Col-a-holic....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dreamy, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja meiden... jullie hadden te maken met een echte col-a-holic (minimaal 8 glazen per dag :oops: :oops: ).
    Sinds mijn ongi zes dagen geleden ben ik definitief afgestapt van de cola. Ik drink nu alleen nog maar sapjes, water, melk. Ik doe dit eigenlijk vooral omdat ik hoorde dat cola tijdens de zwangerschap niet goed is. Daardoor ben ik eigenlijk gaan nadenken of het misschien ook geen invloed kan hebben op het zwanger worden... Zijn er meiden die net zo als ik na een aantal rondes proberen gestopt zijn met het eten/drinken van bepaalde dingen...? Ben er erg benieuwd naar! :D

2. Niet meer actief

HAHAHA ik sluit me aan bij de AC club!! Gek ben ik op Cola, maar denk niet dat het het zwanger worden beinvloed. Het is de caffeine die niet goed is voor het kleintje...

Ik eet geen lever meer. Voor het geval dat...

3. Niet meer actief

Dronk na mijn eisprong minder wijntjes en at wat gezonder qua groente enzo!

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    hier nog een cola verslaafde light versie,
    maar nee hoor hier ga ik niet mee stoppen hoor ik kan niet zonder ben behoorlijk verslaafd.
    gestopt met roken ben ik wel en ik probeer wat af te vallen. mee kan ik niet doen.
    ene 8 glaasjes valt nog mee toch? ik drink soms 1,5 liter weg per dag... liek.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je kunt ook cafeïne vrije cola kopen. Het probleem zit m namelijk in de cafeïne.

@Lieke. Een glas is 0,3 liter. Als je 8 glazen drinkt, is dat 2,4 liter.

6. Niet meer actief

Hier nog zo'n cola verslaafde! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de cola wat meer laten staan en veel water gedronken, 's avonds bij het eten trakteerde ik mezelf dan op 1 a 2 glazen cola. Maar ben dat pas gaan doen op het moment dat ik een posi test had, en dat ga ik nu weer zo doen.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Zoetstoffen
    Het is een fabeltje dat je geen zoetstoffen mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap gelden dezelfde aanbevelingen als wanneer je niet zwanger bent. Zoetstoffen zijn in het algemeen niet schadelijk, als je maar onder de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) blijft.
    Aspartaam is de meest gebruikte zoetstof, deze zoetstof wordt vaak in lightfrisdrank en zoetjes gebruikt. Bij normaal gebruik bereik je de ADI lang niet. Om je een idee te geven: de maximale hoeveelheid komt overeen met ongeveer 17 glazen frisdrank. De fabeltjes over de schadelijkheid van aspartaam berusten op onzorgvuldig wetenschappelijk onderzoek en onjuiste interpretatie van de onderzoeksgegevens (Bron: Voedingscentrum).
    Cyclamaat vraagt extra aandacht omdat de ADI hiervan gemakkelijk overschreven wordt: maximaal 7 glazen frisdrank met cyclamaat per dag (waarnaast geen andere producten met cyclamaat gebruikt mogen worden) of maximaal 11 zoetjes met 40 mg cyclamaat.
    Suikervrij snoep zoals suikervrije drop wordt vaak gezoet met een zoetstof die eindigt op –ol (bijvoorbeeld sorbitol). Deze zoetstoffen kunnen maag-darmklachten veroorzaken. Sommige mensen hebben na het eten van een aantal dropjes al last van winderigheid en diaree. Niet gevaarlijk, wel lastig.
    klik hier

stukje uit voedingcentrum.nl

Zwangerschap

Zoetstoffen

Zoetstoffen zijn ook tijdens de zwangerschap niet schadelijk. Hierdoor is het gebruik van zoetjes, light- en andere producten met zoetstoffen geen probleem. Voor iedereen, dus ook voor zwangere vrouwen, geldt dat van deze stoffen niet meer dan de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) gebruikt moet worden.

dus meiden blijf gerust je colaatje light drinken :) maar denk erom he met mate

8. Niet meer actief

duidelijk uitleg debbie dank je wel.

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    graag gedaan, ik had het al eens ergens anders neer gezet maar zie toch dat niet iedereen dat heeft gelezen
    ben namelijk zelf een cola light aholic :)

dus weet wat het is om je favo drankje vaarwel te moeten zeggen
    en zoals jullie zien hoeft het dus helemaal niet dus aanvallennnnn :)

10. Niet meer actief

Ik normaal ook maar sinds mijn zwangerschap kan ik geen cola meer naar binnen krijgen

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83

ow jee haha, ik en tellen nee dat combineerd niet bij elkaar.
    sorry, drink ze hoor het mag...

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en wat de caffiëne aan gaat er bestaat ook caffiëne vrije cola ;)

heb heel me zwangerschap liters cola light gedronken

niets aan het handje hoor :)

13. mariel1980

30 jun 2006
    8
    0
    0
    Schiedam
    Ik ben ook een cola light junk. Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn 16e poging ook weer mislukt is. Denken jullie echt dat de cola niets te maken kan hebben met het feit dat het zwanger worden maar niet wil lukken?

Ik heb al een aantal keer geprobeerd te minderen maar daar krijg ik barstende koppijn van!

Groetjes Mariel

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik ben ook behoorlijk cola verslaafd, maar sinds we gestopt zijn met de pil ben ik behoorlijk geminderd. drink nu 1 glas per dag. als je kijkt naar hoeveel ik dronk is dat erg weinig.

drink nu spa citroen, water, of sapjes.

Het lukt mede zo goed omdat ik van de tandarts moet stoppen met cola, maar dat weet ik pas sinds vorige week. omdat mijn tanden eraan gaan.

dus met deze dubbele reden gaat het mij goed af.

verder let ik nog niet zo heel veel op wat ik eet.

wel drink ik nu al geen alcohol meer. zodat ik er al aan gewend ben als alles begint

15. mariel1980

30 jun 2006
    8
    0
    0
    Schiedam
    Wij zijn vandaag met ronde nummer 17 begonnen. Gelukkig heb ik de laatste 17 maanden mijn leven niet compleet omgegooid en ben gewoon blijven geniet van alles wat ik leuk en lekker vind. Ik was gestopt met roken, maar na een paar maanden niet zwanger kunnen worden ben ik toch maar weer begonnen.(niet goed, ik weet het). Ik eet nog steeds filet americain, eet appeltaart met kaneel, ga naar de sauna en als ik trek heb in een glas wijn neem ik dat gewoon.

Het zwanger worden beheerst mijn leven al 99%, dus ik probeer nog voor 1% te genieten van de dingen die ik, hopelijk, straks niet meer mag als ik zwanger ben.

Groetjes Mariel

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ja dat is ook zeker zo, maar voor mij die cola moet nu toch voor mijn tanden dus dat scheelt

en alcohol ach zonder heb ik net zoveel plezier.

dus voel niet dat ik me echt inhoudt of zo gelukkig

17. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Hihi toch wel leuk om te lezen hoe iedereen met dit soort dingen omgaat.

@ Mariel1980: Kan me jouw beweegreden ook heel erg goed voorstellen hoor meid. Maar omdat ik zelf ook al erg weinig fruit en groente eet geeft het mij gewoon een beter gevoel dat ik nu vruchtensapjes drink (krijg ik toch nog wat vitamientjes binnen). ;)

Deel Deze Pagina