Ik zit me wel eens af te vragen of er mensen zijn die het nou heerlijk vinden om elke dag lekker te koken. Ik vind koken echt helemaal niet leuk, en ben ook geen expert in de keuken om het zo maar te zeggen. Elke dag iets nieuws verzinnen vind ik ook altijd zo moeilijk. Nu we graag voor een kindje willen gaan weet ik dat ik zeker vaker in de keuken moet gaan staan, maar ben zo bang dat onze kleine straks niet het goede eten krijgt omdat ik koken gewoonweg niet leuk vind en niet goed kan. Of zou dat instinct vanzelf komen als je eenmaal moeder bent? Zou graag jullie meningen willen horen.. Liefs,
ik vind koken niet super leuk het hoort erbij ik vind het wel irritant om steeds elke dag weer wat nieuws te verzinnen als ik aan mijn man vraag wat wil je eten krijg ik terug doe maar wat warms
Maar is het koken je wel beter af gegaan (of misschien kon jij het al wel goed?) sinds je kinderen hebt?
ik ben echt geen ster in koken gewoon de normale maaltijden kan ik wel en nu de laatste tijd wil de kleine vaak stamp is ook makkelijk. sinds ik casey heb ben ik wel wat gevarieerder gaan koken maar niet beter op geworden denk ik nu let ik wel wat meer op , wat ik maak, en wat zij lekker vind
Hallo, Ik vind koken verschrikkelijk, alhoewel ik wel heel lekker kan koken, (al zeg ik het zelf). Ik kon het eerst ook niet hoor, je rolt er vanzelf in. Er zijn nu ook zoveel spullen op de markt wat het makkelijker maakt, denk aan van die pakjes waar je een complete maaltijd van kan maken. ik zelf gebruik nooit pakjes en kook altijd vers en ik kook ook meestal wel elke dag. Alleen als ik echt geen zin heb, dan eten we friet. Ik kook trouwens turks en nederlands door elkaar.
koken is ook niet mijn ding. Gelukkig kan mijn man het wel, die vind het ook leuk, dus mijn conclusie was dat hij voortaan maar ging koken. En dat lukt nu al 3 jaar
Ja ik ben dan wel geen ster in koken, maar gewoon de makkelijke dingen (aardappelen, pasta etc.) dat lukt me ook nog wel gelukkig. Ik had toen ik thuis woonde gewoon eens moeten helpen, deed ik toen eigenlijk ook nooit. Denk dat als je het van huis uit al gewend bent het een stuk makkelijker geweest was. Denk inderdaad dat je er misschien vanzelf wel in rolt...en wie weet ga ik het misschien dan nog wel leuk vinden ook
HAHA, dit kon ik dus wel geschreven hebben.... Nou bij deze Caruli heeft mijn antwoord al gegeven. Ook dat van manlief is precies zoals het hier gaat.
Nou mijn vriend is ook niet zo'n koker, al heb ik wel dat het hem met bepaalde dingen beter af gaat dan mij. Enig nadeel is dan ook nog dat hij in een 3-ploegen dienst zit (werkt in een drukkerij). Dus als hij dan de ene week late dienst heeft (van 14.00 uur-22.00 uur) moet ik dus wel zelf koken (nu er nog geen kleine is, eet ik dan lekker de hele week bij mijn ouders hoor )
Ja ik krijg dus ook heel vaak het antwoord als ik vraag wat hij eten wil: doe maar wat. Ja handig, als ik wist wat ik wilde eten dan vroeg ik het je niet haha.
Ik vind koken best, zolang t maar binnen een half uur op tafel staat Voordat Eva er was was ik er ook makkelijk erin hoor. Ook omdat ik toen nog fulltime werkte en we allebei vaak om 18.30 thuis waren. Dan sjeesde ik snel naar de appie om daar een kant en klare maaltijd te halen(wel die groente gerechten). Nu kook ik wel 5 a 6 dagen per week. Ach en een keertje een dag extra iets makkelijks is echt niks mis mee hoor!
Oh ja die kant-en-klare maaltijden zijn hier thuis ook heel vaak gehaald in de winkel. We hebben nu sinds 3 weken wel dat we gewoon echt 3 dagen per week aardappelen, vlees en groente willen eten (meestal maandag, dinsdag, woensdag). Donderdag is meestal een patatdag en in het weekend is het altijd makkelijk. Vaak soep met brood, broodje gezond en zoals nu heb ik net even de shoarmaboer gebeld voor een lekker broodje shoarma kingsize met kaas....heerlijk het wordt bezorgd, je hoeft zelf niet in de keuken te staan, geen afwas en je hoeft de deur niet uit haha.
Ik vond koken wel altijd leuk, maar sinds ik een kleintje heb zijn de keren dat ik heb gekookt op 1 hand te tellen Ik ben gewoon veel te moe om te koken, en ik heb meestal niet eens tijd om naar de supermarkt te gaan. Dat is hier een hele onderneming, want ik heb nog geen auto en moet dus alles lopend met de wandelwagen doen. Alle boodschappen in één keer doen is hier ook geen optie, dat werkt bij ons gewoon niet. We eten nu vaak bij mijn schoonmoeder, of anders iets makkelijks. Voel me wel schuldig naar mijn vriend toe (die werkt keihard en heeft echt geen tijd om te koken), en ik weet dat ik ooit wel gezond voor mijn zoontje zal moeten gaan koken, maar ja... Op dit moment vind ik er even helemaal niks aan.
Nou ik denk dat je vast niet de enige bent. Er zullen wel meer mensen zijn die dit zo doen. Moet er ook niet aan denken om 7 dagen per week uitgebreid te gaan staan koken. Als er bij ons een kleine beeb is zal het hier ook wel lastiger worden hoor. We hebben 1 auto, de mijne weggedaan omdat ik hier nu in de woonplaats een baan heb, maar gelukkig wel de supermarkt een straat verder. Enige nadeel is dat we op een mooie grote flat wonen, maar 3-hoog zonder lift. Ben nu soms al bekaf als ik in de pauze naar huis ga en dan te bedenken dat je straks een kleine hebt en boodschappen die naar boven moeten...
Pff, koken zal ook nooit mijn hobby worden. Over het algemeen kookt mijn man. Maar het kan ook weleens voorkomen dat hij moet overwerken, dus dan kan ie uiteraard niet koken. Ik maak dan spaghetti voor mezelf ofzo, met bolognesesaus. Ik heb dan altijd saus over, dat doe ik expres, kan ik het mooi in de diepvries zetten en opwarmen voor een volgende keer als ik alleen ben.
ik heb tijden gekend dat ik geen zin had om te koken, of er niks aan vond, maar de laatste tijd (sinds oktober 2008 zo'n beetje) ben ik het leuk gaan vinden, en tegenwoordig verzin ik zelf recepten, en heb een kookweblog, en nu heb ik er juist lol in gekregen om zo gezond mogelijk te koken! als je het leuk vind mag je de url van mijn website, stuur me dan maar een pb, daar staan dus allemaal recepten op die helemaal niet zo moeilijk zijn, maar wel super gezond! tip als je niet weet wat je elke dag moet maken: ga naar google, en type gewoon iets in zoals: zalm en pasta: en dan krijg je echt mega veel lekkere en leuke recepten, en meestal staan op die sites weer andere recepten, en zo kom je aan nieuwe ideeen. Maak in je favorieten lijst van je computer een mapje: koken, en elk recept wat je tegenkomt wat je leuk lijkt, gewoon opslaan in dat mapje, en je hebt de recepten zo bij de hand dit is een erg leuke en makkelijke site, van alles op te vinden: http://www.mijnreceptenboek.nl/
Dat is ook nog wel eens wat voor ons, dat we eens dingen gaan bewaren en gaan invriezen, we zijn veel te makkelijk in eten weggooien..
Ik moet zeggen, ik vind koken niet echt heel erg leuk. Maar sinds Aaliyah er is vind ik het wel leuker dan voorheen. Ik vind het zo zonde van mijn tijd om een uur in de keuken te staan en binnen 20 minuten is alles op en heb je er nog een bende rotzooi van ook. Soms kan ik me wel heel erg uitsloven in de keuken en de meest lekkere dingen klaar maken, maar toch smaakt het eten mij het lekkerst als mijn mannetje heft gekookt!
Haai Lynn, ik heb mijnreceptenboek opgeslagen onder mijn favorieten. Wat leuk zeg dat je het nu wel leuk bent gaan vinden en dat je een eigen kookblog hebt. Ik ga je gelijk ff een PB sturen
Ik vind koken wel leuk. Vind het ook fijn om nieuwe dingen te proberen en complimentjes te krijgen. Tipje; maak een weekmenu!Dan zit je niet elke dag met die hamvraag'wat gaan we nu weer eten?'. En het is helemaal niet erg om een keer patat of shoarma te eten hoor, doen wij hier ook 1x per week.