Heftigere menstruaties na keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoyeuxNoel, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Sinds mijn keizersnede heb ik veel heftigere menstruaties: veel meer bloedverlies en het duurt ook langer (en helaas ook meer pijn). Is dit normaal? Zijn er hier meer dames die dit hebben?
     
  2. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ja ik had het ook, alleen de eerste paar keer. Toen ben ik ook weer aan de pil gegaan omdat ik endometriose heb.
     
  3. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik zit nu ruim een jaar na de ks, maar ik ervaar geen extra pijn of bloedverlies.
     
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Na de keizersnede had ik hier juist minder bloedverlies en minder pijn. Normaal was ik altijd gemiddeld 10 dagen ongesteld en nu 5 en max 3 dagen pijn vergeleken met 6 dagen voor de ks. Maar je hoort het wel vaak hoor dat dit wel zo kan zijn.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Mijn 2e menstruatie na mijn laatste ks, die overigens door de pil heen kwam, want was na de eerste menstruatie gelijk weer gestart, was de hefstigste die ik ooit heb meegemaakt. Dat was vorig jaar zomer. Zoveel pijn, zoveel bloed. Heb getwijfeld of het weer een miskraam geweest is maar daar zullen we nooit achter komen natuurlijk. Ben er nog voor bij de huisarts en gyn geweest. Echo gehad, niks geks gevonden, kon erbij horen...
    ben de pil weer verder gaan slikken en slik die altijd door, en sindsdien gelukkig geen last meer. 2x een ‘normale’ bloeding gehad.
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja hier ook, jongste is nu bijna 11 maanden, ik ga maar aan de pil in de hoop.dat dat een beetje helpt...
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niet na een ks hier, maar wel na mijn beide zwangerschappen - echt flink meer bloedverlies dan ervoor. Maar in beide gevallen was het tijdelijk, iets van een aantal maanden tot max een jaar. Nu is het denk ik zelfs minder en korter dan voor de zwangerschappen (of het lijkt zo ;) ).
     
  8. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Bedankt dames! Hopelijk wordt het vanzelf weer beter. De pil gaan slikken is nu geen optie want we hebben een nieuwe kinderwens.
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Bij mij was de eerste echt heel heftig en daarna zakte het steeds verder af tot wat ik gewend was
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina