Heftigheid menstruatiepijn bepalend voor weeën pijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zuri, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn menstruaties ook enorme buikpijn, functioneer dan ook alleen maar met pijnstilling. Bij de bevallingen heb ik alleen maar rugweeen gehad, niet te vergelijken dus.

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier ook altijd veel buikpijn als tiener en daarom aan de pil gegaan, ook met de pil altijd nog veel last. Was als de dood dat de hele erge pijn weer terug zou komen wanneer ik zou stoppen met de pil (met pil was het met ibuprofen wel te houden) maar toen heb ik juist geen enkele keer last gehad (half jaar gestopt geweest met de pil). Ik had tijdens de bevalling wel buik-been en rug weeën maar dat heeft denk ik meer met de ligging van onze dochter te maken gehad dan met de eerdere menstruatiepijn.

Wellicht heeft de vk nog een antwoord.

3. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Precies mijn verhaal!
    Ik ben alleen nooit flauwgevallen, wel bijna.

4. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind hem ook erg intresant!

Ik had ook altijd zo last ervan ook kreunen zweten en geen houding weten.
    Maar met de 1ste rugween en deze vond ik zeker pijnlijker als de menstruatie, enkel het komt en dan ebt dje weer weg. Rugween zijn moeilijk weg te.puffen en ik was in paniek dus deze bevalling kan ik niet vergelijken.
    De 2de waren de weeen die al voor flinke ontsluiting gaven goed te vergelijken alleen minder heftig. Toen ik op een 9 cm zat begon ineens de weeen echt pijn te doen (daarvoor enkel een lichte krampje) en dat vond ik toen wel te vergelijken alleen iets heftiger maar omdat het komt en gaat kan je het denk ik wel makkelijk vergelijken. Vanaf dat de echte pijnen begon tot baby was het ook 20 minutjes dus heel goed te doen (ik heb vliezen breken laten wachten tot 9 cm) even kort verslag.
    Ik was verplicht vroeg te bellen omdat het wel eens snel kon gaan na wat buikkrampjes en harde buiken en douche waar het miet overging toch moeten bellen van me moeder toen ze aankwam was het nog steeds rondlopen en doorgaan 6 cm dit waren de weeen doe minder heftig waren als de menstruatiepijn. Hier heb ik mee rondgelopen en geholpen met alles klaarzetten en pas met 8.5 cm begon het heftiger te worden, wel heel snel opbouwen zegmaar. Die weeen vond ik te vergelijken met menstruatiepijn. Na vliezen breken en persweeen wegpuffen was echt wel heftig maar nog goed te doen was om zo te zeggen een "makkie"
    Met de 1ste was het eigenlijk hetzelfde maar wist niet wat te verwachten en in paniek dus de pijn leek heftigee.
    Ik denk dat het ook ligt hoe je het zelf oppakt.

Je kan ook bedenken het komt en dan ebt het weer weg, wat ik dus fijner vond als de menstruatie pijn die er constant zit.

5. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik durf het niet te zeggen, ik denk dat het ook niet meetbaar is. Hier altijd lange menstruaties ~8 dagen en veel krampen tot in m'n tenen. Na de bevallingen menstruatie van 4-5 dagen en 0 pijn!! Dat is wel mega fijn!

Deel Deze Pagina