Heiligen maatregelen nog het doel?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het blijft ook gewoon een dilemma. Punt is dat we gewoon al een jaar aan het modderen zijn en er maar weinig perspectief is op verbetering.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ziekenhuizen zijn hun corona afdelingen al aan het afschalen op dit moment. Dus opschalen lijkt me voor nu dan niet relevant.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, het doel heiligt nog steeds de maatregelen. En als we er met z’n allen eens aan zouden houden, dan zouden ze nog helpen ook.

NiVa0230, chrystel73, Emilie69 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Ik denk dat enorm onderschat wordt wat 70+ ers allemaal doen in onze maatschappij. Heel veel mantelzorg, vrijwilligerswerk, oppassen en zo. Echt heel veel. Als de maatschappij weer open zou gaan en deze groep apart geïsoleerd zou moeten zijn dan kunnen er veel dingen nog steeds niet ‘gewoon’ open hoor.

Neuzeke, Trirani, Philou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Waarom is het leven van 75+ers minder belangrijk dan jouw gezin?

Ik ben docent, ik zie veel tieners hier onder lijden. Ik doe mijn best om het voor hun leuker te maken, ik geef geen lessen over Corona. Ik vind achterstanden niet belangrijk, ik vind hun welzijn belangrijker, maar niet belangrijker dan het welzijn van ouderen of kwetsbaren. Ze zijn allemaal gelijk. De een is niet belangrijker dan de ander.
    En dat is precies wat ik bedoel met egoïsme.

NiVa0230, Neuzeke, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Precies!
    Ik hoef alleen maar naar mijn vader te kijken van begin 70. Hele vitale man. Vanaf zijn 17de letterlijk voor het vaderland gewerkt als beroepsmilitair. En voor corona deed hij heel veel vrijwilligerswerk, waarvoor hij 2 jaar terug onderscheiden is met een lintje.
    Bij één van zijn vrijwilligers activiteiten werkt hij samen met jongeren (middelbare scholieren), waarbij hij jaarlijks heel veel werk voor verzet en door deze jongeren erg wordt gewaardeerd.
    En mijn zus is alleenstaand fulltime werkende moeder van 4 kinderen. Je kan je al indenken hoeveel hulp zij krijgt van mijn ouders.

En dat is nog maar 1 voorbeeld. Dus wat mij betreft kunnen onze jongeren niet zonder onze ouderen.

Syane, Philou en Youtan vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Dat eerste ben ik met je eens. Het is absoluut een dilemma en imo ook zeer complex.

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik denk dat er heel kritisch gekeken moet worden naar alles. Hoe het nu gaat ben ik het absoluut niet mee eens.
    En ik ben inderdaad voor het meer openen van de maatschappij en op een zo verantwoorde manier.
    Ik las bij een groep van artsen en nog wat andere wetenschappers een heel goed idee. Alles open voor iedereen en voor de kwetsbaren tijdssloten in de winkels etc. waarin hun veilig boodschappen kunnen doen. Aangepast werk etc.
    En nee dat is niet het meest ideale, maar dat is het hoe het nu gaat ook niet.

Vero0504, Cin85, Mapje en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Omdat mensen met covid wel geholpen worden, daarvoor wordt namelijk alles uit de kast gehaald en mijn gezin in het stront mag zakken. Als je het egoïsme wil noemen dan noem je het maar zo, het interesseert mij geen moer. Altijd makkelijk oordelen achter het schermpje als je zelf schaapjes op het droge hebt.

An79, linkiepinkie, Soturi en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Welke ziekenhuizen zijn dat dan?

Syane vindt dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Wat mij betreft zakt juist niemand in de stront... en is iedereen dus gelijkwaardig. Jouw gezin hoeft niet in de stront, maar de oudere generatie ook niet.

En ja, misschien staan mijn schaapjes droog, maar ook met mijn droge schaapjes geef ik om mensen en is niemand meer of minder waard en doe ik mijn best om het mensen die het lastig hebben te helpen. Maar dat zie je niet van achter een schermpje.

oktober91, Neuzeke, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Helaas is het hier dus wel de realiteit dat het, laten wij het zo zeggen, niet goed gaat en dat wij het zelf moeten uitzoeken. En wij zijn geen uitzondering. Fijn dat je anderen helpt, dat doet ze vast goed. Hier worden wij door niemand geholpen, de wachtlijsten zijn immers erg lang.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoel opschalen, en dan versoepelen. Zodat als er meer coronapatiënten komen die opgenomen kunnen worden en andere zorg ook door kan gaan.

En ik ben ook benieuwd hoeveel ziekenhuizen hun corona afdelingen aan het afschalen zijn. Dat zal heel plaatselijk zijn en wellicht ook maar tijdelijk.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat kan. Het betrof hier een heel groot ziekenhuis dus wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.

Toch is de opname tijd wel anders dan vorigjaar in het voorjaar.

15. maliro

maliro Niet meer actief

Hier precies zo. Vooral mijn zoon heeft het heel zwaar (durft oa niet meer naar school). En zolang er corona is kan de kjp hem niet helpen, geven ze aan. Ondertussen heeft mijn zoon ernstige schade opgelopen

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    De wachtlijsten in de ggz en jeugdhulp zijn er jammer genoeg al langer. Nu is Corona daar overheen gekomen. Dat deze jeugdhulpinstellingen nu niet helemaal op dezelfde manier hun werk kunnen doen dat klopt. Maar er kan ook echt heel veel wel binnen de richtlijnen. Helaas doen veel organisaties dit niet. Daar kan de overheid niks aan doen. Dat is hun eigen beleid. Ik zou dit dus ook niet zomaar accepteren. En dat doen jullie ook vast niet hoor. Zo bedoel ik het niet, maar ik zou echt een met eenieder in gesprek gaan die ik maar kon bedenken. Kan de hulpverlener zelf je niet helpen dan diegene zijn leidinggevende, kan die niet helpen, dan daar degene weer boven. Enzovoorts. Officiële klacht indienen kan je altijd doen. Contact zoeken met gemeente ook. Die kunnen best vaak veel betekenen in dit soort dingen.

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier kan mijn jongste gelukkig nog gewoon naar de orthopedagoog. Ik begrijp dus dat dat niet overal kan (orthopedagoog of andere therapie), dat vind ik wel kwalijk.

Syane vindt dit leuk.
  18. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Hier konden we via het CJG binnen een week terecht bij de GGZ. Ze heeft de afspraken gewoon in de praktijk, niet via beeldbellen. Er kan gelukkig best veel.

Neuzeke, suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik vraag me af of het niet zinvoller zou zijn(geweest) om eerst degenen die normaal gesproken ook jaarlijks opgeroepen worden voor het griepvaccin, nu ook als eerste voor corronavaccinatie op te roepen. Zou je dan al niet een hele grote kwetsbaren groep te pakken hebben?

Huisartsen en verpleeghuisartsen weten wie in die groep zitten.

Natuurlijk ben je wel afhankelijk van de leveranciers etc. En de hele wereld wil/moet tegelijk gevaccineerd worden.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Iedereen die gezond is boven de 60 komt al in aanmerking ervoor op basis van leeftijd dus dat is al een enome groep. Mijn ouders van eind 70 hebben nog niet eens een oproep voor de covid vaccinatie. T is gewoon een complete tragedie hier
    (En even los van onder 60 met medische indicatie: die groep is weer doorgeschoven in de vaccinatie planning: ik behoor tot die groep, heb veel kwalitatief goede jaren voor de boeg maar moet alsnog heel lang wachten)

Dus de kwetsbare griepprik groepen is al veeeeeeel te groot voor t vaccinatie feest tegen covid

Deel Deze Pagina