Hoe was deze bevalling voor jullie? De eerste keer weet je niet wat je moet verwachten opzich fijn...de tweede keer is het anders want je weet juist erg goed wat er nog komen gaat allemaal. Waardoor ik bij de 4cm ontsluiting dacht...aaaahhhh ik moet nog wel even hahahaha. Maar hoe ervaar je dat dan de derde keer? Is het toch makkelijker om ermee om te gaan of besef je juist weer dat de pijn alleen maar erger moet worden. Ging het sneller de bevalling enz....vertel vertel
Ik denk dat het voor iedereen anders is. Mijn bevallingen (twee keer) zijn heel anders gegaan. Bij de eerste had ik helemaal geen pijn, het duurde alleen allemaal wel lang (tja, dat heb je als je geen voelbare weeën hebt.. gelukkig waren ze wel effectief). Bij de tweede ging het allemaal flink snel maar weer geen pijn... wel weeën dit keer maar die vond ik vooral in de weg zitten, onhandig. Na 4 uur was ze er al. Ik ben van 5 cm naar 9 cm gegaan in 15 minuten. Ik 'vrees' dat een derde gelanceerd zal worden.. nou ja, dat zie ik dan wel weer (als het zover mag komen)
Wat een gekke bevalling had jij dan zeg.....weeën zonder pijn. Hier waren het beide keren sterrekijkers waardoor ik al vrij vroeg enorme druk en persweeën had....ook niet fijn. De eerste keer best heftig geweest met spoed vacuum enz....de tweede keer was ze gelukkig net op tijd omgedraaid. Zou me niks verbazen als ik nu weer een sterrekijker zou hebben hihi...ach ik ben voorbereid he. Maar hoe was je gevoel beide keren dan? Ik vond het de tweede keer een stuk relaxer want je weet hoe het gaat een bevalling.
Ik kan je over 3 maanden ongeveer een antwoord geven hoe het is om van de 3e te bevallen Maar ben ook wel nieuwsgierig dus lees even mee.
Mijn derde bevalling ging eigenlijk net zo als de 2e. Ben trouwens wel 3x ingeleid... Mijn eerste was met spoed vacuum er uit geduwd en getrokken... (gelukkig ging het snel, weinig van gemerkt) Bij mij duurt het 'lang' voordat ik reageer op het infuus(voor het inleiden)... de eerste cm gaan dus best langzaam. Ik kwam binnen met 2 cm en heb 5 uur gedaan om naar 5 cm te gaan. De laatste 5 cm gaan razendsnel... even kopiëren... Rond 18.00 uur komt ze kijken en heb dan 5 cm ontsluiting. De weeën doen goed pijn, maar opvangen gaat super. Kan me goed afsluiten...ogen dicht, en maar door ademen... Ze zegt over een half uurtje terug te komen. Na goed een half uur zeg ik tegen ... dat hij op de bel moet drukken, want ik heb het gevoel dat ik mee moet duwen. Ze komen snel, mag niet meer naar de wc en meet zo'n 7 cm. De schorten gaan aan en ze gaan niet meer weg. Ik ga liggen en merk dat het gaat gebeuren. De weeën zie je door mijn buik heen gaan van boven naar beneden. Ik duw mee en voel dat het hoofdje staat. Verbaasd zeg ik dan nog: Komt 'ie nu al? dan is het wachten op de laatste perswee, maar die komt niet, dus op eigen kracht breng ik kleine Mees ter wereld. (hij was overigens niet klein hoor, 9,5 pond ) De hele inleiding heeft zo'n 6 uurtjes geduurd.
Wauw marloes dat heb je dan goed gedaan zeg! Hier ook hoop getrek en geduw de eerste keer....helaas... Hoop dat mijn laatste bevalling gewoon wat makkelijker zal gaan hahaha
Lees ook even mee. Mijn eerste was een sterrenkijker en moest na een uurpersen naar het ziekenhuis daar met vacuum geboren De tweede was lekker thuis Nu moet ik weer naar het ziekenhuis (heb nu trombose gekregen) maar dan gelukkig meteen en niet met persweeen
De derde keer was het beste van allemaal!!!!! Eerste 12 uur over gedaan. Tweede 6 uur Derde 3 uur De mannelijk verloskundige was perfect. Ik had zo'n 8 of 9 cm ontsluiting, maar het gevoel te moeten "drukken", persdrang. Doe het maar, zei hij. Ik voelde het gewoon goed. En twee persweeen later was ze er.
Bij mijn eerste ging het volgens het boekje zeg maar ong 1 cm per uur gemeiddeld alleen het persen was in 20 min gedaan dus dat was wel snel. De 2de ging in 4 uur tijd. Vooral toen ze m'n vliezen had gebroken bij 6 cm. Toen mocht ik na een kwartier al persen en dat ging zo snel dat ze zelf waarschijnlijk niet eens door had dat ze geboren was. De 3de dacht ik dus ook wel even te doen. Ik zat er ook helemaal niet over in. Ik heb me toch mooi vergist hoor. Ze brak me vliezen bij 5 cm en toen zakten m'n weeen weg. Kon ik alsnog naar het ziekenhuis en kreeg ik daar weeenopwekkers. Wat een ramp was dat zeg en die weeen zijn nog veel erger. Toen ik eindelijk mocht persen kwamen ze er achter dat hij hele brede schouders had dus moesten ze me een beetje helpen bij het persen. Hij kwam er helemaal blauw uit. Het heeft in totaal zo'n 10 uur geduurd. Een dag of 2 later had hij ook echt blauwe plekken in zijn gezicht en zijn oogjes waren helemaal bloeddoorlopen. Echt zielig hij had dus gewoon klem gezeten. Ben nu voor de 4de keer zwanger dus zit best tegen deze bevalling op. Over het algemeen gaat een 3de ongeveer net als een 2de hoor alleen ik had gewoon pech.
Vliezen gebroken....Toen begonnen weeën... Half uurtje weeën gehad... Nouja ongestelheidspijn.... Toen ik het fel begon te vinden mocht ik persen ... Drie minuten Ennuhhh hij was er..... Nummer vier duurde twee uur vanaf eerste wee en waren weeën feller, maar wellicht omdat ik gestript was... Iig van al mijn snelle bevallingen vond ik nummer drie het fijnste... Gewoon bijna geen pijn....
Mijn eerste bevalling duurde 5 uur, de tweede duurde 2 uur... bereid me maar alvast voor op weer een weeenstorm en stortbevalling Maar je weet het natuurlijk nooit, iedere zwangerschap en bevalling is anders.
Ik heb 3 heel verschillende bevallingen gehad. De 1e duurde ruim 24 uur, de 2e heeft amper 5 uur geduurd en bij de 3e zijn op zaterdagochtend mijn vliezen gebroken en is de kleine op dinsdagochtend geboren. Officieel heeft de bevalling daar dus meer dan 72 uur geduurd.. hoewel het voor mijn gevoel maar 3 uur was (ik ben om middernacht naar het ziekenhuis gegaan voor een slaaptablet omdat ik ingeleid zou worden de volgende ochtend, en toen bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had en dus nergens meer naartoe zou gaan) Dit was trouwens de eerste keer dat mijn vliezen spontaan braken dus vond het sowieso een heel andere ervaring dan voorheen. Ben dus benieuwd hoe het nu met de 4e zal gaan.
Ik teken voor nog zo'n derde bevalling als ik heb gehad. Ik ben bij alledrie de kinderen ingeleid. Bij de eerste vanwege langdurig gebroken vliezen zonder weeën. Nadat het infuus was aangesloten ben ik in 5 uur bevallen met een weeënstorm, rugweeën en een uur persen (groot hoofd). Bij de middelste ben ik ingeleid vanwege BI. Eerst gegeld, wat niets deed en de volgende dag ingeleid met een infuus. In 4,5 uur was ze er na 5 minuutjes persen. Het laatste uur voor het persen ging ik van 5 cm naar volledige ontsluiting en had ik al persdrang. Bij de jongste ben ik ook ingeleid met gel. Dit leidde ertoe dat ik met wat harde buiken op 4 cm ontsluiting kwam. Ze hebben toen de vliezen gebroken. 5 minuten later had ik de eerste wee te pakken en een uurtje later was hij er al. Ik heb denk ik in totaal zo'n 15 weeën gehad (inclusief persen), maar dit waren wel buik- en rugweeën.
Eerste twee ben ik ingeleid, was echt heftig allemaal. Bij de derde braken spontaan m'n vliezen en binnen 3 uur was ons meisje er! Was andere bevalling dan bij de eerste twee: 1. omdat deze spontaan op gang kwam en 2. de pijn heb ik wel heftiger ervaren op het eind maar het ging veel sneller dan bij de anderen. Ik teken voor de derde hoor!
De derde ging bij mij het snelste in 45 minuten van 4cm ontsluiting naar geboorte Nadeel van zo'n supersnelle bevalling is dat ik de hele kraamweek heeeeeeel veel naweeen heb gehad en dat is ook niet alles. De eerste en tweede bevalling zijn bij mij ingeleid, 1e was 6,5 uur, 2e in 2,5 uur en de laatste dus in 45 min. Wij zijn aan het proberen voor een 4e, maar weet niet of ik mijn record kan verbeteren Overigens heb ik tijdens de weeen bij de laatste ook geen pijn echt gehad, ik had het alleen steenkoud, kreeg het niet warm, vond ik net zo erg als pijn eigenlijk .....