat het niks hoeft te zeggen. Succes!! Duim in ieder geval voor je mee dat het goed mag blijven gaan.

20. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Erg spannend zeg vooral met je geschiedenis. Hier zowel bij een goede zwangerschap bloedverlies gehad maar ook mijn miskramen begonnen met bruinverlies met goed oplopende knaltesten. Alleen de digitale liep niet door naar 3+ en hierdoor wist ik dat t niet goed zat. Na zo'n 2,5 week verloor ik het vruchtje en zette het bloedverlies pas echt door. Denk dat t beide kanten op kan maar ik ga keihard duimen voor je

Deel Deze Pagina