n keizersnede!!!!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sophietje, 13 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

sophietje Actief lid

3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D lichamelijk voel ik me perfect,maar geestelijk iets minder :( ben nu 33 wk en word steeds banger voor de bevalling,niet voor de pijn ofzo maar of t allemaal wel goed gaat :) de bevalling van mijn zoontje verliep moeizaam,ik heb 1 uur en 3 kwartier moeten persen,toen hij met de pomp en n knip te wereld kwam,hij was helemaal blauw,en droog want ik had al 2 wk geen vruchtwater meer,bleek achteraf :( nu heeft mijn zoontje n ernstige vorm van autisme,en dat kan door meerdere factoren komen ook door n slechte bevaling :) :) zou ik in aanmerking kunnen komen voor n keizersnede :(: ik weet dat dat ook niet alles is vooral niet voor jezelf,en de nasleep wat je er van heb,maar ik weet wel zeker dat mijn kindje gezond te wereld kom :) gr sophietje

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Sophietje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je gedachten in die richting gaan, maar het is niet zo dat je bij een keizersnede per definitie een gezonder kindje hebt. De overgang voor een kindje wat met een keizersnede geboren wordt is groot. Van het ene op het andere moment wordt het geboren, hetgeen aanpassingsproblemen kan geven bij de baby. Daarnaast is het voor jou een grote operatie, hetgeen een behoorlijk lange herstelperiode met zich meebrengt. Dit is ook met het oog op je andere kindje niet ideaal. Hoe eerder je weer goed mobiel ben, des te fijner het is voor jou. Het klinkt een beetje als een dooddoener, maar zo bedoel ik het niet...; je oudste kindje heeft wel de weg gebaand. Er is een aanzienlijk grote kans dat je nu vlot bevalt... Hoe dan ook, bespreek je gevoelens uitgebreid met je verloskundige of gynaecoloog. Dat is heel belangrijk, voor beide kanten. Voor jouw om zo goed mogelijk begeleid te worden en voor hen om jou zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.

Lonneke

Deel Deze Pagina