Sluitlaken/sluitband

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Beebjeopkomst, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebjeopkomst

10 jan 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Welke vonden jullie beter, de sluitband of het sluitlaken? Ik zit erg te twijfelen, maar de sluitband lijkt me wel lekkerder zitten.

Heeft iemand een sluitband te koop voor een redelijke prijs (er kijkt bijna niemand bij 'te koop gevraagd'), vandaar dat ik dit topic even hier plaats. Pm mij dan!

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een sluitlaken, dat is best gemakkelijk te knopen hoor, het lijkt meer dan dat het is.

Maar mijn buik was al heel snel weer plat, dus heb het niet echt nodig gehad, en ik had 'm aardig strak gebonden, maar hij ging toch schuiven na een tijdje. Misschien dat het met een band anders is.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb je gepm't. Heb een sluitband liggen, met klittenband.
    Hij is erg fijn. Ik heb hem maar 2 keer gebruikt.
    Ik had hem namelijk gekocht voor een andere reden. Ik heb een hele zware zwangerschap gehad (bedrust) en daardoor een goed zwakke rug gekregen. Mijn buikspieren zijn nog heel erg slap, en daardoor kreeg ik nog meer last van mijn rug. We wilden dus proberen of ik minde rlast van mijn rug kreeg, als ik een sluitband droeg. Helaas was dat niet het geval; ik heb hem dus 2 x geprobeert, maar nu wil ik hem weer kwijt. ;) Haha.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik had een sluitlaken. gewoon van een ouderwets laken van een ouderwetse kraamhulp. hielp geweldig.

5. Beebjeopkomst

10 jan 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat beide wel even goed zullen helpen, maar als ik die knopen zie op foto's van het ouderwetse sluitlaken lijkt mij dat zo 'n gedoe. En volgens mij zit dat helemaal niet lekker, al die knopen hahaha. Ze zjn wel een stuk goedkoper als de sluitband. Ik hou helemaal niet van strakke dingen, maarja ik denk dat ik het deze keer toch ga proberen.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik had een sluitband. Vond het heerlijk om iets straks om mn buik te hebben na de bevalling. Lekker eenvoudig om te doen...lijkt me bij een sluitlaken wat lastiger. M'n buik was snel weer plat...maar of dit nu aan de sluitband gelegen heeft. Tja, wie zal het zeggen?? Ik vond het met name fijn dat ik mijn buik niet zo voelde 'blubberen'.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'Na de bevalling'.

Lotte

8. Hel

Hel Nieuw lid

17 apr 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Heeft er nog iemand een sluitband maat m liggen en wil hem verkopen?
    Bedankt alvast
    Groet

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb een sluitband, met klittenband. Vond het ideaal, vooral omdat ik na de ks erg last had bij opstaan ect. en de band goed ondersteunde.

Ander voordeel, sluitband mag je wel omdoen na ks omdat dit je buik ondersteunt, sluitlaken mag niet!

Ik kan het echt iedereen aanraden.

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Welke sluitband adviseren jullie?

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Voor degene die er eentje zoekt; ik heb er dus eentje liggen in het zwart maat L. Zag op de site dat dat voor maat 42/44 is maar ik heb maat 38/40 en hij zit prima.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik had een sluitband maar zal een eventuele volgende keer voor een laken gaan. Je hebt ook lakens die met klittenband of veiligheidsspelden vastgezet worden.

Het nadeel van de sluitband vond ik dat het niet prettig voelt op de blote huid, je krijgt de elastiek structuur echt in je buik. En de randen rolden na een tijdje op.

Verder vond ik het idee echt super! Niet zozeer om je buik strak te krijgen (dat is ie nog steeds niet :s) maar vooral voor steun.

Na mn eerste had ik niks en kostte het me zoveel energie om alleen al rechtop te staan. Dat ging echt veel makkelijker bij de 2e, ook het rollen/schuiven van je baarmoeder in je buik is veel minder. Dus het idee is echt heel fijn! Maar een laken lijkt me comfortabeler.

Deel Deze Pagina