Zoals de vraag in mijn titel al zegt: Wat trok jij je oktoberkindje aan toen jij het ziekenhuis uit kwam? Zat hier te denken aan: - romper lange mouwen - t-shirt - vestje - jasje Is dit dan te warm? Kindje komt wel in de voetenzak van de maxicosi.
ik doe gewoon romper, truitje lange mouwen,broekje, jasje, mutsje, maxicosi en daar sla ik een deken omheen. Ben nog geen 2 min buiten dan zitten we al in de auto
Hier komt ook een oktober kindje. Ik kijk gewoon tegen die tijd wel wat het weer doet. Maar zeker een romper met lange mouwen, truitje, broekje, sokjes, mutsje en dan een vestje en/of omslagdoek. Eva is van Januari en die was net een mummie hahaha
Roos is van juli en ook die kleedde we zo aan als jullie doen. Als de kindjes net geboren zijn moeten ze hoe dan ook goed aangekleed zijn. en je kunt nu nog niet zeggen hoe het weer is als jullie in oktober uit het ziekenhuis komen
Ik trek aan: romper lange mouw, truitje,broekje, dikker vestje, sokjes, mutsje, de slaapzak voor in de maxicosi en neem dan nog een extra dekentje mee. Mijnes komt ook in oktober!
Trekken jullie het pasgeboren kindje al echt een jas aan? Is dat fijn? Anders moet ik er daar ook nog 1 van halen...
ik denk dat het bij ons een gewone romper of een met lange mouw word dat ligt eraan welke ik inpak hihi. en of het een overslag is want ga niet lopen klooien met iets overh et hoofd. dan een boxpakje denk ik das lekekr warm en zit comfortabel. dan nog weventueel een jasje die neem ik wel mee en dan de voetenzak. datm oet wel lukken denk ik. en naturlijk niet te vergeten een mutsje.
isa is een oktoberkindje en toen we naar huis mochten was het ook écht koud. Zij had aan: rompertje zonder mouwen (is zo;n gefrot) broekje truitje en een jasje en mutsje. En dan in de mc in de winterzak. Uiteindelijk was het wel wat warm, want de tijd dat je buiten bent is maar erg kort he. DUs ik zou zeker niet te veel aan doen!
Ik heb voor ons uk in de tas: romper, broekje, shirt met lange mouw, sokjes, mutsje en een vestje. Volgens mij maakt t niet uit wanneer je kindje geboren word, op alle lijstjes voor vluchttas staat ongeveer t zelfde.. Net als de 2 kruiken.. die kom je ook "overal" tegen.. hahaha Ik zou voor winterkindjes wel iets van een dekentje ofzo meenemen om de kleine ff lekker onder te kunnen stoppen.. Of zal ik dat voor "zo meteen" voor de onze ook maar doen.. onder t mom "beter mee verlegen dan om verlegen" ?
Het lijkt mij een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd. Je bent maar heel even buiten. Ik zou zeker of het jasje of het vestje weglaten, er is ook nog een voetenzak bij.
Ik zou even afwachten wat het voor weer is . In oktober kan het soms nog heel mooi zijn. En verder zeggen ze altijd: doe wat je zelf ook doet. Dus als je zelf een trui en een jas aan hebt, de baby ook lekker warm inpakken. Het hangt trouwens ook van je kind af. Mijn kleine meisje (begin november geboren) kon zich nog niet zo goed op temperatuur houden de eerste dagen, dus die is ingepakt als een kleine mummie mee naar huis gegaan Even overleggen met de verpleging voor je vertrekt, die hebben ervaring genoeg.