Hallo vk's Ik ben as zondag 15 weken zwager. Ik werk 25 uur per week op een kdv, zwaar lichamelijk werk dus. Ik werk op maandag, woensdag en donderdag heel. Nu is het zo dat de donderdag een mega drukke dag is bij ons, veel huilbaby's en weinig momenten om even rustig te kunnen zitten. Nu had ik vorige week donderdag al in de loop van de middag buikpijn en steken in mijn buik, aan beide kanten, onderin, richting mijn liezen. Gisteren was het zo erg dat ik gewoon niet meer normaal op kon staan, ik moet dan eerst gebukt blijven staan totdat de pijn weg trekt en kan dan pas rechtop gaan staan. Ik merk zowieso dat het me zwaar valt, die donderdag werken nadat ik woensdag er ook al een werkdag op het zitten. Nu is mijn vraag wat die pijn kan zijn, bandenpijn? En die buikpijn dan? Kunnen dat al harde buiken zijn? Ik heb mijzelf nu voor genomen dat als dat komende donderdag weer zo is ik om tafel ga met mijn leidinggevende en aan ga geven dat ik dan die donderdagmiddag niet meer ga werken. Ik voel me daar enigszins schuldig over, omdat ik bij de zwangerschap van mijn zoontje al met 13 weken volledig in de ziektwet zat ivm carpaal tunnel syndroom. Ook heb ik al vrij vroeg tijdens deze zwangerschap een soort van snerpende pijn vanuit de zijkant van mijn rug richting mijn linkerbil, wat kan dit zijn? Ik heb hier doorlopend last van, maar het voelt het ergst als ik bv in bed lig en een tijdje in een bepaalde houding heb gelegen en me om wil draaien. Eigenlijk wil ik hier gewoon even jullie mening over horen, is het gezien mijn klachten verstandiger om een dagdeel minder te gaan werken? Groetjes MvM
HOi MvM, De lachten die je beschrijft kunnen inderdaad mede veroorzaakt worden door zwaarder lichamelijk werk. Het klinkt inderdaad als bandenpijn. Ook mag dit horen bij het groeien van je baarmoeder. De pijn in je rug richting je bil klinkt als zwangerschapsischias. Hier is helaas weinig aan te doen en kan ook ineens over zijn. Als je klachten inderdaad verergeren of juist dan aanwezig zijn na een drukke dag is het zeker raadzaam om eens met je leidinggevende om de tafel te gaan zitten. Liever dat je het nu rustiger aan doet dan dat je dadelijk verplicht word en met blijvende klachten blijft zitten. Imke
Bedankt voor je antwoord, vandaag weer erg veel last van buikpijn. Ga morgen toch ook maar even urine in leveren bij de ha om evt uit te sluiten of het geen blaasontsteking is.
hoihoi, ja heel goed! zie nu dat ik dat helemaal niet heb opgeschreven dat is vaak het eerste wat ik opschrijf, vergeef me. Maar inderdaad doen! Imke
Is al ok hoor, ben al lang blij dat jullie er zijn Ik werd er vandaag op ge-attendeerd want zelf zou ik er gezien de klachten niet op gekomen zijn. Ik laat het nog ff weten