Kort drinken en lang slapen snachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door NandaK, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundigen,

Het klinkt niet als een probleem, maar mijn dochter van 6 weken, geboren met 41 wkn, 4080 gram, drinkt nog steeds maar 1 borst, en slechts 10 minuten. Als ik haar voor en na weeg krijgt ze wel tussen de 70 en 100 cc binnen. Een gekolfd flesje van 100 cc gaat ook goed op. Ik voed op verzoek, en soms drinkt ze dus om het uur, of om de 2 of 3 uur. Het varieerd heel erg. Snachts slaapt ze na clusteren (van half 8 tot half 11) van half 11 tot 4, vanochtend zelfs tot half 7. Ook dan drinkt ze maar 10 minuten aan 1 borst. Ze plast en poept goed en groeit ook prima. Ze weegt nu 5200 gram. Daar maak ik me ook geen zorgen om. Ik maak me zorgen om mijn productie, loopt die niet achteruit als ze maar 1 borst drinkt en er al zo lang tussen laat, soms wel 12 uur voordat ze die borst weer drinkt na de nacht bijvoorbeeld. Of moet ik er gewoon vertrouwen in hebben dat het zich op haar afstemt. Ik kolf sochtends na om een vooraadje op te bouwen en zodat papa of haar zus savonds een flesje kunnen geven (terwijl ik dan weer kolf). Ik kan haar echt niet verleiden tot de tweede borst, verschonen, boeren tussendoor, doet d'r niks. En te snel naar de tweede borst gaan zorgt er weer voor dat ze alleen maar voormelk binnenkrijgt. Mijn melk lijkt wel heel vet te zijn, ik krijg de vettige aanslag bijna niet uit de flesjes en kolf gespoeld.
    Dus, moet ik er vertrouwen in hebben of extra gaan kolven (bijv die tweede borst) om de productie in stand te houden?
    Alvast bedankt!

2. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mss nog even goed om te vermelden, ze slaapt snachts ingebakerd ivm met onrust in de vooravond en heeft geen speen. Is het belangrijker dat ze de borst die ze drinkt ook ze veel mogelijk leegdrinkt of is het beter om beide borsten te laten drinken voor de productie?

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    De groei zit er goed in begrijp ik. Wanneer je kindje goed drinkt gedurende die 10 minuten zal het wel goed gaan. Het bakeren kan er inderdaad voor zorgen dat ze minder snel wakker wordt, maar je mag er op vertrouwen dat ze zich zal melden als ze honger heeft.

Ik denk dat het prima gaat, heb je geen last van de borst die lang niet aan de beurt is?

Succes!

4. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je antwoord. Soms heb ik last van stuwing, dan kolf ik een beetje af. Als ik savonds na het clusteren kolf dan heb ik snachts geen last.
    We gaan gewoon lekker door zo.

Deel Deze Pagina