ik ben al zo'n 2 weekjes aan t proberen ons dochtertje te laten wennen aan dr ledikantje overdag, want ze past straks niet meer in dr 'mandje' maar misschien ben ik er wel te vroeg mee, wat denken jullie, nog even wachten of doorzetten? ze slaapt namelijk wel in, maar word na zo'n 3 kwartier wakker, huilen, dan troost ik haar in dr ledikantje, soms slaapt ze weer een klein poosje (kwartier-half uur) en dan weer huilen. net huilde ze ook, met dr oogjes dicht, speentje gegeven en dan een half uur later huilt ze weer. ik heb ook al zo'n 1,5 week t vermoeden dat ze in een sprongetje zit, dus misschien is t niet zo'n handige tijd ervoor. (ze eet slechter, slaapt s nachts ook anders en is snel sjaggie en verveeld) ik heb er een matrozenbedje van gemaakt en ze heeft een hemeltje voor t knusse, alleen is dr mandje dus dicht aan zijkant en ledikant niet... ook heeft ze dr eigen dekentje en knuffeltje voor t luchtje. verder slaapt ze sowieso niet in de kinderwagen of op de arm of maxicosi, alleen in eigen mandje en eigen kamertje.
je kunt ook proberen om het mandje eens tijdelijk IN het ledikantje te zetten. Dan heeft ze wel d'r eigen bedje, maar kan ze rustig wennen aan de andere omgeving.
ik ken het probleem, met Yannick hebben we deze problemen ook....'s nachts slaapt hij er wel goed in. Ik heb nu ook een hemeltje gemaakt een matrozenbedje.... Ik heb ook een doek tussen de spijlen van zijn ledikant geweven omdat hij alleen maar de kamer in lag te staren. (Yannick draagt een puckababy dus geen handjes om het doek los te trekken) Door de hitte hebben we het nog niet echt geprobeerd, want bij ons op de kamer is het koeler en hij past nog wel net in zijn wandelwagen bak. Maar ik sta ook open voor ander tips
t mandje staat al zo'n 6 weken in het ledikantje, en van onze kamer naar eigen kamer gaf geen problemen, ze slaapt juist beter. s nachts leggen we haar wel in t mandje, ze is niet ingebakerd, dus vind ik zo'n doek of nestje nogal eng ben ik bang (had ik ook al bedacht... in t mandje heeft ze trouwens wel een nestje dat vastzit met 12 klittebandjes, dus goed stevig, misschien moet ik zoiets bedenken, dat ze t echt niet los krijgt zeg maar. ik heb t idee dat de breedte en t 'doorkijken' eng is voor dr. in de box bij mn ouders slaapt ze ook wel eens een half uurtje als ze echt erg moe is, en wordt dan ook op de zelfde manier wakker.
Wij hebben ook moeite gehad met het wennen aan het ledikantje. Naar ons idee vond ze het te groot. In de reiswieg waar ze nauwelijks meer inpaste sliep ze wel.. Een uitkomst was hier: hydrofielluiers aan de zijkant hangen, zodat ze er niet meer door de spijlen heen kan kijken. In een slaapzak en dan onder een lakentje, een beetje knus gevoel geven. Toen ze echter beweeglijk werd hebben we het lakentje weg gedaan, maar dat was later pas. We hebben de hydrofielluiers over de bovenrand gedaan en dan met luierspelden vast gezet daarboven. de rest van de doek hangt dan recht naar beneden voor de spijlen. hoop dat je me begrijpt.. iig heel veel succes!
ja, ik begrijp wat je bedoelt, ik ga t uittesten, en heb je die doeken nog steeds hangen of na een poos weghalen?
Ik heb ze nog steeds hangen, ze is nu 9 maanden. Maar het bedje staat nu helemaal omlaag, waardoor het doek net niet tot op het matras komt. ze kan er net onder door kijken. Lijkt me goed om zo te wennen en straks de doeken we te halen. Ze slaapt nu wel zonder laken, want dat werd te gevaarlijk. ze tolt heel haar bed door
ok, thanx gaan we proberen. ik kreeg elke keer t idee dat ik te vroeg er mee was, ze past namelijk nog wel, maar niet heeeel erg lang meer, dus dacht ik lekker veel tijd om te wennen. en stiekem heb ik dan ook de hoop dat ze iets makkelijker gaat slapen in bv de kinderwagen van mn moeder (grote ouderwetse, word nu ff ook gebruikt als bedje daar ivm verbouwing) en straks in een campingbedje, vanwege de kleine vakantie die eraan zit te komen...
Tja ik denk dat hoe oud ze ook zijn, de overgang even wennen is. Ik zou het blijven proberen denk ik. Het grappig is dat mijn dochtertje vanaf het begin erg goed sliep in het campingbedje. Wie weet ook iets om te proberen? Ze is namelijk 1 dag in de week bij oma en daar slaapt ze dus in haar campingbedje. En dat gaat prima. Ze kan denk ik wat moeilijker door het gaas heen kijken. En we zijn inmiddels ook 3 vakanties verder (1 week en 2 weekendjes) en hebben geen problemen gehad