Hoi dames, Ik wil graag weer zwanger worden, maar ik heb de ziekte van Hashimoto (traagwerkende schildklier). Ik ben op zoek naar meiden die hetzelfde hebben en hun ervaringen rondom zwanger worden, zwangerschap etc. Hoe is het bij jullie gegaan? Waren jullie snel zwanger of juist niet? Hoe was je zwangerschap? Heb je veel last gehad van je schildklier tijdens je zwangerschap of juist niet? En hoe zit het met medicatie? Ik weet dat je op moet hogen. Ik heb woensdag een afspraak met de huisarts, dus ik ga sowieso e.e.a. bespreken met haar, ook omtrent verhogen van medicatie. Maar voor nu vooral ook benieuwd naar ervaringen Groetjes Kolibrie
hoi! Ikke, zodra ik ging proberen moest ik de internist op de hoogte stellen en bij positief testen had ik dan meteen recept liggen om 25%op te hogen, en na 6 weken nogmaals 25% Verder snel zwanger, bij de eerste in maand 2, bij de tweede 7 maanden en bij de 3e meteen raak Verder niks gemerkt van die schildklier...af en toe prikken thats it
als het kan zou i trouwens nu je gaat proberen al een verwijzing vragen voor de internist, ik vond het prettiger bij een internist onder controle te zijn, de ene huisarts weet meer van de schildklier dan de ander, en ik heb een slechte ervaring bij de eerste zwangerschap, niks hoefde en met 3 maanden ging ik toch uit mezelf prikekn en bleek ik per direct op te moeten hogen, terwijl ik de huisarts vanaf het begin overal bij had betrokken!
Fijn te horen dat het goed is gegaan! En snel! Ik heb woensdag een afspraak met m'n huisarts. Heb gisteren bloed geprikt, dus sowieso kijken wat de uitslag is en aan de hand daarvan zien of het kan. Gek genoeg is mijn ervaring dat mijn huisarts begripvoller is en meer meedenkend dan de endocrinologen Maar ik zal sowieso met haar overleggen wat het meest verstandige is in deze.
ja maar zolang jij een goed gevoel bij je huisarts hebt is dat ook helemaal prima, ik bedoel mijn huidige huisarts zou ik ook wel vertrouwen hierin, maar die vorige daarn niet meer....wat een schrik was dat zeg dat ik met 3 maanden erachter kwam dat mn waardes zo afwijkend waren
Oei dat is niet best nee. Gelukkig is het goed gekomen. Kon je na je zwangerschap ook meteen minderen met medicatie?