Ik ben zo enorm trots op mijn dochtertje van 10! Ze heeft vandaag helemaal zonder hulp een pan linzensoep voor ons gekookt. Zelf alles afgemeten, zelf fornuis in de gaten gehouden! En het smaakte heerlijk! Extra lekker mag ik wel zeggen!
Een echte keukenprinses! Daar mag je terecht trots op zijn. Ik was zelf op die leeftijd ook heel geinteresseerd in koken, maar jammer genoeg liet mijn moeder me nooit de keuken in dat kwam pas toen ik in de puberteit echt dwars werd en mijn eigen potje wilde gaan koken. Zo heb ik het wel geleerd
Moet eigenlijk haar kleuterjuf van vijf jaar geleden bedanken...die kookte linzensoep in de klas om het verhaal van Jacob en Esau levend te maken, daar hebben we het recept van, en we kookten het regelmatig samen.
Wat goed! En natuurlijk smaakt die extra lekker! Kan me voorstellen dat je super trots bent op haar...
O die juf, die gun je elk kind. Echt van het oude creatieve stempel, bouwt hele paleizen in de klas als dat nodig is...gaat helaas bijna met pensioen.
Oh wat ontzettend leuk, daar mag je echt trots op zijn! Ik weet nog goed dat wij op school een chinees recept leerden koken (ni-hao) en dat ik dat thuis ook mocht maken voor mijn familie, wat voelde je je dan groot! Toevallig heb ik ook vandaag linzensoep gegeten
Mooi he dirksmama! Wees maar heel trots op dochter, hierook kinderen die zelf kunnen koken, 12 en 10 jaar. Bakken met de hand de heerlijkste broden! Vol met TLC!
1 kop rode linzen, 4 koppen water, bouillonblokje, aan de kook brengen, zachtjes half uurtje laten sudderen. Dat is de basis, je kunt er allerlei groente of kruiden in doen, of stukjes vlees of zo. Haar variatie vandaag was rauwe doorgesneden kerstomaatjes en gefruite uitjes er op.