Heg tussen ons en de buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    de rijdende rechter!

MAar wel jammer, een ander soort heg neerzetten zou toch een prima oplossing zijn voor allebei? Zou hem toch duidelijk maken als hij met jou oplossingen niet akkoord gaat dat hij met een degelijke oplossing moet komen, en dat je er anders zelf voor zorgt dat het opgelost word. T moet wel van 2 kanten komen.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #82 Juul75, 28 aug 2012
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012
    Deel 2: Als de heg inderdaad helemaal op jullie grond staat mag je hem gewoon weghalen. Ik las dat jullie huren (tenminste je had het over de woningbouw), dan moet je even kijken of je buurman ook huurt en of alle huurhuizen op 1 kadastraal perceel liggen. Als dat het geval is wordt het lastiger vast te stellen of de heg gezamenlijk eigendom is (door natrekking) of alleen jullie eigendom omdat hij op jullie gehuurde stukje tuin staat. Als jullie huren en de buurman heeft gekocht staan de kadastrale grenzen wel helder aangegeven.

Samenvattend 3 opties:
    - De heg staat op de erfgrens. Dan geldt mijn vorige post en moet je er met de buurman uit zien te komen.
    - De heg staat op jullie gehuurde grond, aantoonbaar in het Kadaster. Dan kun je er mee doen wat je wilt.
    - Jullie huren allebei, er is geen erfgrens want 1 kadastraal stuk met meerdere huizen van de woningbouw, dan zul je misschien de woningbouw om een uitspaak kunnen vragen op wiens grond de heg staat?

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Daar zou ik mee oppassen. Als het een gemeenschappelijke heg is hoeft hij helemaal niets, en kun je een wereld aan problemen op de hals halen als je er wat mee doet. Ik heb het meegemaakt, en een paar dikke rechtszaken later moest het precies in dezelfde staat hersteld worden als het voorheen was. Dus een beetje link advies dit.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    'huis' van mijn buurman is officeel een bedrijfspand. ja heel gek maar dat was dit huis dus ook. hier heeft een kapper ingezeten en een computer bedrijfje. na 2jaar leegstand als koopwoning hebben ze er een huurwoning van gemaakt en toen kwamen wij er wonen. dus hij heeft een koopwoning of bedrijfspand en wij een huurwoning. weet niet wat dat van hem is aangezien hij er ook woont en je mag officieel in een bedrijfspand niet wonen voor zover ik weet. dus kga ervanuit dat het een koopwoning is.

dat kadaster en berekenen waar de heg precies staat, dat kost dus klauwe vol met geld?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ff opgezocht en kost 149,- kolere! pff waarom doet mijn buurman zo moeilijk :(

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Als je er echt niet uitkomt zou je desnoods nog bij het juridisch loket kunnen aankloppen voor inlichtingen. Want wat hier voor me allemaal gezegd wordt klinkt erg ingewikkeld!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Anders gewoon morgen even het Kadaster bellen en vragen wat de goedkoopste optie is.

En even de heg induiken helpt ook, je weet maar nooit of hier nog markeringen staan. Bij ons vond ik nog de oude grenspaaltjes uit 1902 :D

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb het topic een beetje doorgelezen en lees nu dat je eigenlijk het antwoord al hebt gegeven, dat een deel van de heg op de grond van je buurman staat. Lin80 heeft al eerder gezegd wat ik ook heb gezegd, en dat is dat die heg dan gemeenschappelijk is en jullie er gemeenschappelijk voor verantwoordelijk zijn. Dus alle adviezen over vergiftigen, gewoon weghalen omdat het je recht is, en alleen weghalen op jouw grondgebied zijn dus illegaal en gaan leiden tot hoge kosten.

Je zult hier echt met je buurman uit moeten komen, of je zult je zoontje moeten laten wennen aan de heg. Eerlijk is eerlijk, ik heb ook een hele grote heg met allerlei struiken en zo erin samen met de buren, en mijn dochter ligt ook wel eens in de rodondendron. Maar ik hou niet van die schuttingen en mijn buren gelukkig ook niet ;)

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Daar ben ik dan w.s te simple minded voor, zou er niet eens bij nadenken en het zelf op gaan lossen als buurman niet voor rede vatbaar was. Goed dat er oplettende mensen zijn :p

Deel Deze Pagina