Mijn zoontje zit in groep 1 en gaat voor de eerste keer op schoolreis net in die week is hij niet op school en komt dan wel voor de schoolreisje dus even aan de juf doorgegeven en kreeg als reactie maar ik wou juist met jou praten om hem niet mee te laten gaan op schoolreis omdat hij vrij druk is en hem dan contineu in de gaten moet houden. Nou ik ben boos. Dit is nu het zoveelste wasr ze om zeurt. Overblijven voor de eerste keer was ze ook op tegen maar zoon moest overblijven ivm afspraken kon ik hem niet halen. Ondertussen al 3 keer overgebleven en niks aan de hamd. Wat moet ik hiernu mee. Oja ze gaf ook aan dat zoon een luide schille stem hewft en dat ze hem als ze thuis is nog hoort.
Nou lekker dan.. Kun je niet met de directeur praten. En anders toch kijken naar een andere school. Want dit slaat alles iedereen mee maar hij niet dat is onderscheid maken wat niet mag. Alleen omdat hij zo druk is kom op zeg dit neigt naar meer
Pfff, waarom is ze in eerste plaats juf geworden? Het klinkt niet echt als een kindervriend! Maar ik zou de klacht neerleggen bij de directeur, alle punten van te voren even opschrijven zodat je niets vergeet. Dit mag zij niet zomaar beslissen...
Wauw dat jij je rustig kunt houden, heel knap! Het lijkt wel of ze de pik op je zoontje heeft. Hij zal toch niet de enige 'drukke' zijn in een klas vol kleuters? En daarbij ze gaat niet alleen met een klas weg op schoolreisje er zijn altijd begeleiders bij. Ik zou idd even een gesprekje met de directeur gaan maken. Dit is gewoon belachelijk!
Ik zou willen dat ik de mensen op mijn werk zelf kon uitkiezen... Jemig stop aub met werken want.... Ik vind dit echt niet kunnen!
dit is echt te zot voor woorden!!! gelijk werk van maken hoor, want dit is niet alleen onprofessioneel maar ook gewoon onmenselijk!
De eerste die dit over mijn kind zegt is nog lang niet jarig. Waarom is ze in hemelsnaam juffrouw geworden?
Ik zou hiermee ook lekker naar de directeur stappen, het is toch niet zo dat zij kan kiezen welke kindjes meegaan op basis van persoonlijke voorkeur?! 'Oh nee, Marietje wil ik niet mee hoor, die heeft van die rare vlechtjes. En Pieter is me soms echt wat te druk, nee, het is ook mijn schoolreisje, ik wil niet de hele dag achter hem aanrennen... ' ... Het moet niet gekker worden
Waarom meteen zo beledigd? Ik kan me zeker bij groep 1 echt wel voorstellen dat school adviseert kind niet mee te nemen op schoolreis. Voor sommige kinderen is zoiets nog te heftig en sommige kinderen kunnen het niet aan. School is veranteoordelijk voor de veilighrid van kinderen. Dus zo raar vind ik dit niet.
Nee dit kan echt niet..als de schoolreis te heftig is moet jij als ouder beslissen of jouw kind meegaat of niet...niet de leerkracht. Em iedere kleuterjuf/meneer weet dat er zulke drukke exemplaren tussen zitten..dan moet je als school besluiten om de hele schoolreis voor de kleuters niet plaats te laten vinden..maar 1 kind uitsluiten kan echt niet!
Dan moeten ze dat op die manier.zeggen.. Maar dan nog vind ik dat je dat niet kunt maken. Een schoolreisje hoort op de leeftijd van de kindjes afgestemd te worden. En school hoort ervoor te zorgen dat zij dmv voldoende begeleiding de verantwoording voor de kinderen kunnen nemen. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze geen schoolreis organiseren, maar niet 1 kind uitsluiten
Wij hebben heel lang het beleid gehad dat vierjarigen niet mee gaan op schoolreis. Allemaal niet dus. Tegenwoordig zijn we wat soepeler, maar sowieso kinderen die pas in het voorjaar ingestroomd zijn, vragen we de ouders met klem om hun kind niet mee te laten gaan. Voor kinderen van die leeftijd is het meestal nog wel erg veel. En veel moeders vinden het ook wel prima zo . Maar daarin maken we dus geen onderscheid en zeker niet met opmerkingen als "ik hoor zijn stem thuis nog". Niet netjes.
Heel vervelend dat het jouw kind overkomt ik vraag me alleen af waar dit vandaan komt. Gedraagt jouw kindje zich op school anders dan thuis? Ik zie dat er meteen een gesprek met de directeur en zelfs de IB'er gepland is. Ik vraag me daarom af of er niet meer aan de hand is. Maar nogmaals, als het je kindje betreft en je nooit wat gezegd is komt dit rauw op je dak en is dat echt mega vervelend.
Hij is zeker anders op school dan thuis. Ik heb een kind die het gevoel van de volwassen in de buurt uit. Dus ben ik druk in mijn hoofd hij uit het met zijn gedrag. ik erken dat mijn zoon druk is hij is heel enthousiast dat heb ik meteen al aangegeven toen ik deze school koos. Hier is schoolreis verplicht en daar heb ik voor betaald. Ze gaan naar een grote speeltuin als ouder krijg je pas 1 dag of de dag zelf te horen waar je kind heengaat. Ik ben niet beledigd maar vind dat je als juf zijnde wel je klas aan moet kennen. ik heb gezegd tegen de iber en directie dat ik erken dat mijn kind druk is en de juf chaotisch is en dat zoals ik al aan het begin heb aangegeven dat hij veel waarde hecht aan struktuur. Ze gaan nu kant van de juf vragen en maandag weer gesprek met hun om te kijken hoe en wat. Ik heb ze ook maar gezegd dat ik mijn kleine omkoop om naar school te gaan alleen de directrice en iber zien een vrolijk kind dat graag naar school gaat. ik heb het gesprek aangevraagd en alles aangekaart van de afgelopen tijd vandaar.