Kan je Utrogestan gebruiken zonder vruchtbaarheidsbehandeling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door I S, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ik zou graag willen weten of je Utrogestan-bolletjes kan gebruiken zonder dat je een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat?

Ik heb in de MMM gezeten en IUI-behandelingen gehad. Na de 2e MA kreeg ik Utrogestan-bolletjes voorgeschreven. Niet omdat mijn Progesteron-waarde niet goed was, maar in de hoop dat deze bolletjes zouden helpen bij een volgende ZS. Helaas hierna nog 3 MK/MA gehad (geen aanwijsbare redenen).

Wij zijn inmiddels gestopt met de MMM en kijken of er 'spontaan' nog iets gebeurd. Uiteraard wil ik voor een evt. zwangerschap dat de omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn.

En nu vraag ik mij dus af of het kwaad kan om Utrogestan-bolletjes te gebruiken terwijl ik geen vruchtbaarheidsbehandeling onderga? Ik heb zelf niet het idee dat het kwaad kan, maar even voor de zekerheid deze vraag aan deskundigen.

Alvast enorm bedankt voor het antwoord.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als verloskundigen schrijven we dit niet voor en we hebben er eigenlijk ook geen ervaring mee, dit hoort typisch bij de behandeling door een gynaecoloog of fertiliteitsarts. Ik durf dan ook niet zomaar te zeggen of het wel of geen kwaad kan. Bel anders de arts die jou destijds behandelde. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina