Eten / drinken tijdens de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chantico, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben nu 36 weken zwanger van ons eerste kindje en rustig aan bezig met het klaarzetten van mijn ziekenhuistas. Heb jullie advies nodig!

Ik hoor hele verschillende geluiden over eten en drinken tijdens de bevalling, van niets nodig hebben tot heel erg genieten van / baat hebben bij het één of het ander.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zou jij een eventuele volgende keer aan eten en drinken paraat willen hebben?

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Tsja, aan eten moest ik niet denken. Was iedere keer aan het kokhalsen tot bijna overgeven toe, door de pijn!
    Mijn bevalling ging ook wel erg snel! binnen 4 uur ben ik bevallen, dus had geeneens tijd om te eten. Heb zelfs de bevalling op een nuchtere maag gedaan! Maar denk dat dat heel erg persoonlijk is.

Kan je dus helaas niet echt helpen.

Liefs Kiss

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik moest tijdens mijn bevalling absoluut niet aan eten denken. Ik werd om 5 uur s'nachts wakker met weeen, en s'avonds om 21.43 uur is ze geboren. Ik heb dus die hele dag niets gegeten, en bijna niets gedronken. Pas na de bevalling heb ik een beschuit met muisjes gegeten.

4. Chantico

Ik ben nu 36 weken zwanger van ons eerste kindje en rustig aan bezig met het klaarzetten van mijn ziekenhuistas. Heb jullie advies nodig!

Ik hoor hele verschillende geluiden over eten en drinken tijdens de bevalling, van niets nodig hebben tot heel erg genieten van / baat hebben bij het één of het ander.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zou jij een eventuele volgende keer aan eten en drinken paraat willen hebben?

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Tsja, aan eten moest ik niet denken. Was iedere keer aan het kokhalsen tot bijna overgeven toe, door de pijn!
    Mijn bevalling ging ook wel erg snel! binnen 4 uur ben ik bevallen, dus had geeneens tijd om te eten. Heb zelfs de bevalling op een nuchtere maag gedaan! Maar denk dat dat heel erg persoonlijk is.

Kan je dus helaas niet echt helpen.

Liefs Kiss

6. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik moest tijdens mijn bevalling absoluut niet aan eten denken. Ik werd om 5 uur s'nachts wakker met weeen, en s'avonds om 21.43 uur is ze geboren. Ik heb dus die hele dag niets gegeten, en bijna niets gedronken. Pas na de bevalling heb ik een beschuit met muisjes gegeten.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb meer dan 24 uur lang bijjna niets gegeten, soms wat slokjes water. Had wel dextro bij me, die heb ik wel op dat gaf wel wat energie maar moest er echt niet aan denken.

Kreeg na een tijdje wel een cracker en een appel maar meer dan een klein hapje heb ik er niet van op... En hier ook, uurtje na de bevalling beschuit met muisjes op (en die van mijn man :D)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb ook niks gegeten of gedronken die dag.
    Heb alleen water genomen om mijn mond vochtig te houden van het gepuf...kreeg zo'n vieze adem erdoor haha

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Ik heb er niet eens aan gedacht , had wel iets anders aan mijn hoofd :) Ik ben dan ook in 6 uurtjes bevallen, ging allemaal heel snel.

Maar het kan ook veel langer duren natuurlijk, dus je kan altijd wat meenemen, al is het maar voor je man/vriend ;)

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik had wel dextro energy tabletten in mn vluchttas op aanraden van een vriendin. Maarja ben lekker thuisbevallen en dat begon rond 8 uur savonds tot 3 uur sochtends, dus niets gegeten, was niet nodig.
    Het eten kwam erna wel weer.

11. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook helemaal niets gegeten ( in de ochtend een beetje ontbijt) en tot 22.00 niet kunnen eten als de weeen sterker worden en regelmatiger zijn moest ik echt niet aan eten denken... Heb alleen wat gedronken. Na de bevalling wed ik een beetje duizelig (ik val redelijk snel flauw) dus moest ik van de vk iets eten (moest er nog steeds niet aan denken) dus heeft ze me een bakje yoghurt gegeven.

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    eten? nee, af en toe slokje water met moeite... maar half uurtje-uurtje na me bevalling had ik echt enorme honger! was blij dat vriendlief de dag ervoor al filet american voor me had gehaald! Dus wel na de bevalling veel trek!

13. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik heb niets gegeten.... Ik had de vorige dag spaghetti aangekruisd op het menu van het ziekenhuis. De volgende dag ging ik bevallen en toen kwamen ze de bord spaghetti brengen :pale: . Die lucht :( Bah, mijn moeder mocht het buiten de verloskamer lekker op eten....

14. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik kreeg kz, dus kon niet eten of drinken op de operatie-tafel :p
    Maar lag op de operatie-tafel ook al te kokhalzen (van de zenuwen)
    En mocht ook niet eten of drinken toen ik in het ziekenhuis aankwam, i.v.m de ruggenprik en zo.

15. Chantico

Nou, dat is duidelijk! :D Geen eten of drinken voor mij dus om in te pakken, alleen wat dextro (zit al in de tas).

Voor vriendlief misschien wel wat, en eventueel wat voor na afloop. Misschien wat bouillonblokjes of een zuigsnoepje tegen de droge mond en vieze adem.

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    pepermuntjes is zeker een must... tijdens me bevalling kon ik de adem van me vriend en de vk niet luchten, vk had net koffie op en me vriend had nog ff koekje gegeten... nou dat pepermuntje was toen erg aangenaam voor mij!

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb ook niks gegeten, wel wat water gedronken, omdat ik zo'n droge mond had.
    Achteraf moest ik een groot glas thee met suiker drinken van de verloskundige en twee boterhammen eten, maar die kreeg ik haast niet weg. En 's avonds verplicht biefstuk met spinazie, brrrrr....... was het laatste waar ik trek in had.......

18. Debbieee

Debbieee Lid

11 okt 2007
    29
    0
    0
    Almere
    Ik moest ook echt niet aan eten denken!
    Was binnen 3 uur bevallen, dus heb daar niet eens de kans voor gehad.
    Kreeg af en toe wel een slokje drinken, van de bevalling kreeg ik namelijk een hele droge mond.

Je kan eventueel wel iets van eten mee nemen, waarvan jij denkt dat dat er wel makkelijk ingaat.
    Maar denk eerlijk gezegd niet dat je trek gaat krijgen. ;)

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb geen moment honger gehad. Wel heel erg dorst, maar ik kreeg een koortsstuip. Heb toen heel veel gedronken, maar dat ook weer uitgekotst. (ja je vroeg er zelf om.... ;))
    Je lichaam moet schoon zijn bij het persen, dus ik zou lekker niets eten als je niet stikt van de honger. Bevallen is topsport he!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen mijn vliezen braken 's ochtends vroeg, ben ik eerst gaan poetsen, dacht niet eens aan eten (vind je het gek ;)). Toen dacht ik opeens, goh, ik moet wel nog wat eten, maar van de vla heb ik maar 2 happen op, door de adrenaline zat ik alleen maar te knoeien en dacht toen, laat maar :oops:.

Tijdens de eerste weeen heb ik 3 dextro's op en ongeveer een halve liter water. En na de bevalling beschuit met muisjes. En volgens mij daarna niets meer. Dus heb die dag 2 happen vla, 2 dextro's, een liter water en een beschuitje op. Meer heb je niet nodig :D.

Deel Deze Pagina