mijn vriend die weet het nog niet... maar die wil graag alle lieve vrede bewaren.. en dat snap ik ergens ook wel, zijn toch zijn ouders. Vervelende is dat in al dit gedoe ik hun hulp juist heel erg waardeer, maar ik ook een stukje privacy wil.. das toch niet zoveel gevraagd! Maar goed, als ik nu geen toenadering zoek dan is het einde contact vanuit haar, daar ken ik haar ook al lang genoeg voor. en ik wil natuurlijk wel gewoon contact met mijn schoonouders, zeker ook voor mijn vriend!
Misschien een idee om samen om tafel te zitten en het uit te spreken? Dus niet op het moment dat ze net onverwacht op de stoep staan maar op een moment dat je kalm bent? Want hoe zouden zij het vinden als jij constant binnen zou vallen en dingen gaat doen die net gedaan zijn. (en ow, wat is dat kaartje kinderachtig zeg) Mijn moeder heeft eens tijdens een vakantie ons huis schoongemaakt en alle was gedaan die er nog lag. Heel lief bedoeld maar... het voelde alsof er inbreuk was gepleegd op mijn privacy. Ik heb liever dat ze komt als ik haar nodig heb en daarom vraag. Komt het haar dan niet uit, dan heb ík maar pech.
Hihihi... Sorry maar vind ik wel heel grappig! Maar het kunnen wel de ouders van je vriend zijn maar jij hebt toch niks verkeerd gedaan ?? Je kunt niet altijd vrede op aarde hebben.. Ik zal toch echt niet naar haar toe gaan en excus maken, laat haar maar komen hoor!
als ik jou was zo ik het even laten zo, vind het erg kinderachtig om zo'n kaartje te sturen. Kom op zijn toch geen tieners meer. Hier moet je dus niet in mee gaan. Als ze toenadering wilt dan komt ze wel maar als ze zo gaat doen zo ik even afstand houden.
Goh, 't is dat mijn man geen broer heeft, lijkt mijn schoonmoeder wel . Zoooo triest en kinderachtig. Ze is duidelijk alleen erg met zichzelf begaan, je bent hoogzwanger! Maar mijn man was dat soort fratsen (verwijten per kaart en e-mail)op een gegeven moment zo zat dat hij alle contact heeft verbroken.
Wat balen deze situatie, ik snap jou helemaal....je weet wel dat je gelijk hebt als je zegt dat je schoonmoeder erg kinderachtig is en waarschijnlijk bemoeizuchtig en jaloers is maar aan de andere kant denk je ook aan je kind en je vriend....familie heb je helaas niet voor het uitzoeken en je kunt helaas nooit om deze mensen heen....het beste is denk ik om de boel uit te praten (wat wel klote is, is dat jij hoog zwanger bent en hier natuurlijk helemaal geen zin in hebt). Ik vind het geen stijl om zo een te reageren via een kaartje....dat zegt een heleboel over haar trouwens.....je kunt het kaartje ook terug sturen met retour adres.... Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat mijn moeder of schoonmoeder hier opeens komt schoonmaken....lijkt me vreselijk....zelfs nu ik hoogzwanger ben doe ik het nog 10 keer liever zelf! Het idee alleen al dat ze aan je wasgoed zou zitten of in je kastjes zou kijken, nee ik ben erg gesteld op privacy........en ze kunnen gewoon bellen als ze willen komen want dat lijkt me niet meer dan normaal...je wilt toch weten of het uitkomt?? Helemaal zo aan het einde je zou aan het bevallen kunnen zijn.....zucht sommige mensen. Heel veel sterkte gewenst meid en laat je niet gek maken!
Ik herken dit zo ontzettend. te pas en te onpas binnen komen lopen. Mijn man moet regelmatig naar m'n schoonmoeder om het weer aan te kaarten. Bloed chagerijnig wordt ik ervan. Maar in jou situatie terwijl je 37 weken zwanger bent is het nog vervelender!! ik heb toevallig deze week nog tegen mijn man gezegd, als het allemaal goed mag gaan dan wil ik absoluut niet hebben dat ze straks nog zomaar binnen loopt en altijd eerst belt! ook na de bevalling! ben pas 6 weken zwanger, maar alleen bij het idee al...... Probeer het wel uit te praten, maar ik zou zeker niet mijn excuses aan bieden. leg haar uit hoe het voor jou voelt, misschien werkt dat bij jou wel. zodra ik zoiets probeert raakt mijn schoonmoeder direct overstuur en staat ze in tranen tegen over me.......