Even een kort simpel vraagje, ik heb nu al een week heel erg last van lage rugpijn. Dat wordt met name als ik in bed lig erger. Ik ben pas 5.5 week zwanger dus dat kan toch nog geen bandenpijn zijn ofzo? Of zie ik dat verkeerd? Bedankt alvast voor de antwoorden! grtjs Mystje79
Je kunt heel vroeg in de zwangerschap al last hebben van je rug hoor! Ik heb het ook als ik druk ben geweest met bijv. het huishouden enz., dan voel ik me rug ook heel snel. Hoorde dat dit te maken kan hebben met je hormonen die alles slapper maakt en dit ook betrekking op je rug kan hebben! Maar mocht je het niet vertrouwen, kun je het altijd je VK vragen. Geniet van je zwangerschap!
Kan idd echt van de rug/ bekken zijn hoor. de hormonen zorgen er idd voor dat je gewrichten soepeler gaan zitten en dat je bekken ook wat 'losser' zit. Was bij mij ook het geval, gelukkig komt het in 'opstootjes' en verdwijnt het af en toe ook eens...
Kan. Hormonen maken de banden slapper. Ook de banden van je bekkenbodem. Deze zijn allemaal verbonden aan je rug. Niet altijd direct, soms via een omweggetje. Het word slap en al je organen drukken naar beneden. Er komt spanning op de banden te staan en dat voel je in je rug.
Ik had de eerste periode van mn zwangerschap ook behoorlijk last van mn rug. Waar het precies aan ligt weet ik ook niet. Momenteel heb ik er amper last van..
Dank je wel allemaal, alle antwoorden stellen me wel een beetje gerust! Ik ga proberen op mijn houding te letten en beter naar mijn lijf te luisteren! Ik wist niet dat dit al zo vroeg in de zwangerschap kon.