Vreselijk! Ik doe er niet aan mee en op onze trouwdag wilden we het ook persé niet. Nu is het in onze familie ook niet zo gewoonte gelukkig.
Hangt er vanaf wat voor stukje het is. A is van aardappelen, B is van bruine bonen kennen we nu wel. En stukjes waarin het bruidspaar eigenlijk voor schut gezet wordt, hoeft voor mij ook niet. Maar anderzijds, het feit dat iemand veel tijd en moeite heeft gedaan om iets voor te bereiden, dat kan ik zeker wel waarderen. Mijn moeder is vrij lang bezig geweest, ze had samen met een vriendin 26 cadeautjes gekocht en daarmee een leuk en toepasselijk ABC gemaakt. En bij elk cadeautje een klein versje. M'n auto was net die week ervoor niet door de apk gekomen, dus de A was van APK. De C was van Chatten, want zo hadden we elkaar leren kennen. De X van Xander de Buisonje, dus de nieuwe cd. Etc etc. Dat vond ik dus heel erg leuk en eerlijk gezegd stond iedereen te dringen om mee te doen en hoorde ik achteraf dat veel mensen het jammer vonden dat ze niet mee konden doen. Maarja, 26 letters he
Ben zelf nooit getrouwd, hoop dat het nog wel gebeurd! (Maar ja hij moet me vragen!) Wel al behoorlijk wat huwelijke mee gemaakt en zoveel jaar getrouwd/bij elkaar/geworden feestjes. Zowel met als zonder stukjes. Hebben wel een keer bij een bruiloft waar echt absoluut geen stukjes gewild waren (maar ze zelf altijd vooraan stonden bij anderen om een stukje te regelen) iedereen een doos puzzelstukjes mee laten nemen van de vriendengroep, en die op de avond in 1 x gegeven, met jullie wilden geen stukjes, toch krijgen jullie stukjes! Heb wel wat leuke stukjes meegemaakt, eigenlijk nooit de standaard abc'tjes! Wat me het meeste is bijgebleven is een stukje door mijn tante aan mijn nichtje op haar bruiloft die vroeger gek was op sprookjes, zij las het verhaal van weeusnitje en de deven zwergen (weet niet precies hoe je het schrijft, horden dan wat letters omgedraaid te zijn) die was hilarisch, mijn nichtje en haar man kwamen niet meer bij van het lachen net als de rest! Een andere die me is bijgebleven is van waar ik ceremoniemeester was, bruid was dierenartsassistente, en haar oud collega's lieten haar en haar man helemaal volgens de richtlijnen een keizersnee uitvoeren op een knuffelaap, in de aap zaten de cadeautjes! Die vond ik ook echt heel erg leuk! Mijn familie is verder wel heel erg van de stukjes maar doen dat altijd ruim van tevoren en wel altijd iets wat bij de desbetreffende personen past! Dat vind ik dan wel weer leuk!
Tja, ik vind het soms ook vervelend en genant, maar het had op onze trouwerij leuk geweest als er ook maar iets was gedaan, aangezien het voor de rest eigenlijk allemaal heel erg tegenviel. Na veel overleg op de avond zelf kwam iedereen in een kring om ons heen staan en werd het nummer you'll never walk alone gedraaid, dat was wel heel gaaf omdat al die mensen ons de jaren ervoor hadden bijgestaan tijdens het overlijden van onze kindjes en net op dat moment onze zoon in mijn buik begon te trappelen terwijl hij de hele trouwdag nogal stil was geweest!
Blij te lezen dat ik dus niet de enige ben.. Iedereen lijkt zich namelijk altijd zo te vermaken met dat soort dingen, behalve ik Vreselijk.. Afschuwelijk!
Ik vind het echt wisselen per stukje. Vaak zijn de stukjes inderdaad tenenkrommend gênant. Op onze bruiloft waren er maar twee stukjes, maar die waren allebei echt grappig. Hoorden we later ook van anderen. Het zat goed in elkaar en het was persoonlijk. Het zei echt iets over ons. Het is dus maar net of mensen een echt leuk idee hebben gehad en het goed hebben uitgevoerd, of dat er bij gebrek aan creativiteit een nietszeggend stukje wordt gemaakt, waarvan de gemiddelde groep-8-musical het niveau veruit ontstijgt. Maar zelfs bij zulke stukjes is het voor de feestvarkens meestal toch leuk, omdat het voor hen herkenbaar is. Ik vind dat het op hun feest om hen moet draaien en dat je het dan als gast maar beleefd uit moet zitten. Ik heb een keer meegemaakt dat het echt te lang duurde. Dat was niet leuk.
Ligt aan de stukjes, door wie en voor wie.. Ik wilde op mijn bruiloft absoluut geen stukjes.. Ja mijn zus heeft een stukje voor gelezen, wat ook persoonlijk was, maar niet gênant. Had er niet aan moeten denken dat elke gast iets had gedaan.. Ik hou ook van het feesten. Dus hoppa dj draaien en partyen.. Bij mijn oom en tante hebben hun kinderen een liedje gezongen. Ben ook bij een bruiloft geweest waar het 'feest' 4 uur duurde, en de stukjes daarvan al 2,5 uur in beslag namen. Het ergste was dat het bruidspaar het niet eens leuk vond! Zeg maar dag tegen je trouwfeest
Ik vond stukjes ook echt vre-se-lijk en had met klem verzocht GEEN stukjes op onze bruiloft... En toch 4 stukjes geloof ik.... Bleuh!
Afschuwelijk! Bij ons hebben ze ook gezongen. Heb van te voren gezegd dat ik absoluut geen stukjes wilde en dus zongen ze onder het eten Ach, goed bedoeld..
Nou dat zij ik ook, maar mijn vriend vind het zooooo leuk.. Vreselijk.. Er mogen van mij dus wel stukjes, als ze niet lullig zijn en niet langer dan 5 minuten. En eigenlijk vind ik het na een half uur wel klaar..
Hier ook met ons trouwfeest geen stukjes gehad op ons verzoek. Het haalt de hele sfeer eruit. Nu moet ik zeggen dat een tijdje terug een collega is getrouwd en de familie en vrienden hadden dat met een filmpje gedaan. Dat was de eerste keer dat ik de stukjes niet saai vond, ze hadden er ook veel humor in.