Hoi De kleine is 6,5 maand en vindtbrood erg lekker. Nu wilde er eens beleg op doen, maar wat? Ik lees dat leverpastei teveel vit A in zit en in smeerkaas teveel zout. Wie kan mij tips geven? Ik wil trouwens nog niet beginnen aan zoetigheid op brood.
Roomkaas zonder bieslook? Boter/roomboter Smeerkaas van la vache quirrit (zit minder zout in) Geprakte banaan En zoetigheid ja, Appelstroop Jam Gestampte muisjes
Geprakte Avocado, banaan, aardbei doet het hier nog steeds goed. Van de kleine keuken heb je pindakaas en appelstroop zonder toegevoegde suikers en zouten. Maar ik ben begonnen met roomboter, margarine. Pas bij 8 maanden volgens mij beleg. Ik vond het wel makkelijk alleen maar boter.
Geprakte avocado, banaan of aardbei inderdaad. Doperwtenspread, pompoensoread, paprikaspread (bij de appie te koop), smeerkaas, stukjes kipfilet, jam, pindakaas en appelstroop kreeg ze hier op brood. Ik het begin trouwens alleen maar boter. Pas rond de 7/8 maanden beleg.
Hier in het begin ook alleen boter, maar ze ging brood pas goed eten toen we appelstroop erop deden. En nu wil ze nog steeds geen hartig beleg, alleen appelstroop of jam (dun laagje maar), ze is 16 maanden. Verder eet ze niet superzoet en drinkt ze alleen borstvoeding en water, dus ik vind dat broodbeleg niet zo'n punt. Mijn zoon wilde overigens alleen maar boter op zijn brood de eerste jaren, dus het is nogal verschillend per kind.
Mijn zoontje lust alles dus we variëren veel. Hij krijgt het volgende op zijn brood: uiteraard boter Sandwich spread Appelstroop Jam Leverpastei Smeerkaas Gewone kaas Boterhamworst Gestampte muisjes Pindakaas
Op die leeftijd alleen boter of avocado. Zoete of zuite beleg is echt niet nodig nog, laat hem lekker zo lang mogelijk van puur beood genieten. Hier pas vanaf 8 maanden appelstroop op gaan doen.
Boter, de rest komt later wel. Ze krijgt wel eens een broodje stroop of leverpastei maar dat is een halfje. Rest 1.5 is met boter
Onze dochter (ruim 10 mnd) krijgt op brood: Ongezouten roomboter Zonnatura appelperenstroop Zonnatura fruitspread Geprakte banaan of avocado Droog brood vindt ze overigens geen probleem haha. (Smeer)worst, gestampte muisjes etc vind ik persoonlijk geen geschikt beleg voor een baby.
Ik lees mee. Mijn dochtrr is 9m. Eet al een maand en half wit of bruin brood met becel of appelmoes. Ik heb nu koekenbrood gekocht. Dit mag niet zeker?
Ik wil eigenlijk dat T nog niet went aan zoetigheid op brood. Het is een enorme lekkerbek en merk nu al dat hij rustig groente laat staan in de hoop fruit te krijgen. Dit kreeg hij namelijk een keer bij mijn ouders omdat hij weinig gegeten had. Fruit is zoet en dat is favoriet. Of zit dit in mijn hoofd en snapt hij dit nog niet. Zeg maar het 'manipuleren' (klinkt nu heel zwaar, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.)
Gisteren heeft hij trouwens rode kool met appel gegeten. Pas daarna besefte ik dat dit nog helemaal niet mocht 😱 Hij heeft er nu geen last van. Hij is vannacht wel twee keer wakker geweest. Een keer omdraaien en kon niet terug en twee uur later honger. Dit doet hij normaal nooit, maar lijkt me niet dat dit aan de rode kool ligt. Ik zal het iig voorlopig niet weer geven 🙈
Ik heb nooit zo heel erg gekeken naar wat wel en niet 'mocht' op een bepaalde leeftijd. Ik heb kinderen zonder allergieën en zonder erg gevoelige darmen. Ik ben bij alle drie rond de 6 maanden begonnen met bijvoeding en gaf ze gewoon wat wij ook aten, alleen zonder zout en pepers. Als je kindje er geen last van heeft, zou ik niet weten waarom je geen rode kool zou geven.
Mijn zoontje wil vrijwel niks op zijn brood. Een enkele keer doe ik er zuivelspread op. Ik doe er soms een plakje worst of kaas bij. Maar hij heeft het liefste brood met boter..