Fijn al zoveel gedoe en stress nu mindere uitslag uitstrijkje, wie nog?

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,

Na al een rot jaar achter de rug en nog wat stress voor de boeg, heb ik gisteren te horen gekregen dat bij mijn uitstrijkje de uitslag pap3A is gekomen.
    Ik had het helemaal niet verwacht omdat na de geboorte van mijn zoontje het pap1 was toen.
    Alhoewel men zei dat ik niet direct in paniek moest raken vind ik het toch wel griezelig.
    Ik heb nog een kinderwens , al dan niet als BAM.
    En dit was ook het eerste waar ik over nadacht.
    Nu zou ik 6 maanden later weer voor een uitstrijkje moeten .
    Vind dit persoonlijk best lang en wil dus eigenlijk op eigen houtje naar mijn gyn in België wat mogelijk is in België;).
    Wie heeft nog deze uitslag gehad en wat zijn er verder voor een stappen bij jullie ondernomen?

Groetjes OOK

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een half jaar wachten en het gewoon laten zitten vind ik gek. Ik weet niet waar je een uitstrijkje hebt laten maken maar misschien is het handig om het nogmaals aan te vragen (nu dus). Als er inderdaad weer de uitslag 3a uitkomt zou ik wel actie ondernemen. Ik zie niet in waarom je een half jaar zou moeten wachten?

Ik had ook een slechte uitkomst en ik moest een behandeling ondergaan. Nu 1,5 jaar later en 3x getest in het zkh is nog steeds alles goed. Er wordt nu 1x per jaar gestest. Normaal gesproken is dat 1x per 5 jaar bij een goede uitslag.

Ik kan je niet informeren wanneer een zwangerschap verstandig is, die kennis heb ik niet. Blijf rustig zoals je hier leest kan het helemaal goed komen :)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel voor je reactie.
    Ja ik ga morgen eens naar mijn gyn bellen, woonde eerst in België en ben daar ook bevallen.
    De ha hier in Nederland heeft nu gedaan, ben terug naar hier verhuist en moest het uitstrijkje laten doen voor het bevolkingsonderzoek.

Mijn kinderwens vervullen zal sowiezo iets zijn voor over 1 a 1,5 jaar hopelijk!

Nogmaals bedankt voor je reactie!
    Ga morgen direct actie ondernemen!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey meid,

Wat rot dat dit er nu ook weer bij komt!
    Hier ook iedere keer 3a gehad en bij mij hebben ze toen wel iedere keer vervolg onderzoek gedaa. In de vorm van bmm aanstippen met jodium en azijn en een keer weefsel afnemen. Ben er nooit voor behandeld. Die vervolg onderzoeken waren wel goed maar moet wel idd ieder half jaar komen nu.

Zou een verwijzing voor een gyn hier vragen, lijkt me makkelijker dan weer naar België te gaan.
    Succes!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sukke wat spannend bijna is het D day:D

Ik woon 20 minuutjes van het zh waar ik bevallen ben dus op zich valt het goed te doen:)
    En ik voel me op mijn gemak bij haar.
    Jij ook telkens pap3a gehad.
    Wat een gedoe allemaal heh.

Hoe voel je je nu op het laatste bijna?

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dan lekker in België blijven!
    Ja het is een gedoe eb telkens ook wel even schrikken maar het hoeft helemaal niets te beteken. Ondanks dat zou ik wel een vervolg onderzoek verlangen ipv dat half haar afwachten!

Nou, het is totaal anders dan bij R. Lichamelijk ook een stuk zwaarder, eind is idd inzicht. Mijn vliezen zijn net gebroken geloof ik.... :)

7. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreemd dat je een half jaar moet wachten. Ik heb zelf pap3b cin 3 gehad. Heb toen een lisexicie gehad.en 3 maand later pap1. Weer 3 maand later pap2 en toen 3 maand later weer pap2 en kreeg toen gelijk weer een biiopsie. Deze was toen goed. Toen 3 maand later weer pap1.en vanaf toen is er steeds meer tijd tussen de uitstrijkjes gaan zitten. Heb nu al meer dan 2 jaar goede uitstrjkjes gehad en hoef nu niet meer naar de gyn. Ik doe nu gewoon mee aan het bevolkingsonderzoek. En zwanger worden kan gewoon hoor. Ik ben nu ook 22 weken zwanger. Het is alleen dat als je zwanger bent je geen verder onderzoek of lisexicie kunt krijgen. Maar nadat je bevallen bent kan dat wel.

8. he meis ik weet hoe je je voelt! ik kreeg ik in december ook deze uitslag pap 3a. ik had mn uitstrijkje al in mei gehad maar ze waren de uitslag vergeten door te geven.. ik heb toen een colposcopie gehad en gister heb ik de lisexcisie gehad. ik krijg over 3 weken de uitslag. ik snap je schrik die had ik ook! maar het is allemaal te doen!! heel veel succes!!!

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik denk dat het beleid in ieder zk verschilt, want ik hoor ook wel eens dat je dan na 3 mnd terug moet. Als jij je er niet goed bij voelt zal ik dat ook zeker van hen verlangen/eisen.

Vorig jaar december (2011) kreeg ik voor het eerst een uitsrijkje uitslag pap5 :$. Moest meteen de volgende dag biopten laten nemen en kwam uit cin3 dus laatste stadium voor baarmoederhaldkanker. Waren 3 opties om een lisectie, of een soort 3hoekje die ze zouden verwijderen of baarmoeder er uit. Onze wereld stond op zijn kop!. Gelukkig kon het met een lisectie gedaan worden. 3 maanden later weer eenn uitsrijkje doen. toen kwam er pap3a uit. We hadden natuurlijk gehoopt pap1. Er moesten weer biopten genomen worden en ik mocht ook niet zwanger raken in de tussentijd. Uit het onderzoek van de biopten kwam dat er toch geen afwijkende cellen waren gevonden en dat mijn lichaam het waarschijnlijk zelf aan het opruimen was. Ze vertelden dat Pap3 ook kan komen doordat je ziek bent (geweest) infectie of hormonale veranderingen. Die cellen reageren er schijnbaar heel snel op.
    Ik kreeg groen licht om zwanger te worden en moest in nov. terug voor een controle.
    Net daarvoor begonnen we met vruchtbaarheidsbehandelingen en dit mocht ook. Ik heb ook echt de keuze gemaakt vast te beginnen, met eventueel de kans dat in nov. de uistlag anders was dan gehoopt, ook omdat het even kan duren voor je zwanger bent en omdat in principe je niet zomaar van pap 1 op 4 ofzo weer zit, dit duurt wel even.
    In nov. gelukkig de uitslag gekregen Pap1! En daarna meteen zwanger. Ik moet de komende jaren elke 6 maanden op controle.

Ik wens je heel veel succes en maak je alsjeblieft niet teveel zorgen. Geef aan dat je over 3 maanden gewoon weer een uitstrijkje wilt omdat je ook nog een kinderwens hebt.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    one of kind@ Lieverd meen je niet he! idd schrikken , maar zo lang wachten?? dat klopt vast niet.
    Vriendin van mijn heeft pap 3 b en zin3 moet over drie maand weer uitstrijk. Erg spannend .
    Zodra ze zagen dat het niet goed was heeft ze twee maand gewacht , en nu al twee keer geholpen .

Meis wanneer gaat het eens op rozen?
    Dikke knuf .

Is het hot op moment die foute uitstrijkjes?
    Hoor het heel veel .
    Mijn zusje moet haar eerste nog .

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marnat wat lief dank je wel voor je lieve reactie!!
    Ik heb gebeld met de secretaresse van mijn gyn in België en 8 maart mag ik naar haar toe gaan.

Ach weet je lieverd ik heb gelukkig mijn diamantje:)
    Maar het is wel erg schrikken idd
    En ik mag niet klagen heb een wondertje maar ik wil zo graag straks voor een 2e.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    one of kind@ Fijn dat je eerder heen kunt duim voor beter meis.
    Dit gaat even niety om een wonder meis of je er nu 1 hebt of niet. kanker is een kloten ziekte of je nu wel of geen kind hebt . heeft er niks mee te maken.
    Waarom jij ? vaak mensen die veel slechte dingen me maken he!
    Pff hu je in de gaten lieverd . hoop en duim voor je , ben toch bezig met duimen voor zusje duim dan gewoon door voor iedereen die deze pech moet door staan. duim duim duim .

13. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hé bah meis! Wat een ellende toch weer :(

Fijn dat je sneller kan voor de nacontrole en hopelijk is het snel allemaal weer in orde (heb hier totaal geen verstand van :) )

Knuffel, stopcontact ;)

Deel Deze Pagina