striae (zwangerschapsstriemen)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Charisma83, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charisma83

Charisma83 Actief lid

Oct 25, 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    hoi hoi
    ik ben nu 15 weken zwanger en mijn buik begint nu snel te groeien
    wat ik mij afvraag is wat voor creme jullie gebruiken of hebben gebruikt om striae oftewel zwangerschapsstriemen te voorkomen? ik gebruik nu een creme van palmers en een olie van olivia heeft iemand ervaring met die produkten?
    wat is uit jullie ervaring nou echt een goed product?

xxx

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk niet dat een bepaald product zal voorkomen dat je wel of geen stiae krijgt..

Wat je wel kunt doen is je huid, buik, heupen en borsten blijven smeren, zo blijft de huid soepel.. ik heb gesmeerd met zwitsal mama, billen,borsten,buikcreme..

Ik heb een paar kleine streepjes op mijn buik.. dus geen stratenboek ;)

Foto in album.

3. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

ik heb gehoord dat niets er tegen helpt van men gene ..ze zei het is iets dat in je genen zit als je moeder er veel last van had heb je makkelijker kans om het ook te hebben tot hier toe heb ik het nog maar op men rechterbil echt paarse strepen :( ik echt blij omdat er op menn buik niets was maarja nu op men bil

4. Charisma83

Charisma83 Actief lid

Oct 25, 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    ja ik heb ook gehoord dat het genetisch bepaald is maar door je huid elastisch te houden kan je wel zorgen dat je ze minder krijgt. en door te smeren jeukt het ook minder bij mij. bedankt voor jullie antwoorden.

5. Niet meer actief

Ik weet toevallig dat de creme van Palmers de bestaande striae sneller doet vervagen. dus sneller de huidskleur terug laat krijgen. Ze gaan er niet van weg.

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en ben sinds vandaag aan het smeren, maar niet voor striae hoor, vind dat ik mezelf nou best elke dag even mag verwennen met een crempje.
    Hier gerbuik ik of gewone lotion, heb nog proefverpakkingen van Palmers en pure jojobaolie!
    Heerlijk ;)

Trouwens ik ben heel gevoelig voor striae, dus ben bang dat ik toch wel een landkaart op mijn buik zal krijgen. :(

6. sung

sung Actief lid

Oct 19, 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hallo meiden,
    Ik gebruik sinds het begin van mijn zwangerschap olijfolie van Fertillia (bij de natuurwinkel gekocht). Je betaalt ruim 10 euro voor 1 LITER, veel goedkoper dan speciale olie voor de zwangerschap.
    Tot nu toe heb ik geen enkele streep op mijn buik. Alleen een klein streepje op mn bovenbeen, maar daar heb ik ook nooit gesmeerd, helaas..
    Ik denk dat striae deels erfelijk is, maar smeren helpt ook. Ik heb echt wel een aardige buik en geen last. Twee keer per dag smeren is voldoende.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

smeren help echt geen zak het is gewoon zonde geld.het is genetisch bepaald en daarb ij zijn er een knap eental vrouwen die tijdens de bevalling te hard persen en daardoor nog striemen krijgen. dus ja het ik maar net of je er aanleg voor hebt

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik gebruik ook Olivia olie.
    Het zal wel geen bal helpen, maar you never know...en zo duur is zo'n flesje ook weer niet. Mijn buik voelt wel vaak trekkerig, en die olie helpt daar goed tegen. Plus ik vind het gewoon lekker om 's avonds in bed mijn buik een beetje te masseren met dat spul. Dat vindt mijn baby ook wel prettig volgens mij, want hij ligt dan altijd vrolijk te spartelen :) Dat is voor mij al genoeg reden om het te gebruiken.

Ik heb nog geen enkel streepje trouwens [-o<

9. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Smeren helpt dus echt niet.. het ligt er puur aan of je er aanleg voor hebt of als je enorm snel groeit.. Ik smeer mijn buik 2 keer per dag in maar ik heb echt een tijgervel op mijn buik ;) ... En ach ik kan me er ook niet druk over maken.. Krijg er iets moois voor terug :)

10. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    trekken die strepen eigenlijk weer weg na de bevalling? of hou je er veel littekens van over?

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    de strepen die eerst paars zijn, worden langzaam lichter tot ze zilverachtig wit zijn. maar weg gaan ze nooit meer! je houdt dus (onderhuidse) littekens over. je lijf wordt écht anders na een zwangerschap hoor; vaak is je bekken ook wat breder dan ervoor. maar je krijgt er wat moois voor terug!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Striae blijf je zien helaas, ik heb op mijn bui helemaal niks, maar mijn borsten zitten helaas onder :(...
    ach jah tis niet voor niets... toch? ;)

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

vind het jamemr dat niks helpt! vanaf het begin dat ik zwanger was ben ik gaan smeren en heb er nu best al veel :( :( . Dus het helpt niks!
    ene kant baal ik er ontzettend van omdat ik bang ben dat ik er echt VEEL krijg, maa raan de andere kant kan ik er toch niks aan doen!

Share This Page