Wie heeft er goede tips om overtollig vocht in huis te voorkomen. Wij hebben dubbel glas maar elke morgen zijn de ramen aan de binnenkant nat van het vocht. Ik heb de ventilatieroosters openstaan, ik doe de afzuiging aan als ik aan het koken ben. Tijdens het douchen staat er een ventilator aan die het vocht naar buiten afvoert. Waar komt al dat vocht toch vandaan?? Wie heeft de oplossing voor mij?? Ik ben wanhopig met alle vocht in huis, lijkt me toch niet gezond.
@Liesje Hier hebben wij exact hetzelfde probleem . Alleen hebben wij er ook nog is schimmel bij , en dat ondanks we goed ventileren . Maar het zou goed kunnen dat je iets van een raampje lek hebt . Dat is hier laatst wel ontdekt 2 kleine raampjes lek Gelukkig wordt het wel gemaakt voordat het echt flink gaat vriezen . Daarbij is het inderdaad niet echt gezond , heb zelf astma en dan dat vocht erbij dan wordt ik ook nog is erg benauwd .
Ik heb het ook, maar heb dan wel enkel glas. Heel irritant inderdaad. Dacht dat het bij dubbel glas eigenlijk niet voor mocht komen?
dat gaat helaas niet 's morgens vroeg aangezien we allebei voor 8 uur al weg zijn naar het werk en ik de ramen overdag niet open laat staan als ik er niet ben.
er lekt nergens water naar binnen of iets dergelijks... de schimmel vormt zich op zolder al op het kozijn en ook beneden op de achterkozijnen en ik kom er maar niet achter wat nou de oorzaak is.
Hoe is het met je vloer en voroal dan ondervloer en kruipruimte gesteld? Daar komen vaak vochtproblemen vandaan.
das balen! dan zullen ze dat hier ook wel zeggen..maar het druipt bij de achterdeur gewoon van het bovenlichtje af....
de vloer is droog en de kruipruimte eronder is echt kurk en kruk droog. Hoe weet ik dat ??? omdat ik er laatst nog onder gelegen heb omdat mannetje er niet onder past
@ Liesje Hebben jullie een koopwoning of een huurwoning? Aangezien je bij een huurwoning kan klagen bij de woningstichting .
Wij hebben een raam die je open kunt doen op een kier en dan op slot. Misschien kun je overwegen om zoiets erop te zetten?
Ik zou in elk geval een paar vochtvreters neerzetten. Dat kan al wat helpen. En verder heel erg veel ventileren, liefst continu. De lucht buiten is namelijk praktisch altijd droger dan binnen (zelfs als het regent).
O dat is wel balen Dan wordt het wel erg lastig . En anders moet je denk ik toch een goedkoop bedrijf laten komen die wilt komen kijken .