Hoe lang borstvoeding (ge)geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jet2018, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang geef jij borstvoeding of heb je gegeven?

  1. Meteen flesvoeding

    8 stem(men)
    8,2%
  2. 0-3 maand

    15 stem(men)
    15,5%
  3. 4-6 maand

    7 stem(men)
    7,2%
  4. 6-9 maand

    10 stem(men)
    10,3%
  5. > 1 jaar

    38 stem(men)
    39,2%
  6. > 2 jaar

    32 stem(men)
    33,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Benieuwd naar hoe lang jullie al voeden of hebben gevoed...
    Daarnaast, wat is jullie grens, wanneer stop je en waarom?


    Zoon 1: flesvoeding vanaf de kraamweek, borstvoeding kwam niet op gang.
    Dochter: 1,5 jaar borstvoeding
    Zoon 2: nu bijna 9 maanden borstvoeding en nog niet van plan om te stoppen als het aan mij ligt.

    Ik ben thuisblijfmoeder dus niet gebonden aan werk (bij dochter wel, fulltime baan) of kolven. Na een heftige borstontsteking was het gewoon op en weigerde ze de borst.

    Ik weet niet waar ik de grens trek, zou het liefst de who norm willen halen maar dan moet mijn zoon dat ook willen.
    Als hij in grammaticaal correcte zinnen kan vragen of hij mag drinken, denk ik dat het wel genoeg is...
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik voed op verzoek. Helaas alle keren op mijn verzoek gestopt.
    Oudste met 4 jaar .
    Middelste met 2 jaar, die beet echt fanatiek.
    Dreumes drinkt nog maar behoorlijk nursing aversion en melk bijna op door zwangerschap dus binnenkort stoppen we.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Mijn oudste niet, mijn jongste 2,5 jaar. :)
    Ze is uit zichzelf gestopt, van mij hoefde het nog niet, maar prima zo. :thumup:
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oudste 8 maanden, omdat ik toen niet wist dat je helemaal niet hoeft te stoppen als het kolfrecht voorbij is.
    De middelste 8 maanden, ik was weer zwanger en toen ging het rap downhill met de melkproductie, helaas.
    De jongste 2,5 jaar. Toen was het mooi geweest, hij begon het meer als speel/klim moment met mama te zien.
    Ik vond het een hele bijzonder ervaring om de natuur zijn gang te laten gaan❤️
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oudste twee maand. Combinatie van reflux, kma en rotslecht advies/ondersteuning van professionals hebben het toen doen stoppen.

    De jongste anderhalf jaar. Toen had hij geen interesse meer, en heb ik geen moeite gedaan om het aan de gang te houden.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    1e niet, direct flesvoeding, had echt geen zin in borstvoeding geven
    2e 9 weken, dronk zo verschrikkelijk vaak, ik vond dat echt niet oke tegenover de oudste, dus toen gestopt
    3e 8 maanden. Toen ging hij bijten, tot bloedens toe, na 3 dagen was kk het opeens zo zat dat ik per direct ben gestopt.
    Dit keer wil ik wel weer borstvoeding geven, maar niet ten koste van alles, bij de derde wilde ik perse die lastige 4 maanden doorkomen om te ervaren hoe het was, die drang heb ik nu niet echt.
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    1e 4 maanden fulltime gekolfd toen nog een maand uit de vriezer
    2e nog steeds (9.5maand) vind het nu zo lekker makkelijk dat ik in eigenlijk het jaar wel wil halen. Maar ben al heel blij dit gehaald te hebben. Na een jaar wil ik ochtend en avond nog wel blijven geven en dan stoppen met kolven op werk (nu nog 1x) ik ga gewoon zien waar we eindigen en wanneer 1 van ons er klaar mee ia
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Mijn oudste 2 jaar 9 maand. Toen op mijn initiatief gestopt.
    De jongste is nu 20 maand en drinkt nog 2x per dag.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  9. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    6 maanden. Reden: Dat voeden, prima. Maar dat kolven op het werk (3xpd, 4d), verschrikkelijk. Opeens was ik er helemaal klaar mee.
     
  10. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Snap je helemaal, is zo'n gedoe! We zouden hier in NL gewoon minimaal een jaar verlof moeten krijgen zoals in veel andere landen. Stuk makkelijker ;)

    Kolven op het werk ben ik mee gestopt toen dochter 1 jaar was (had een makkelijke baas gelukkig, kolfrecht afgelopen maakte niet uit. Dat kwartiertje werkte ik standaard toch over). Ik voedde bij aankomst en bij ophalen van kdv.

    <1j ging ik in de lunchpauze heen om te voeden (kdv vlakbij werk) en kolfde ik één of twee keer. Ze gaven toen ik niet meer kwam voeden met de lunch een flesje fv als ze dat wilde.
     
    littlemunchkin en Maxellera vinden dit leuk.
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Oh dat bijten.... :eek:
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Nursing aversion omdat het zeer doet door de zwangerschap? Lijkt me erg onprettig.
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mujn 1e met 3 weken festopt, omdat ik niet goed begeleid ben, en niets wist, en dus dacht dat mn melk op was..
    Was dus achteraf fezien een regeldag plus clusteren..

    Dit dametje drinkt al 5 weken bij me, wel met de nodige hobbels, maar ben nu wel beter begeleid, al in t zkh, en ook bij t cb en hun lactatiekundige :) ik denk dat ik met 6 maanden stop, als t niet al eerder word (maanden)
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  14. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Niet perse door de pijn, geen idee . Bij de andere twee ook gehad in de zwangerschap. Maar per zwangerschap echt sterker.
    Mijn volslagen ongefundeerde theorie is, dat het een flauw grapje is van moeder natuur om je lijf en hoofd klaar te maken voor de nieuwe spruit.
     
  15. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier heb ik de oudste 2 jaar en 3 maanden borstvoeding gegeven waarvan de laast 3 maanden samen met haar zusje, ze wilde toen zelf stoppen. De 2e heeft 20 maanden borstvoeding gehad, toen ik zwanger raakte vond ze het al snel welletjes. En de 3e heeft 2 jaar en 4 maanden gedronken. Daar heb ik zelf wel wat meer op aangestuurd aangezien ik het een beetje zat werd.
     
  16. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Sterkte!
     
  17. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    1e: maar een week of 2, had enorme kloven, toen durfde ik niet meer te voeden. Totaal geen goede begeleiding gehad. Dacht dat die pijn erbij hoorde.
    2e: ongeveer een maand, toen kreeg ik hele hoge koorts en zij door mijn ontsteking bloed bij de ontlasting, zo erg van geschrokken dat ik toen ook ben gestopt.
    3e: hij drinkt nog bij mij, wordt de 29ste
    1 jaar. Partner wil wel graag dat ik stop, al een tijdje. Ik wil nog niet stoppen, en de kleine man ook niet.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  18. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De oudste 1 jaar ( met tegenzin gestopt omdat ik graag weer zwanger wilde raken)
    De jongste ook 1 jaar (ik wilde niet meer)
     
  19. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Waarom wil je partner dat je stopt?
     
  20. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Heb net een topic geopend. Maar in het kort. Hij komt al 9 maand minstens 5 a 6 keer per nacht om te drinken, en als hij niet drinkt, wil hij de hele nacht mijn tepel in zijn mond houden. Zodra ik afkoppel, wordt hij 9 vd 10 keer wakker. Ik trek het op deze manier heel erg slecht. Hij denkt dat stoppen met borstvoeding, de oplossing is voor het slaapprobleem.
     

Deel Deze Pagina