Heftige pijn na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nuage, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wie kan mij vertellen of het normaal is wat ik nu heb?

Gisteren ben ik gecuretteerd en ik had die dag zelf bijna geen pijn. Wel een soort menstruatie-achtige pijn, maar verder niks. Ook nauwelijks bloedverlies.

Vanochtend, the day after dus, werd ik wakker van de pijn. Deze pijn is in de loop van de dag steeds erger geworden. Het voelt eigenlijk alsof er een mes in mijn buik zit, als ik beweeg doet het extra veel pijn. Zitten, liggen, doet pijn. Staan kan ik niet goed, alleen gebogen en het is erg pijnlijk. Naast de voortdurende pijn heb ik ook aanvallen van kramp. Ik weet dan echt even niet meer waar ik het moet zoeken van de pijn, het is heel scherp.

Mijn buik is zo pijnlijk dat hoesten of lachen al helemaal niet te doen is. Het bloedverlies valt nog steeds mee. Mijn buik is ook erg dik en gezwollen, ik voel me eigenlijk alsof ie vol met bloed zit maar het er niet uitkan ofzo.

Is dit normaal zo kort na de curettage of moet ik me zorgen maken? Ik heb 6 paracetamol op en 1 naproxen maar het helpt niet.

2. mamavanjailyn

mamavanjailyn Niet meer actief

Hoi nuage,

Ik heb begin van deze maand ook een curettage gehad maar dit klinkt me niet bekekent hoor meid. Ik zou toch maar even terug bellen of terug gaan. Dit is volgens mij helemaal niet goed!

Sterkte meid!

Knuffffff

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee joh, dit is echt niet normaal. Ik zou naar de Eerste Hulp gaan. Sterkte.

Suus

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Gelijk bellen meid. Dit hoort niet. Sterkte!!

5. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met Suus. Direct naar de eerste hulp zodat ze je niet kunnen afschepen aan de telefoon. Dit hoort niet.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    Ik ben woensdag gecurreteerd en heb wel ietsje buikpijn maar ik kan er mee functioneren. Dus ga maar gauw even bellen en neem je temperatuur even op voordat je belt. Sterkte

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Nuage, hoe is het nu met je? xx

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben net wakker, heb vanochtend en vannacht nog meer naproxen genomen en ben een beetje in een coma geraakt ervan geloof ik ( grapje uiteraard)

Buik lijkt iets beter, maar ik lig nu al 24 uur stil. Ga er nu uit en bewegen. Komt het terug dan gaan we naar het ziekenhuis want dit is dus niet normaal. Dankjewel voor die bevestiging!!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het vreemd dat je geen medicijnen hebt meegekregen van het ziekenhuis. Ik had iets voorgeschreven gekregen wat deels paracetamol bevatte en deels een morfine-achtig iets. Was heel sterk, mocht er niet mee autorijden enzo.
    Ik kreeg het voor drie dagen mee: De dag van de curettage en de twee dagen erna.

Lijkt mij dus dat het normaal is dat je pijn kunt hebben, anders krijg je die pijnstilling niet mee? Ik heb niet veel last gehad, maar dat kan dus komen door die pillen...

Maar als ik heftige pijnen had gehad, had ik meteen het ziekenhuis gebeld. Dat hadden ze mij ook verteld om te doen. Of als het bloeden niet minder zou worden, maar bij mij was dat binnen 48 uur al.

Sterkte in ieder geval. Denk aan jezelf en je kunt beter een keer te vaak naar het ziekenhuis gaan dan te weinig ;)

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee niks meegehad, ze vertelden me alleen dat zij zelf Naproxen gaven na curettage en gelukkig heb ik dat thuis.

Buikpijn begint weer op te komen nadat ik gegeten heb. Ik begin mijn lichaam nu te wantrouwen en vraag me af welke rol mijn darmen spelen. Links onderin nog steeds steken, heb zelfs al gedacht aan een blindedarmontsteking wat natuurlijk nergens op slaat. Ik wacht het even af en anders bel ik de huisartsenpost

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb ook wel wat extreme steken en krampen gehad. Bij mij leek het alsof mijn anus ( excuus) kapot ging van de steken ik kon dan ook niet staan zitten of liggen. dit kwam doordat de darmen daar tegen de baarmoeder aanliggen mits je baarmoeder naar achter ligt. en doordat alles natuurlijk giga beurs is geeft dit felle steken.

echter jij beschrijft continu pijn.

hoe dan ook echt even ziekenhuis bellen!!! kan ook zijn dat je baarmoeder weeen blijft houden omdat je niet schoon bent en dat moet je echt even uitsluiten!

niet negeren echt direct bellen!

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 sneeuw, 30 jul 2011
    Laatst bewerkt: 30 jul 2011
    Heengaan hoor, dit is niet normaal. Ik heb totaaaaaaal geen last gehad achteraf maar mocht wel 6x dd paracetamol nemen zeiden ze, is echter helemaal niet nodig geweest. Niet te lang wachten, daar zijn ze toch voor en jij hebt echt last!

ps och meid, jij treft het wel, las net je vorige post toevallig nog es dat het ook al zooooooooooooo lang heeft geduurd voordat je eindelijk zwanger mocht worden.............pffff ik gun het je echt hoor!

13. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    ik kreeg ook geen medicatie mee hoor. Alleen 1 naproxen, omdat ik vroeg wat ik mocht gebruiken.
    En ik herken wat Aloha beschrijft, over de steken. Dat heb ik alleen als ik op het toilet zit en dan vlak erna, en dan zakt het weer af. hopelijk is bezoek aan arts niet nodig, maar als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen! Daar zijn ze voor!
    sterkte

14. suzie83

suzie83 Lid

30 jan 2011
    12
    0
    0
    Ik heb een maand geleden mijn tweede curretage gehad ( 2 x missed abortion) en de laatste keer had ik ook enorm veel pijn. Zo danig dat ik op een gegeven moment niet meer kon lopen en als ik dat deed liep ik helemaal in elkaar gebogen om de pijn zovel mogelijk te onderdrukken. Er was mij verteld dat ik paracetamol mocht bij pijn, maar dat hielp niet. Toch het ziekenhuis gebeld en zij adviseerde mij inbuprofen. Dat heeft bij mij heel erg geholpen !

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat raar dan dat ik wel iets sterks kreeg....

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ondertussen gaat het hier veel beter. Pijnniveau is van een 8 weer terug naar 1-2 en dus heel goed te doen. Ben erg opgelucht!

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    oh gelukkig!

18. indy1972

indy1972 Lid

7 feb 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vorige week een curretage gehad, eerste twee dagen ging het goed en daarna ook een aanral dagen flink last gehad van pijn. Echt krampen, soort weeen leken het wel en zitten en opstaan deed echt zeer. Heb met een warme kruik op de bank gelegen. Snachts was het ook vervelend. Ik had geen koorts ofzo.
    Had ook last van mijn darmen leek het, opgezette buik enzo...
    Gister en vandaag gaat het beter, alleen als ik snel opsta doet het pijn. Het hoort er denk ik bij. Heb wel eens eerder een curretage gehad maar toen had ik niet zon last... Verschilt per persoon en per keer hoe je lichaam reageert denk ik. Maar die folders over net als menstruatie en met twee dagen ben je ervan af, mogen ze van mij in de prullenbak gooien!

19. daisyd

daisyd Lid

18 jul 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk inderdaad ook dat het erg verschilt per persoon...
    Heb afgelopen vrijdag curretage gehad, totaal geen pijn gehad.
    Hoe gaat het nu? Pijn niet terug gekomen?

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee de pijn is niet meer teruggekomen op dat niveau gelukkig. Ik bloed wel flink en heb behoorlijke menstruatie-achtige krampen zo nu en dan maar dit is goed te doen.

Deel Deze Pagina