Hekel aan strijken

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimi1984, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik strijk bijna nooit en babyspullen al helemaal niet hoor! Vind ik echt je reinste onzin, dat spul is zo klein dat het nauwelijks kan kreuken... :D Bovendien koop ik in die kleine maatjes ook eigenlijk alleen maar rekbaar spul en als je dat gewoon netjes uithangt bij het drogen, kan het daarna zo de kast in :) Ideaal :)

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Zo herkenbaar. hydrofielen moeten bij mij gewoon netjes in de kast liggen ik kwam uit het zh na bevalling een ks en de kraam verzorgster deed wassen en niet strijken dus mijn mooi gestreken babywas lag verkreukeld in de kast ik heb echt sávonds zelf staan strijken.

Ik strijk ok mijn keukendoeken handdoeken en theedoeken alles moeten nette stapeltjes zijn. shirts van mijn man altijd netjes gestreken pyama,s hebben we niet. kussenslopen strijk ik wel hoeslaken en dekbedovertrek vouw ik heel strak op.

Van r. strijk ik alles. ook zijn hemdjes en onderbroeken rompers ook altijd gedaan.

Ik ben al klaar voor deze week (en voor de mensen die er een hekel aan hebben mijn man heeft tegenwoordig broeken van de primark en iedere week sta ik te kijken van ik wil wel strijken maar er valt werkelijk waar niets aan te strijken geheel kreukvrij ideaal al moet ik wel uitkijken dat ik daardoor geen afkickverschijnselen krijg ;p)

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik hààt strijken... haat haat haat!!

Maar ik doe het toch... mijn vriend z'n moeder is zo'n muts (sorry strijkfreaks) die àlles streek en dus vindt hij het "normaal".

Ik doe broeken, tshirt, truien, hemden van hém.
    Van mezelf enkel broeken. Héél soms een bloesje dat echt te erg is.
    Van ons zoontje enkel de broekjes.

Heb hier een vast schema, elke dinsdag doe ik de strijk. En élke dinsdag ben ik niet te genieten. :x

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik haat strijken!!!

Overhemden van mijn man mag ie lekker zelf doen :p Ik hang ze goed uit en als ie em dan aan wil dan kan ie zelf even strijken.

Babystrijk, hmmmmm kleertjes heb ik dus echt niet gestreken, is niet te doen.... Máár ik vind de lakens dan toch net weer een ander verhaal.... Dus die heb ik wel gestreken. Maar ik heb liever 5 lakens, zodat ik niet direct weer hoef te strijken en een aantal in een keer kan doen. Maar ik vind bij een lakentje met omslag en borduursel toch wel horen dat t mooi gestreken is. Wellicht nesteldrang en vindt ik t over een paar maanden niet meer zo belangrijk ;)

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Verschrikkelijke k*t klus, heb er zo'n hekel aan, heb de afgelopen weken weinig gedaan omdat ik verschrikkelijk misselijk en moe ben, dus als ik de was had gevouwen en er zaten dingen tussen die gestreken moesten worden gooide ik het in de box!
    Die zit inmiddels half vol:) tja we gebruikte hem toch niet meer voor de kleine en nu heeft hij weer een doel hihi

6. Ik hou niet van strijken maar sommige dingen moeten wel gestreken worden. Ik vind overhemdjes voor mijn zoon schattig en die kreuken nu eenmaal gauw. Maar zoveel mogelijk hang ik even uit en dan kan het zo de kast in, paar kreukels zullen me een worst wezen. Hydrofielen strijk ik de randjes van, die krullen zo om!

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen

Ach toch...:p waar woon je in België? Je mag best wat strijk langsbrengen hoor tegen een geringe vergoeding!! :D

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Haha hier hetzelfde. Ik vind het ook gewoon leuk om kinderkleding te strijken. Ik strijk alle bovenkleding, pyjama's, hemdjes van mijn zoontjes en de kussenslopen. Handdoeken, beddengoed, ondergoed, witte t-shirts van mijn man, theedoeken etc vouw ik gewoon op.
    Ik strijk ook altijd standaard op zondagavond. Voor de tv.

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik ben ook over 3 weken uitgerekend en hier doet de nesteldrang heel goed zn werk.
    Behalve wbt strijken, daar heb ik nogsteeds geen zin in...
    (Maar moet zo toch echt nog een paar wasjes wegstrijken...)

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik had altijd een hekel aan strijken. inmiddels heb ik een GOEDE strijkbout met zo'n stoom ding er onder:D en nu heb ik er geen hekel aan. (tis ook niet mijn hobby) maar dit strijkt tenminste fatsoenlijk en ik ben snel klaar.

als je dan gestreken hebt zie je er ook nog wat van:D:p

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik HAAT strijken en stapel de was ook te lang op tot het echt niet meer kan. Haha!

Maar vind het altijd knap dat er mensen zijn die niet strijken. Sorry mijn was komt echt niet kreukloos uit mijn wasmachine en vind het geen gezicht om met kreukels te lopen.

Dus ben vaak gedoemd tot 2 uur strijken. Vanavond weer!! Joepie :D hahah

Al kan het goed dat het er morgen nog ligt ;)

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    :D Omgeving Gent...

Vrees dat ik mijn lieve vriend niet kan overtuigen, iemand betalen om te strijken??!
    :p

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Oohh, je wil niet weten hoeveel mensen geld verdienen met andermans was strijken!
    Op verschillende advertentie sites wordt 't om de haverklap aangeboden, zgn. 'strijkbedrijfjes'. ;)

Ik ben nu bezig met een stapeltje, radio aan, Dennis lief aan 't spelen (al weet je nooit hoe lang dat gaat duren ;)), het valt echt best mee hoor!

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja ik weet het, maar hij is van't principe dat je zo'n dingen zelf hoort te doen ;)

Ik kan echt niet strijken met N. in de buurt, is veel te gevaarlijk... hij is ook veel te nieuwsgierig!

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Strijken?? Wat is dat?? Nee hier gebruik ik de strijkplank en strijkbout voor de strijkkralen ;). Overhemden mag manlief zelf doen (dat doet dus ook niet) de rest van de kleding wordt vanuit de wasmachine opgehangen en dus bijna kreukvrij. Met die paar vouwen kan ik dan wel leven....;)

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik strijk niet, mijn man strijkt zijn eigen overhemden en evt een rokje of blousje van mij of de kids.
    Pff, nee hoor echt niet mijn ding!

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Sta er wel van te kijken hoeveel mannen zélf hun overhemden strijken...
    De mijne heeft het één keer geprobeerd... resulaat: niet te redden van de valse plooien en dus weer de wasmachine in! :D

18. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    o gos, nee daar heb ik echt geen hekel aan. heb nooit zoveel strijk, spaar het ook altijd op, zodat ik een lekkere dikke berg heb. heb zoń strijkijzer met een stoomgenerator eronder, zalig.
    plant de strijkplank voor de tv, gooi de berg wasgoed op de stoel rechts van me. lege wasmand op de bank aan de linkerkant, leuke film erop, en gaan met die banaan. vind het heerlijk. vooral in de winter, met dat gestoom, lekker warm dan. zomers sta ik wel eens buiten te strijken.

19. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Haha! Ja, dat doe ik ook wel! Vanmiddag heerlijk met de achterdeur open gestreken.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier ook een hekel aan strijken, zou niet eens weten waar dat ding is op dit moment :D
    Manlief draagt wel overhemden, strijkvrije die we zo ophangen aan de hanger dat hij ze zo weer (kreukvrij) aan kan ;)
    Verder hoeft niets gestreken te worden ik heb overal truucjes voor zoals de droger op fijnwas stand en zodra deze piept meteen netjes opvouwen/ophangen en dat werkt prima want wij hebben nooit kreukels in onze kleding ;)

Deel Deze Pagina