Hallo mensen, Ik ben een vrouw van 25 jaar en ben nu 18 en een halve week zwanger en heb de laatste week af en toe erge pijn steken in de onderbuik. Ik ben in verwachting van ons eerste kindje. Ben gisteren net naar de verloskundige geweest waar ik kreeg te horen dat alles tot zover in orde was en dat alles goed groeide. Het hartje klopte ook goed. Maar zoals nu vanavond kreeg ik gewoon weer een heftige pijn in mijn onderbuik, dus ben weer gaan liggen op de bank. Het blijft gewoon pijn doen. Zo erg dat ik er gewoon van begin te huilen en ook heel erg emotioneel van wordt. Ik ben misschien gewoon te bang dat er wat mis kan gaan. Ik wil gewoon mijn ervaring nu delen met anderen en hoe de ervaring was met anderen toen zij ongeveer 18 a 19 weken zwanger waren. Misschien hoef ik me niet druk te maken maar toch we zitten er erg mee.................. Ik hoop dat jullie wat reacties kunnen neerzetten a.u.b. Alvast heel erg bedankt mensen.........
hallo, Moest ik van jou zijn zou ik toch mijn gynaecoloog nog eens verwittigen. Je kan daar nooit verkeerd mee doen. die hevige pijnen zijn toch niet normaal. slukes
Ik zou als ik jou was gelijk de vk bellen. Zij kunnen kijken hoe het met je gaat en je eventueel doorsturen. Zelf had ik ook veel pijn en dat kwam door mn banden. Maar ik zou gewoon bellen, hun kunnen je zekerheid geven. Sterkte, liefs Jenny
De pijn was al vrij snel weer verdwenen en het bleek dus ook gewoon bandenpijn te wezen. Maar ja je schrikt wel even en vooral omdat we ons eerste kindje krijgen, dus zijn alle verschijnselen nieuw voor ons tijdens de zwangerschap. Tot zover bedankt vor jullie reacties.
Die bekende bandenpijn heb ik ook last van. Ik voel het al als ik ga staan, hoest, nies, lach, iets optillen en dat soort dingen. Kan de kids niet meer optillen omdat te veel van me vergt. ook heb ik elke keer last van de rug dat uitstraald naar mn rechterbeen dat kan wijzen op bekkeninstabiliteit. Ik weet niet of jij last hebt van je rug en als je het niet vertrouwd ga dan naar de dokter of verloskundige. daar zijn ze voor. Het kan zijn dat je overdag te veel doet en 's avonds betaal je de prijs ervoor heb ik ook namelijk. dan lig ik ook op de bank met spierpijn in mn onderbuik.
Ik heb dat vandaag voor het eerst eigenlijk. Alsof je spierpijn hebt van binnen. Echt heel irritant. Ik zit nu toch al een tijdje, maar het wil niet weggaan. Ook heb ik een beetje last van mijn onderrug. Het lijkt net of de kleine ergens op of tegenaan ligt, wat niet prettig voelt. Kan dat? Nou, in ieder geval wacht ik nog morgen af en als het dan heftiger wordt, bel ik de VK. Groetjes, Moontje
Hey Moontje, Wat ga je al hard zeg! Zoveel weken al!!!! Voel je al schopjes? Ik hoop dat het niets ernstigs is wat je beschrijft! Kan je helaas geen rustgevend antwoord geven... Ik kom je achterna hoor! Na eerste keer zonder condoom meteen raak! Had ik echt niet verwacht met een mannetje dat uit een familie komt waar het bij de andere mannen (2 broers) langer dan 2 jaar duurde eer hun vriendinnen zwanger waren! We waren ook een beetje in chock an een positieve test...
Dat is toch geweldig, dat je meteen positief hebt getest! Geniet er maar van hoor! Het gaat inderdaad heel hard! Binnenkort de 20 weken echo! Ben zo benieuwd! Vandaag heb ik niet zo veel last van mijn buik gelukkig. Zal er wel allemaal bij horen. Voor mij is het ook allemaal nieuw, ik voel van alles! En die schopjes ook, echt zo leuk! Soms voel ik ze een dag niet en dan maak ik me meteen zorgen, maar een dag later zijn ze daar dan toch weer! Geniet van je zwangerschap! Moontje
Bedankt voor jullie reacties hoor! Wij hebben volgende week ook de pret echo (oftewel screeningsecho). Spannend hoor..... We hebben er erg veel zin in. Kunnen we ook alvast zien of het een meisje of jongetjes is.