Heftige PMS na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kippetje33, 27 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Ja klopt, ook juni '23! Gaat nu veeeel beter met de reflux, eigenlijk nooit meer last. Thank God had het consultatiebureau gelijk dat ze er overheen is gegroeid. In drink 3 cappuccino 's ochtends en 's avonds vaak nog een zwarte koffie. Hier zou ik dus zeker in kunnen minderen. Thanks voor de tip.
     
  2. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Ja... dus stress werkt duidelijk in op de hormonen (en andersom wss). Dat zei de praktijkondersteuner ook al. Ik hoop dat rustiger vaarwater mij ook gaat helpen...
    Als oefening gaf hij mij trouwens dat ik op slechte dagen gewoon 3 keer op een dag een kwartier niks moet doen. Gewoon zitten/liggen en niks doen. Ik heb het gedaan en het hielp nog ook, je stresslevel gaat dan toch wat naar beneden... haha dus met van die kleine noodgrepen ga ik de strijd maar weer aan komende maand :)
     
  3. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Wat grappig, hier kwam het bij mij ook na de derde. Helaas is de pil bij mij geen optie meer ivm trombose in het verleden, en met hogere leeftijd een hogere kans daarop. Maar pff wat zou het fijn zijn als ik er geen last meer van had.
     
  4. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Hier ook! En ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien zijn deze tips al genoemd.
    Ik had na de bevalling van de oudste erg last van pms en pcos. Tijdens pms wilde ik het liefst iedereen afmaken die tegen me praatte, zo heftig. Toen ben ik MACA gaan slikken (de sterke, 800 mg geloof ik) en inositol. Die 2 zorgen voor een hormoon balans. Ik begon me weer mezelf te voelen, af te vallen, regelmatiger ongesteld te worden. En ik werd zelfs zwanger terwijl ik door m’n hormoondisbalans bijna onvruchtbaar was verklaard (op natuurlijke manier). Dus Maca en inositol :)
     
  5. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Dank voor je reactie en je tip! Hoelang duurde het voor je resultaat merkte? Dat iedereen willen afmaken heb ik zelf niet als klacht... maar lijkt me ook heel erg vervelend elke maand pfff wat zijn hormonen toch helse dingen af en toe:mad:
     
  6. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ja ik werd helemaal gek. Ben nu net een maand geleden bevallen en die inositol en Maca mag je niet als je borstvoeding geeft. Maar merk nu al dat ik het mis :rolleyes: Het duurde ongeveer 3 weken tot ik wat merkte geloof ik. Of in ieder geval bewust voelde.
     
  7. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    344
    483
    63
    Vrouw
    Wat naar zeg! Ik herken het wel. En zeker na de bevalling, maar ik moet zeggen, gedurende de tijd verbeterde het altijd wel wat. Mijn jongste is nu 10 maanden, en ik had afgelopen maand echt minder last van PMS. Het is niet weg, dat zal het ook niet gaan denk ik, maar het is wel een stuk beter dan in de maanden net na de bevalling. Overigens helpt het bij mij ook om in de PMS tijd gezond te leven: gezond eten en veel bewegen naar buiten, gewoon wandelen enzo (die drempel is dan altijd wel enorm, want eigenlijk heb ik bij PMS zin om me op de bank te nestelen en er nooit meer af komen, maar als ik dan toch een uurtje ga wandelen voel ik me mentaal veel beter
     

Deel Deze Pagina