Mijn zoontje heeft sinds 2 dagen last van dunne zurige diaree en vrijwel meteen ontstond er een rode huid op zn billetjes. Ik heb meteen gesmeerd met sudocrem, billenzalf, zinkzalf etc bij elke luierwisseling en bij iedere natte scheet die ik hoor wissel ik zn luier. Na het smeren met zalf laat ik m nog minstens een half uur met zn blote billen liggen zodat t goed kan indrogen maar desondanks zie ik met iedere luierwisseling zn huid roder en geirriteerder worden! Het is nu ook echt ruw aan het worden,... zo sneu! Wie heeft er een goede tip?!
Ik denk dat jij alles al doet wat goed is....... Misschien kan je hem anders een tijdje op een speelkleed of in de box leggen emt een celstofmatje eronder. Dat hij geen luier aan hoeft.... Verder heb ik geen idee. Succes.
Is het geen schimmelinfectie? Als er echt open plekjes zijn is die kans wel groot. Als het hier weer zover is, helpt dit prima: miconazolzalfje van de apotheek of drogist halen (kan zonder recept), en dat bij elke luierwisseling smeren, met sudocrème er overheen. Dan zie ik echt binnen 2 dagen grote verbetering. En dan wel een tijd door blijven smeren, want als het echt een schimmel is, is het niet meteen over als de roodheid weg is. Twee weken volhouden minstens. (Advies van de huisarts was trouwens ook om dit te doen.) Die miconazol is sowieso een lekker zacht zalfje, ik gebruik het als ik ook maar iets van roodheid zie. Sterkte, niet leuk van die zere billetjes
Mijn zoontje is allergisch voor sudocreme, zodra we dat erop smeren wordt het alleen maar roder en dikker. Het kan ook behoorlijk schuren, ik zou bepanthen gebruiken.
@ tink: vlgs mij is het geen schimmelinfectie, aangezien het verder niet scherp omrand is, het ziet er echt schraal uit... Maar als dat het wel zou zijn: wat zijn exact de kenmerken? En blijkbaar mag je een geneesmiddel als Miconazol bij baby's gebruiken, maar ik heb liever niet...Althans: als het met een een of ander huis en en keuken zalfje kan heb ik dat liever... @haert: Maizena...? Hoe gebruik je dat?? @ Suus: ik verwacht niet dat mn zoontje allergisch is voor sudocrem aangezien ik het 4 maanden gebruik en nooit ergens last van... Tot nu toe laat ik m maar zo lang mogelijk op een handdoek in zn blote billen liggen, haha!
Hoi Je kindje kan ook allergisch zijn voor luierdoekjes. Heeft mijn dochter ook. Dit schijnen ze in de loop van de tijd op te bouwen (sommige kindjes dan he). Zij bleef op den duur ook maar rode en kapotte billen houden. En ze had geen schimmelinfectie. Ze gilde echt van de pijn als ze verschoont moest worden, zo zielig. Wij hebben speciale olie via de ha om haar billen mee schoon te maken en gebruiken nat gemaakte tissues. daarnaast smeren we zinkzalf als haar billen rood zijn en sudocreme als haar billen hersteld zijn.
Jee...dat zou ook nog kunnen... maar zouden die rode plekken dan niet ook aan de voorkant bij het piemeltje moeten zitten? Het zit nu echt alleen op zn billetjes. Ik gebruikte altijd de luierdoekjes van de Etos omdat ze zo lekker ruiken en niet zo nattig zijn vergeleken met andere merken. Maar ik heb vanwege het parfum wat erin zit nu al geswitched met Pampers sensitive doekjes.... En inderdaad: ik gebruik zinkzalf op de ruwe plekken en sudocrem op de'"gewoon rode" plekken
Ja, eerst sudocrem en daarna maizena erop. Zo blijft de maizena op de billen en werkt het veel beter. Werkt echt heel goed!
Maar maizena is toch van dat poeder om sauzen ed mee in te dikken?? Wat voor functie heeft dat dan op luieruitslag?
Ik denk het ook. Die van ons heeft het ook gehad, maar lag toen in het ziekenhuis, dus werd het snel door de verpleegkundigen gesignaleerd. Hij kreeg daarvoor het zalfje waar Tink het over had. Binnen een week was ie daarvan af, 3 keer daags een dun laagje. In het ziekenhuis gebruikten we gaasjes met water, dat zou je ook nog eens kunnen proberen ipv de billendoekjes. Groetjes ik heb onderstaande tekst van deze site: Spruw, schimmelinfectie, candida infectie bij borstvoeding Hoe herken je spruw? Spruw bij de baby is te herkennen aan een witte waas in de mond van de baby. Deze waas kan voorkomen op de tong, in de wangzakken, aan de binnenkant van de lippen. Soms hebben de lippen een parelmoerachtige glans. De tong kan bij wegschrapen van het witte beslag een rode ontstoken plek laten zien. De baby kan onrustig gaan drinken of klakken met de tong. De spruw kan zich uiten door een hardnekkige luieruitslag, die met goede hygiene en luierzalf niet verbetert. Wanneer een moeder een candia infectie aan haar tepels heeft, dan is het voeden erg gevoelig. De tepels voelen branderig, kunnen jeuken en vertonen soms schilfers. De huid van de tepel en tepelhof die in contact komt met de mond van de baby kan roze tot rood zijn en wat glanzen. Moeders geven vaak aan dat in hun borst speldeprikken te voelen zijn tijdens en na de voeding. Soms heeft een moeder geen symptomen.
Klopt, en ik zou geen extra creme smeren maar alleen maizena er op strooien..mét creme heeft de maizena geen effect meer want dat komt dan dus niet op de billetjes maar in de luier.. Oma weet raad nog meer tips
Als Maizena hetzelfde effect heeft als talkpoeder dan gebruik ik liever dat laatste haha! Maar ben zelf niet zo'n voorstander van talkpoeder. het klontert zo snel als de huid ietwat vochtig is. Ik heb mn zoontje de halve middag met zn blote billen op een speelkleed laten spelen, ventilator erbij zodat alles lekker droog waait... heb het idee dat het werkt! Iemand nog tips tegen diarree zelf? Banaan geven schijnt te stoppen? Nog andere dingen? O ja: denk trouwens niet aan een schimmel, althans: hij heeft geen spruw en ik geef ook geen BV.. of kan hij het ook 'vanuit het niets" krijgen?
Cavilon creme, dat heb ik gebruikt toen mijn zoontje diarree had. Dit brengt een beschermlaagje aan op de huid waardoor de huid tijd heeft om te herstellen. Je hoeft het ook niet bij elke luierwisseling opnieuw aan te brengen. Ik deed het elke ochtend. Dunnetjes uitsmeren. Je kunt het bij de apotheek halen. Ik werk in de zorg en daar gebruiken we het ook, ideaal spul. Binnen no-time was de luieruitslag bij mijn zoontje weg
Mijn dochter had ook niet alles rood, vooral ook op de billen. Dus ik denk dat het wel kan. Mogelijk door de irritatie van urine/poep en combinatie met luier doekjes??? Moet zeggen dat het nu echt stuk beter gaat nu we de doekjes niet meer gebruiken. Alleen "tandjespoep" geeft nog uitslag.