2 mnd geleden bevallen, nu zo graag een 2e (deel 2)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door misa, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

#1 misa, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012
  2. misa

misa Niet meer actief

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hoii ik ben er weer!

Misa, ja kijk "laten hulilen" ..doe ik nooit, maar ik heb het dan over echt huilen...jengelen vind ik geen huilen..
    En speentje kreunen, wahct ik idd af tot ie gaat huilen..
    Huilen/jammeren met grote stiltes ertussen vind ik ook geen huilen, want vaak is het een btj zeuren of jammeren...ik ben niet bang dat mn kindje zich dan niet veilig voelt omdat ik er niet a la minute ben....mijn ervaring is dat ze het soms echt nodig hebben...dingen verwerken hoort daar ook bij...

Ik vind persoonlijk ook, dat als ik er bij de eerste kik ben, hij ook niet leert te jengelen...wnat soms jengelt hij zichzelf in slaap..en dat is ehct geen krijsen, gewoon weeh weeeh...stilte weh...sweeeh stilte weeeh weeh slaap ....zoiets zegmaar haha
    Of ik hoor het precies, wannee rik snel naar binnen moet zonder mezelf te laten zien of horen en stiekem speentje en bam hij is in dromenland...

Je moet natuurlijk ten alle tijde doen waar jij je goed bij voelt. Maar ik heb bivj een vriedin die het al hartverscheurend vind als ze haar kind hoort jengelen, tja..dat is dan ook ehct een hangerige kindje geworden...dat altijd opgepakt wilt worden of getroost bij het minste geringste...ook niete rg natuurlijk!! maar goed ik vind dat persoonlijke cht niet fijn en goed...:D:D
    Maaaaar als je kindje pijn heeft en je hoort dat aan het huilen, dan zal ik het nooit langer alleen laten dan nodig is..
    Mijn oudste heb ik tot 5 weken heeel veel gedragen op mij laten slapen etc etc door de reflux, arm ventje had zo'n pijn...en hij is er nooit gewend aan geraakt, gewoon langzaam aan afgebouwd..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oh hahahaha we hebben er al eentje!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Huilen ..... ging ook nooit, en nog steeds niet, bij het eerste kikje hoor.....Maar als moeder hoor je t wel als er iets is!
    Een vriendin van mij is zo met de bv......bij de eerste legde ze om de 5minuten aan want hij huilde....de helft van de tijd was het heel iets anders..
    Niet om op te scheppen...maar ik weet gewoon altijd wat er is. Heb ook nooit gelijk aangelegd als ik wist dat ze geen honger hadden...maar dat moet je kunnen misschien. Ik ben wel wat harder wat dat betreft!
    Nu moet ze bijna bevallen van de tweede en ik ben eens benieuwd hoe ze dat weer gaat doen.

Wat ik ook zoiets geks vindt bij haar...
    Bij de eerste werd ze gelijk op de uitegerekende dag ingeleid, geen reden voro eigenlijk. Maar ze moet 1 uur rijden naar het zk omdat zij perse in België wilt bevallen en ach dan is het makkelijker he.

Nu dus weer......vorige week had ze het met mij erover. Ik vindt het maar gek dat je vrijwillig je gaat inleiden. Ten eerste is je lichaam er misschien nog niet klaar voor...en je baby niet en dat vindt ik dan zo zielig!
    Alleen omdat het makkelijker is voor je dan maar inleiden? Als de weeën beginnen rij je gewoon gelijk en ben je heus nog wel op tijd ... ja tenzij je binnen 1 uur bevalt dan. Maar ja dat weet zij nu niet want de vorige keer werd ze ook ingeleid.
    Ik sta er echt soms van te kijken dat er vrouwen zijn die zo makkelijk met dit soort dingen omgaan he....laat de natuur zijn werk doen!

Ook vindt ik het altijd gek dat het in België altijd maar kan dit alles

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, we hebben er al eentje. :) Maar we kunnen 'm ook best laten verplaatsen en de titel vervangen hoor. Ik vind het best!

Ja, ik ga ook heel snel. Net spraken we af dat we toch wachten tot het huilen, ipv gelijk gaan als je hoort dat ze de speen zoekt. Nou dat hebben we welgeteld 1x gedaan... whaha! Weet je, ik weet dat ze de speen zoekt, en anders na lang worstelen toch gaat huilen. Dus dan voelt het als: wat is de moeite om direct te gaan. Tja, ik weet toch dat ik alleen maar dingen doe die goed voelen voor ons. Niet dat wachten verkeerd is, helemaal niet. Maar in dit geval strookt het gewoon niet met mijn gevoel.

Tja, is belgie zijn dingen heel anders ja, maar ik vind het niet altijd slechter. Maar ik denk dat veel NL-ers het niet met me eens zijn. Ik vind verplichte ziekenhuisbevallingen/ geboortehuisbevallingen niet erg, zelfs goed. Helemaal als je de percentages ziet van hoeveel mensen er (bij een eerste bevalling) alsnog in het ziekenhuis bevalt. Ik vind dat het welzijn van jou en je kindje gewoon ver boven de wens van thuisbevallen staan. Ik vind daarentegen wel dat een vrouw al zo vroeg naar het zh mag gaan als ze zelf wil. Dat mag hier gelukkig. :)

Inleiden mag hier ook vanaf 41 weken. Wij hebben altijd gezegd: dat gaan we ook doen, mocht het nodig zijn. Gewoon, omdat de risico's na 41 weken erg toe kunnen nemen. Maar toen stonden we voor die keuze... pff wat moeilijk..! Helemaal omdat ik weet wat inleiden is. :( Maar uiteindelijk hielp strippen voor de tijd genoeg! Volgens mij ben ik ook iemand met een draagtijd van 45 weken ofzo.. ;) Beide keren (met 39 weken en met 41 weken) waren de kids nog helemaal wit van het huidsmeer. Veel te lekker bij mama in de buik!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja misa helemaal met je eens.....ik vindt thuisbevalling ook niet nodig. Als ik kijk naar mijn bevallingen was dat dus nooit goed gegaan en waarom risico`s nemen!?
    Ook vindt ik het wel fijn, zoals bij mijn vriendin, dat je 5 dagen in het zk mag blijven. Zo komt al het bezoek daarheen en heb jij meer rust want je ligt verplicht in bed, je krijgt alles aangeleerd door zusters enz.

In nderland zeuren ze te lang helemaal waar! Las net van een bnèr die in de auot was bevallen. Het zk had haar naar huis gestuurd! Oo belachelijk...niet iedereen bevalt hetzelfde? De een snel en de ander doe er lang over idd....ik werd ook naar huis gestuurd om vervolgens 2uur later er weer te staan.

Maar het inleiden omdat het gewoon makkelijker is? Nee die snap ik niet. Inleiden doen ze hier ook wel hoor rond 41 weken.

Over het laten huilen....vooral doen wat je instinct je vertelt. Als jij weet dat ze de speen wilt ja dan ga je niet afwachten nee hahaah dat deed ik ook niet hoor. Dat is iets wat meer moeders zouden moeten doen...luisteren naar je instinct!

Laatst nog met die man van mijn vriendin over gehad. Hij vond dat wij moeders altijd te paniekerig waren met reageren op de kinderen als er iets van gevaar zou zijn. Nou dat is ons instinct...wij zien alles al voordat het gebeurt hahahaha...hij is ook wel echt een man die zo sloom is met reageren op zijn kind.....

8. misa

misa Niet meer actief

Ja, ik vind er sowieso verschil tussen mannen en vrouwen. Maar ja, wij hebben de kids ook 9 maanden gedragen he. Mijn man ziet ook minder snel dingen dan ik. Is niet erg (ja eigenlijk wel..) ;)
    Maar soms wel irri. Dan zeg ik weer eens: ja dat zág je toch gebeuren..?? hihi! Nee dus..

Ja, bij mijn zoontje ging het op gevoel afgaan bijna altijd vanzelf. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen tegen iedereen met kinderen: volg je gevoel..!!! Ik kán ook gewoon niet anders.
    Al vind ik het deze keer veel moeilijker. Maar dat is omdat zij gewoon wat minder makkelijk is en ik daardoor in de war raak van mijn gevoel. Maar goed, ik probeer het zeker te doen!

Zo vinden toch wel wat mensen het raar dat ik nooit aan bv ben begonnen. Ik vind het heel mooi en knap dat anderen het doen en ook kunnen volhouden. Ik had van te voren zo'n sterk gevoel dat ik het niet wilde. Ik werd er niet blij van, het idee al.. Misschien heel slecht, maar uiteindelijk gaf het me zo'n rust dat ik voor mijzelf gekozen had dat ik het niet zou gaan doen. Tenzij ik na de bevalling wel ineens die drang zou krijgen natuurlijk. Daar is het luisteren naar mijn gevoel wel een beetje begonnen denk ik.

Ja qua bevallingen: ik snap dat ook echt niet. Mogen ze in NL helemaal op de schop gooien, het systeem van nu!

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja dat van die bevallingen begriojp ik ook niet...maar bij een 2e heb ik wel zoiets van waarom niet..ik bedoel kind houdt er niks ana over toch? soms liggen ze niet goed genoeg, of nog niet goe dingedaald ( helemala bij een 2e, waardoro er gewoon geen weeen komen...bijv bij een vriendin van mij..die had dus ehct hulp nodig....wel eerst gewacht, maargoe dje kind groeit ook steeds meer...
    kennis had hetzelfde, moest PER SE wachten, maar wel wel een kind van over de 5 kg en 59 cm...tja..dan had je echt wel eerder willen bevallen kan ik mij voorstellen!

@huilen, ja speen zoeken, ik heb dan toevallig 2 kindjes die niet extreme zuigbehoefte hebben, dus soms is het wel speen zoeken achtig kreunen..maar vallen ze toch zelf in slaap...
    Maar verder ben ik wel zoals jou Lov ( idd niet om op te scheppen, maar ik heb eigenlijk nooit dat ik niet weet wat er is, heb me eigenlijk ook nog nooit echt onzeker gevoeld wat betreft huilen, leren in slaap vallen etc etc), maar goed t ligt er ook ngo es aan hoe je kindje huilt...de ene is het gelijk drama bij een btj trek in melk...en de ander kreunt of sabbelt best een tijdje...

Of de een krijst het uit bij krampjes en de anders perst en huitl heel zielig zacht...ik zeg maar wat...
    Mn jongste bijv, huilt echt amper krijsend....dat laat ik ook nooit echt toe natuurlijk...maar hij jengelt vaker..

Bijv net, lekker "gespeeld" in de box en met ons...dahct leg hem nog eventjes in de box kijkn of hij al moe is...gaat ie direct jengelen..
    Ik breng hem naar zn wiegje..speentje en hup in dromenland...hoorde ik hem daarna btj kreunen, ga ik stiekem kijken ...zit gewoon zn speentje in zn mond en hoorde dus bij zn 'inslaap vallen"

tis gewoon echt belangrijk je kindje ook ehct goed je observeren, ook juist van een afstand...wat hoe dhuilt ie, lichaamstaal etc etc...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja je moet je kindje leren kennen en damn moet je soms even toekijken he.....en niet gelijk paniekerig worden.

@misa Bv geven is niet voor iedereen weggelegd hoor....al vindt ik het zelf de normaalste zaak van de wereld en helemaal natuurlijk.....maar dan hoeven anderen dat niet te vinden he.
    Fv is er niet voor niks hahahahhaha...

Nou we gaan naar de bouwmarkt hahaha

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    trouwens, ik vind "laten huilen" wel heeeel afhankelijk van de leeftijd...

kijk mijn oudste kan nu ook bleren omdat hij "zogenaamd" smiddags niet wilt slapen...als ik er heen ga, zal ie het never meer doen...ga ik niet..is het na 1 minuut stil...en gaat ie hoe dan ook slapen..
    Geldt voor hem ook bij een droom ...snachts als ie ineens krijst, ging ik standaard naar hem toe om te troosten, nouu zeg ik heb het geweten, helemaal boos en chagrijnig dat ik hem had opgetild ( terwijl ie het wel eerst wilde)...nou dan is het dus ene drama bij hem weg te gaan...dna "mot" ik hem ook ff laten en gaat ie zelf slapen...

Maar ik bedoel bij dingen als sprongejes, groeispurtjes, ziekte, etc etc ga ik natuurlijka ltijd naar zo'n kleintje...
    Je merkt het ook als het mamahonger is ofzo, en daar geef ik wel altijd aan toe...

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Deel 2 alweer!! Het gaat hard meiden... Ik moet nog veeel bijlezen hihi.

13. misa

misa Niet meer actief

@Huilen: ja is ook helemaal waar hoor. Je moet je kindje echt leren kennen. Met de eerste vond ik het veel meer vanzelf gaan. Maar ja, je hebt geen ervaring. Nu bij de tweede heb ik nog wel eens de neiging te vergelijken. Ze lijken uiterlijk ook erg veel op elkaar, maar innerlijk denk ik niet.
    Ik heb ook wel eens dat ik boven kom, denk ik dat ze het speentje kwijt is, maar dan kreunt ze met speen in de mond. Afhankelijk van de situatie, hoe ze lichamelijk erbij doet en hoevaak ik al ben geweest, maak ik verschil wat ik doe. meestal niets en loop ik weer weg. Soms toch nog even een aaitje en dan valt ze zo in slaap.
    Laten huilen is natuurlijk ook anders dan even kreunen oid. Ook laat ik mijn zoontje wel eens wat huilen. Net wat jij zegt Lov: dan wordt hij wakker en is vaak binnen een minuut weer stil. Zo niet, dan haal ik hem er ff uit, ff lamp aan, slokje water in de badkamer en er weer in. Vaak al binnen een minuut ben ik weer weg en gaat hij weer lekker slapen.
    Ja, het valt en staat met je kind leren kennen. Ik werk op een kdv en sinds ik kinderen heb, besef ik als geen ander dat in de meeste gevallen een ouder zijn eigen kind het beste kent. En hoe soms iets minder handige en verstandige gewoontes ontstaan.. ;)

Ik voel me 9 van de 10 keer ook er zeker over mijn kids. Vooral bij de eerste: niemand kon me ompraten oid, want ik volgde hoe dan ook mijn eigen weg en gevoel. Met onze uk iets minder, maar dat heeft gewoon met haar onrust te maken. Daardoor blijf ik een beetje zoekende. Maar ik ben overtuigd dat dat goed komt..! ;)

@Lov: Naar de bouwmarkt ja..? Voor de verbouwing? Ik hoop het voor je!!

@Saartje: ja, tweede deel al! Hoe voel jij je?

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    misa, ja precies, nee en logisch je bent zoekende! ik hoop dat je er snel achter bent, want het is natuurlijk wel verwarremd als je niet met de vinger erop kunt leggen wat de onrust veroorzaakt!

Bijv met mn oudste, toen hij wat mer ging huilen en ik reflux ingen vond opvallen, ben ik gelijk zo van, ff googlen, wat zouuuu het kunnen zijn...wnat ja kom je met je verhaal bij een ander, krijg je gelijk van die irriante adviezen, terwijl ik het zo zeker wist at het verborgen reflux was, ben ook zo blij dat ik in week 5 medicijntjes had, heeft ie maar 2 weken pijn gehad, waarvan 1 echt erg....soms hoor je van anderen dat ze er pas met 8 of 10 weken achter kwamen ...maar dus ook dat die moeder zo onzeker gemaakt worden door anderen, nog meer regelmaat, inbakere, geen prikkels etc etc...en dna uiteindelijk blijkt het kind verschrikkelijk maagzuur te hebben...
    Soms kan zo'n moeder door de stress en onzekerheid ook niet meer goed haar kindje observeren en merkt dan die dingen niet op...

zo ook kennis van mij, ze werd soort van "gek "gemaakt door alles en iedereen waardoor ze haar eigen gevoel totaal niet kon volgen, en dus het soort huilen niet uit elkaar kon halen en niet zag wanneer het pijn was van kramp of mamahonger of eenzaam of juist honger..

15. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is hele verdrietig als je zo onzeker bent. Dsn kun je ook niet meer echt genieten denk ik. Er zijn momenten als ik haar zie worstelen dat ik er erg verdrietig van wordt. Maar het 'scheelt' ook dat ze niet uren achtereen huilt, waardoor ik energie en hoop blijf houden. Anderzijds is het niet huilen juist lastig, want dat is het eerste wat anderen vragen: huilt ze veel dan..? Euhm nee, maar ze is zo onrustig. Ja elk kindje is anders.. Jaja! ;)

Fijn dat jij er zo optijd bij was. Ik heb het gevoel dat ik er ook nog wel redelijk op tijd bij ben, al is ze nu ook al 8 weken. Maar twee weken geleden zijn we al begonnen met medicijnen en daarvoor heb ik al rondgevraagd bij cb en ha, maar ja... Soms moet je doorzetten en hard zijn geloof ik.

Wat je zegt over die adviezen: enigszins volg ik er ook wel wat op, als ik me er goed bij voel. Maar als straks niets werkt, kan ik dat zeggen. We hebben nu medicijnen, voeding ingedikt, bedjesmomhoog, lang omhoog houden na de voeding, rust en regelmaat. Allemaal al afgevinkt!

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    misa, ja maar bij jouw kindje wordt het niet erger heh? zou zomaar kunenn dat het vanaf 12 weken allemaal een stuk rustiger is en dat het bijv een combi was van lichte reflux, prikkelbare baby en krampjes

ik volg ook wel adviezen op hoor, maar laat ik het zo zeggen, niet klakkeloos....omdat hun het zegen, snap je wat ik bedoe...ik doe ook altijd mn eigen research en pas het advies aan aan mn kindje...
    Bij mn oudste had maaiende armpejs, fftjes...nou dat wa sstraks instoppen genoeg..

teriwjl mn jongste ook wat druk was, maar juist keihard ging krijsen van strak instoppen, dus was buikslapen bij hem juist de oplossing ...terwijld at juist geen advies is...

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Miis idd het ligt ook aan de leetijd! Bij baby`s ga je toch al sneller vindt ik.....en wat jammer dat andere mensen het altijd menen beter te weten he....je vriendin wordt dan alleen maar mee onzeker niet?

Ik vindt het nu bij de tweede echt wel makkelijker eigenlijk?

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    lov, ja ik ook, echt super easy gewoon...maargoed speelt natuurlijk mee dat hij echt ontzettend tevreden is, heel meegaand ook...
    Hij past zich vaak aan, en dat gaat heel goed gelukkig!

Grappige is dat ik me nu ook totaal niet snel druk maak over dingen ofzo...waar ik bij de oudste wel altijd heel erg rekening mee hield ofzo..nu denk ik..ach dat komt vast goed

19. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    He meiden, even een kort berichtje. Ik ben alweer even niet geweest hier. Even rustig aan gedaan. Waarschijnlijk lees ik af en toe nog mee, maar zal ik de komende tijd niet zo actief meer meeschrijven. Even rustig aan doen.

wel kleine update: Hier gaat het goed. Supergelukkig met mijn gezinnetje (ja nog steeds de kriebels voor een groter gezin haha). De kleine man heeft al een tijdje fysio nu, afplatting lijkt niet te verbeteren, dus misschien een helmpje als hij zes maanden is. Hij is weg vrolijk, lacht en kletst veel. Hij slaapt goed, 1x per nacht wakker voor een slokje melk. De borstvoeding gaat super! Grote zus is nog syeeds gek op haar 'kleine' (66cm en 6864gram) broertje. Wat een heerlijk stel. Ik moet bijna weer werken, nog maar een week verlof pfff.
    Nu lekker naar bed, drukke dag gehad.

Bedankt voor de gezelligheid! Ik lees nog wel af en toe mee hoor:p

20. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hey dames , ik lees ook nog mee hoor !!

misa , hoe gaat het nu ,
    lov23 ben je wie ik denk dat je bent ? haha heb het nu pas door
    moonchild , goed dat je geniet van je gezinnetje !

Deel Deze Pagina