Mijn kadet is vandaag 1 jaar geworden Waaaaaaaat hihi Maar iedereen zegt me nu dat ze alles zal mogen beginnen eten Euhhh hoe begin ik daaraan? Ze eet zachte stukjes Nu at ze vooral hesp - kipfilet en witte vis Welke broodbeleg gaven jullie dan? Salami wss niet hihi maar wat met kipfilet, smeerworst, kaas.... Warm eten: wat met snitzel, fish sticks,gehakt ... Wat gaven jullie zoal?
Voor 1 jaar gaven we dit ook. Nu is het vooral het zout ( eten we amper ) hier eet ze alles van stampot tot macaroni. Nu hetzelfde broodbeleg als voor 1 jaar. Smeerkaas, kaas, kipfilet, sandwichspread, stroop, jam enz. Maar goed dat deed ze dus ook al voordat ze 1 was. Ook eten nu met de pot mee. Eerder maakte we zelf ivm zout enz maar nu dus alles.
Gewoon alles wat jullie ook eten, in stukken. Wij zijn wel grotendeels zoutloos gaan koken vanaf dat mijn dochter met ons mee at met 6 maanden. Hesp ken ik niet, nooit van gehoord.
Hier op brood vaak fruitspread, kipfilet, soms bv appelstroop. Smeerworst en smeerkaas nooit gegeven eigenlijk, dat is vrij zout en bij lever is het advies ook volgens mij pas vanaf 2 jaar? Qua avondeten aten ze altijd al met de pot mee, zoutloos. Met 1 jaar paar stukjes kip ofzo, gehakt soms. Vooral groente, beetje rijst/pasta/aardappel. Vissticks nog nooit gegeven, volgens mij ook vrij zout? Ik gaf gewoon een stukje witte vis.
Vanaf 1 jaar mogen ze inderdaad alles eten, daarvoor mochten ze ook al veel maar bijvoorbeeld nog geen honing. Ons zoontje krijgt eten a la Rapley, in stukken dus. Hij eet gewoon met de pot mee, eet wat wij ook eten. We koken zoutloos. Op brood krijgt hij zuivelspread, vegetarische smeerworst, ham, kaas, kipfilet, wat hij maar wil. Hij krijgt alleen nog geen Nutella of hagelslag op zijn brood, want hij krijgt nog geen chocolade. Brood krijgt hij ook gewoon dubbelgevouwen in zijn handjes, dat peuzelt hij lekker op.
Bijna alles wat jij opnoemt at ze al voor een jaar. Natuurlijk geen zout op aardappels of groente enzo. Geen salai, maar wel al lang kipfilet en kaas. En heeft je kindje dan echt nog helemaal geen vlees op? Dat mag toch al voor het jaar ook? Hier veranderde eigenlijk weinig dus toen ze 1 was. Heeft vanaf 8 maanden alles gewoon in stukken op dr bord gehad ala Rapley.
Van vlees ben ik idd te voorzichtig geweest Enkel ham ( hesp voor belgie) ,kip, kalkoenfilet en witte vis. De rest was van in olvarit potjes. Dus snitzel enzo mag? Kan me niet voorstellen dat ze zo snel groot is. Zie ng voor me.dat worteltjes al een gevecht waren
Wat eet ze nu qua groenten enzo dan? Trouwens nog gefeliciteerd! maar inderdaad wat hierboven gezegd is bij ons veranderde niet veel toen ze 1 was.
Van groentjes en fruit eet ze eigenlijk.heel veel. Ze lust alles ( behalve biet) Zeker nu ze met haar handjes alles mag pakken in stukjes.😂 ik stoom alles voorlopig. Deze middag zoete patat, boontjes, wortel en kip. Toch een 300gr
Nu vraag ik me eigenlijk af wat ze hiervoor dan at. Hier at ze eigenlijk al heel snel stukjes, dus eigenlijk veranderde er niks toen ze 1 werd. Vlees wou ze nooit dus dat at ze niet, maar op een gegeven moment wou ze wel kipschnitzel. Ik zou gewoon stukjes geven en kijken hoe het gaat.
Ze at altijd patatjes en groenten gemixt. En goed gemixt want ze was zoooo zindelijk. Eindelijk na veel sukkelen eet ze pas 3 weken stukjes
Gefeliciteerd! Mijn meisje is 21 februari een jaar. Hier geen klagen wbt eten. Zure dingen wil ze niet maar verder kan ik haar alles geven. Natuurlijk let ik op zout, vet en suiker. En ze eet geen vis en vlees want ik voed haar vegetarisch op. Maar ze eet over het algemeen met de pot mee. Mijn meisje is gek op de vega smeerworst van de ah. "Vleesetende" baby's schijnen hier ook dol op te zijn.
Mijn schema is aangepast 7u30-8u: 200ml melk + koek van nestlé of enkele lepels kellogs 11u30 a 12u: warme maaltijd 200 a 250gr: puree en stukjes 12u30: dessertje petit gervais Tussen 15u30 en 16u3O stevige fruitpap met koek of 2 stukken fruit in stukjes 18u 1 tot 2 boterhammen met confituur en halve schel kaas 19u 200 tot 250ml melk en naar bed Ganse dag venkelthee , water of olvarit vruchtensap aangeboden
In Belgie zal dit wel normaal zijn, maar voor Nederlanders best een bijzonder schema. En vooral héél veel suiker voor een 1-jarige. Koek, kellogs, danoontje, koek en jam, wow... Eten jullie zelf 's ochtends ook al warm?
In de creche geven ze altijd warme maaltijd in de middag in belgie. Er zit niet altijd koek in hoor maar ik probeer maar wat. Ze weegt 8kilo dus ze kan wel wat hebben
Voor een Nederlander inderdaad een bijzonder schema ter vergelijking dat van mijn zoontje. Met 12 mnd zijn we gestopt met flessen (pap kreeg hij altijd al uit een bordje) en overgestapt op koemelk. 7.00u bordje pap (200 ml melk) 8.30u fruit 12.00u 2 belegde boterhammen + melk 15.30u tussendoortje (rozijntjes, eierkoek, groente, fruit: net wat we in huis hebben) 17.30u avondeten (met de pot mee tenzij we iets uit een pakje maken) en toetje (volle yoghurt) Gedurende de dag drinkt hij uit zijn rietjesbeker.