Ik heb een vermoeden dat mijn dochter verborgen reflux heeft, Ik heb online zitten lezen erover en herken wel dingen erin. Mijn dochter is nu 8 weken oud (3,5 week te vroeg geboren). Slapen over dag gaat erg slecht. Het duurt meestal een uur om haar in slaap te krijgen en dan slaapt ze maar 20min tot hooguit een half uur. Als ik haar in de draagdoek doe slaapt ze wel goed. Daarnaast wil ze ook niet in de box of op schoot liggen, ze is alleen rustig tegen mijn schouder aan. Tijdens het wakker zijn huilt ze ook geregeld en is dan moeilijk troostbaar. Tijdens de fles strekt ze zich geregeld helemaal uit en gooit haar hoofd naar achter. Ook als ik haar tegen mijn schouder heb. ze heeft veel de hik en hoest af en toe. Eerst spuugde ze ook regelmatig, vnl als ze de hik had en gaf zo'n 20cc terug. maar nu hoor ik haar slikken ipv spugen. Ook gaat ze steeds meer kwijlen en als ze haar speentje heeft zuigt ze er als een gek op, maar heeft geen honger, je ziet dan ook het speeksel erlangs komen Ik denk dat de slaapproblemen daarvan komen en hou haar dus veel bij me. Ik denk dat ze het liefst rechtop slaapt (in een draagdoek of tegen mijn schouder aan). Een lang verhaal met symptomen, wat denken jullie? Zou het miss evt iets anders kunnen zijn, en hebben jullie evt tips. Morgen ga ik trouwens naar het cb en dan kaart ik het ook aan.
Het zou best reflux kunnen zijn. Ik heb net in een ander topic de leefregels uitgelegd, deze zijn voor gewone, maar ook voor verborgen reflux. Dus ook voor jou, http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/524816-spugen-na-fles.html
Bedankt voor je reactie Ik heb de regels gelezen. Een aantal dingen deed ik al en andere nog niet, zoals roeren ipv schudden van de fles. Ik ga het proberen, hopen dat er verbetering zit. Zit ook te denken om evt over te stappen naar A.R voeding, zit nu op standaard. Is dat aan te raden of niet. En krijgt ze dan meer moeite met ontlasting door de verdikking of valt dat mee?
Volgens mij zit in ar gewoon jbpm, dus dat zou opzich wel. Maar elke wijziging in voeding kan krampen veroorzaken en dus meer klachten. Elke wijziging moet je ook eigenlijk 2 weken de tijd geven. Voor nu zou ik zeggen, pas alle leefregels toe waarbij je vooral kijkt naar je eigen kindje. Mocht dat niet voldoende zijn kun je overstappen. Als je meerdere dingen tegelijkertijd gaat proberen weet je niet wat wel werkt, wat niet of wat extra problemen geeft. Om deze reden adviseer ik je eerst de leefregels toe te passen en dan pas andere voeding (ook omdat andere voeding soms meer problemen veroorzaakt).
Ik wacht dan nog even met het veranderen van voeding. Ik heb haar sowieso vandaag alleen maar in een draagdoek gehad, en ze sliep goed (2-3 uur). Ik heb haar fles bij haar vorige voeding geroerd en ze viel na de fles (19:00) in slaap en ze slaapt nog steeds, in de doek. Ik kijk het nog ff een paar dagen aan of zodat ik weet dat het niet toeval is nu. Bedankt voor je hulp. Ik hou haar voorlopig overdag in de doek ipv in bed, zodat ze sowieso rechtop zit. wel hopen dat ze snacht wel in bed wil aangezien ze dan niet in de draagdoek kan.
Je kunt altijd een keertje proberen of ze wel in bed wil. Zet het bed goed schuin (wel zo dat ze niet naar ondere zakt ) wil ze niet neem je haar alsnog in de draagdoek. Dan weet je ook wat ze wel of niet wil. Hopelijk is dit al voldoende! (En graag gedaan!)
Hier een kindje 5.2 te vroeg en wat je schrijft is heel herkenbaar.wanneer je het bed schuin zet kun je een slinger in bed doen. Een handdoek oprollen en te hoogte van de schouders instoppen. De billen leg je tegen de handdoek en beentjes er over, zo zakken ze niet onder in het bedje. Hier werd het steeds erger en huilde niet meet maar gilde.het maagzuur branden dus had veel pijn. Wij hebben nu medicatie. Hij is een stuk rustiger en vrolijker.
Bedankt voor de tips. Fijm dat bij jouw de medicatie goed helpen, geef toch weer een gerusstelling Het cb adviseerde andere voeding en idd alles schuin zetten. De voeding werkt wel bij haar, ze slikt en spuugt al minder en heeft ook al iets minder de hik. ik heb niet het idee dat ze last heeft van maagzuur. Ze slikt en huilt wel maar niet echt krijsen van de pijn, meer dat het niet fijn is. (Denk ik) Daarnaast heb ik DE oplossing voor het slapen gevonden sinds gistermiddag: inbakeren. Gisteren na het inbakeren ging ze meteen slapen en sliep 3 uur, savonds ook van 21:15-05:00 geslapen en ook nu ligt ze alweer 3 uur te slapen en is rustig in bed. Ik sta er verbaasd bij te kijken, zo ken ik haar niet, het is altijd huilen en boosheid in bed Ik ben ook erg op de leefregels aan het letten, ze heeft alleen nu met deze voeding moeite om een boertje te laten.
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden! Hoe gaat het nu gaat het slapen nog steeds zo goed? Hier door de nutriton ook meer moeite met boeren nu laten we hem 2 a 3 keer per fles boeren.
Bedankt voor je belangstelling. Helaas was dit voor 2 dagen en toen ging het slapen weer niet meer. De aangepaste voeding helpt wel goed waardoor ik het bedje niet meer schuin hoeft te zetten. Hoor haar nog heel soms slikken. Maar sinds woensdag slaapt ze weer super goed. Heb het ritme nog strikter gedaan en wat dingentjes verbeterd voor mezelf, zo blijf ik er niet meer bij zitten maar ga elke 5 min troosten, ook heeft ze geen tut meer daar werd ze namelijk van wakker. Nu is ze meestal binnen 10min in slaap en slaapt ook gemiddeld 2 uur. Vanochtend zelfs 4 uur ze ligt nog wel ingebakerd trouwens Hoe gaat het bij jouw, werken de medicijnen nog goed?