Beleg brood

Discussion in 'Voeding' started by grasspriet84, Nov 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoi :)

De kleine is 6,5 maand en vindtbrood erg lekker. Nu wilde er eens beleg op doen, maar wat? Ik lees dat leverpastei teveel vit A in zit en in smeerkaas teveel zout.

Wie kan mij tips geven? Ik wil trouwens nog niet beginnen aan zoetigheid op brood.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Roomkaas zonder bieslook?
    Boter/roomboter
    Smeerkaas van la vache quirrit (zit minder zout in)
    Geprakte banaan

En zoetigheid ja,
    Appelstroop
    Jam
    Gestampte muisjes

3. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Geprakte Avocado, banaan, aardbei doet het hier nog steeds goed. Van de kleine keuken heb je pindakaas en appelstroop zonder toegevoegde suikers en zouten.
    Maar ik ben begonnen met roomboter, margarine. Pas bij 8 maanden volgens mij beleg. Ik vond het wel makkelijk alleen maar boter.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Geprakte avocado, banaan of aardbei inderdaad. Doperwtenspread, pompoensoread, paprikaspread (bij de appie te koop), smeerkaas, stukjes kipfilet, jam, pindakaas en appelstroop kreeg ze hier op brood. Ik het begin trouwens alleen maar boter. Pas rond de 7/8 maanden beleg.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Hier in het begin ook alleen boter, maar ze ging brood pas goed eten toen we appelstroop erop deden. En nu wil ze nog steeds geen hartig beleg, alleen appelstroop of jam (dun laagje maar), ze is 16 maanden. Verder eet ze niet superzoet en drinkt ze alleen borstvoeding en water, dus ik vind dat broodbeleg niet zo'n punt.

Mijn zoon wilde overigens alleen maar boter op zijn brood de eerste jaren, dus het is nogal verschillend per kind.

6. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje lust alles dus we variëren veel.
    Hij krijgt het volgende op zijn brood: uiteraard boter
    Sandwich spread
    Appelstroop
    Jam
    Leverpastei
    Smeerkaas
    Gewone kaas
    Boterhamworst
    Gestampte muisjes
    Pindakaas

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd alleen boter of avocado. Zoete of zuite beleg is echt niet nodig nog, laat hem lekker zo lang mogelijk van puur beood genieten. Hier pas vanaf 8 maanden appelstroop op gaan doen.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Boter, de rest komt later wel. Ze krijgt wel eens een broodje stroop of leverpastei maar dat is een halfje. Rest 1.5 is met boter

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier met boter begonnen.

Nu smeerkaas, leverpastei, broodbeleg van de kleine keuken

10. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Hier nu nog steeds alleen boter, ze eet het nog prima. Jongste is nu 8 maanden.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Onze dochter (ruim 10 mnd) krijgt op brood:
    Ongezouten roomboter
    Zonnatura appelperenstroop
    Zonnatura fruitspread
    Geprakte banaan of avocado
    Droog brood vindt ze overigens geen probleem haha.

(Smeer)worst, gestampte muisjes etc vind ik persoonlijk geen geschikt beleg voor een baby.

12. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

Sep 28, 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Ik lees mee. Mijn dochtrr is 9m. Eet al een maand en half wit of bruin brood met becel of appelmoes.
    Ik heb nu koekenbrood gekocht. Dit mag niet zeker?

13. Koon

Koon Niet meer actief

Koekenbrood?
    Gewoon bruin of liever nog volkorenbrood geven. Wit brood voegt niks toe.

14. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen volkoren voor 1 jaar, daar kunnen ze flink darmkrampjes van krijgen.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Nooit wat van gemerk hier.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Hier ook gewoon volkorenbrood, lichte dat wel maar geen punt. Nooit last van krampen.

17. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik wil eigenlijk dat T nog niet went aan zoetigheid op brood. Het is een enorme lekkerbek en merk nu al dat hij rustig groente laat staan in de hoop fruit te krijgen. Dit kreeg hij namelijk een keer bij mijn ouders omdat hij weinig gegeten had. Fruit is zoet en dat is favoriet.
    Of zit dit in mijn hoofd en snapt hij dit nog niet. Zeg maar het 'manipuleren' (klinkt nu heel zwaar, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.)

18. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Gisteren heeft hij trouwens rode kool met appel gegeten. Pas daarna besefte ik dat dit nog helemaal niet mocht 😱 Hij heeft er nu geen last van. Hij is vannacht wel twee keer wakker geweest. Een keer omdraaien en kon niet terug en twee uur later honger. Dit doet hij normaal nooit, maar lijkt me niet dat dit aan de rode kool ligt.

Ik zal het iig voorlopig niet weer geven 🙈

19. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Ik heb nooit zo heel erg gekeken naar wat wel en niet 'mocht' op een bepaalde leeftijd. Ik heb kinderen zonder allergieën en zonder erg gevoelige darmen. Ik ben bij alle drie rond de 6 maanden begonnen met bijvoeding en gaf ze gewoon wat wij ook aten, alleen zonder zout en pepers. Als je kindje er geen last van heeft, zou ik niet weten waarom je geen rode kool zou geven.

20. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Mijn zoontje wil vrijwel niks op zijn brood. Een enkele keer doe ik er zuivelspread op. Ik doe er soms een plakje worst of kaas bij. Maar hij heeft het liefste brood met boter..

Share This Page