heyhey iedereen een gelukkig nieuwjaar ten eerste! wij zijn gister naar vrienden van ons geweest en zouden daar eigenlijk de nacht doorbrengen...aangezien zij ook een kleine hebben en alles daar was voor max leek ons dat wel heel gezellig en makkelijk maar max heeft dus geen oog dicht gedaan! lag te krijsen in bed als ik heb erin legde! hij heeft dus de hele nacht bij ons gezeten en het was nog gezellig ook maar hij was duidelijk moe! maar slapen ho maar. bij mijn ouders heeft hij dit ook elke keer...alleen bij mijn schoonouders gaat hij zonder enig protest meteen slapen hoe kan dat nou? hij moet toch ook gewoon eens ergens anders kunnen slapen? hij had zijn eigen slaapzakje en nog een trui van mij waar hij op lag voor de geur. verder was alles ok, niet te koud, niet te warm....geen harde geluiden te horen op de kamer alleen ons geklets in de verte...tja...geen idee! hij zag het gewoon echt niet zitten. jullie een tip of idee wat ik hieraan kan doen? want de kleine man moet toch eens uit logeren kunnen? wij zijn gisternacht van ellende maar terug naar huis gereden en daar sliep hij dus wel meteen....het is ook echt geen moeilijke slaper normaal.... groetjes floor
Misschien heel simpel gedacht van mij, maar het lijkt mij niet zo heel vreemd dat hij niet bij vreemden wil slapen. Het is hem vreemd en onbekend en dan heeft hij wel een trui met jou geur, maar jij bent nergens te bekennen. Nou, trust me, dan zou ik ook niet zomaar gaan slapen hoor. Het verschilt natuurlijk ook per kind hè, mijn dochter is vanaf dag 1 een makkelijke slaper geweest, maar mijn zoontje niet hoor. Die slaapt pas sinds kort ook bij anderen. Daarvoor echt niet. Het is dus echt niet gezegd dat hij nooit ergens anders zal willen gaan slapen, maar nu is het voor hem gewoon nog te eng.
hij vind het volgens mij inderdaad gewoon eng...maar ik vind het zo jammer! hij kan me horen als het goed is...en mijn vriend ook... best zielig als ik er zo over nadenk arm ventje...nou ja, dan maar nergens slapen voorlopig...
Tja, het is misschien een beetje jammer. Maar zoals ik al zei, het betekent echt niet dat hij nu nooit ergens anders zal willen slapen hoor. Denk maar zo: hij heeft 9 maanden veilig en warm bij jou gezeten, nu is hij geboren en alles wat voor ons normaal en vanzelfsprekend is, is voor hem nieuw en onbekend en dus in veel gevallen ook eng. Als hij de wereld wat beter kent komen bepaalde dingen vanzelf.
Meis helaas kun je er heel weinig aan doen. Ons ventje is nu 1 jaar en heeft dat nog steeds. Hij slaapt alleen bij mijn ouders ( in een bedje waar hij eerst bij ons op de kamer in heeft gelegen) maar ergens anders ho maar! Tja wat doe je eraan ... niks. Hij vertrouwd het ook niet. En valt dan zelfs niet eens bij mij op schoot in slaap.
Mmm, de antwoorden stemmen me niet hoopvol... Hier het zelfde probleem. Met kerst bij mn schoonouders: meisje wilde niet in hun ledikantje slapen hoor! Dus UREN waker gebleven terwijl ze doodmoe was... Ze jammerde wel, maar in bed was het echt krijsen,... Bij mn ouders laatst ook. Huilen, huilen, huilen totdat ze uiteindelijk toch in slaap viel.... Laatst bij mn vrienden; zelfde verhaal... Terwijl huis leg ik haar weg en ze valt in slaap! Het gaat hier nog het beste in de kinderwagen bak met kap. Daar hangt de geur in van thuis en doe haar eigen slaapzak aan, zelfde speentje als thuis... en lekker klein en geborgen waardoor ze de vreemde omgeving ook minder ziet. Maar ondertussen baal ik hier ook van hoor! Maak me ook zorgen hoe dat straks bij de gastouder gaat ( waar ze deze week voor het eerst heen moet, zal ook eve duren voordat die slaapplek vertrouwd raakt) en over een maandje willen we een weekendje weg...pffff.... ik hoop nog wat tips te lezen!
jep...hier precies hetzelfde...thuis kan ik me geen betere slaper wensen maar zodra hij ergens anders moet slapen is het feest! hij heeft laatst bij mijn ouders bijna een uur aan een stuk gehuild! wel getroost ondertussen natuurlijk maar het heeft een dik uur geduurd voor hij toegaf aan zijn slaap. nou hadden we gister geluk dat hij hij nog vrij gezellig was maar meestal als hij moe is is hij niet te genieten!
Ik heb gelukkig niet het zelfde probleem, mijn kleine man slaapt overal MAAR wel in zijn eigen kinderwagen. Ik houd hem dan eerst binnen hand bereik zodat als ie gaat huilen of jammeren dat ik zijn speentje kan geven en leg ik even mijn hand op zijn buikje. (Ik zorg dan natuurlijk wel dat niemand even wil kijken in de reiswieg of het over wil nemen of zo iets)Vervolgens ligt hij wat dieper te slapen en kan ik heb zo weg "rijden" naar een rustig plekje en slaapt hij heerlijk verder. Verder een nachtje ergens logeren: kan ik nog niet aan Heb hem zelfs nog niet een uurtje alleen gelaten, ja bij papa maar verder bij niemand! Is geloof ik ook niet helemaal de bedoeling
oeh nee...dat vind ik ook echt nog heel moeilijk! ik bedoel ook als wij bij iemand blijven logeren dan moet max dus ook uit logeren... dat was gister de planning...maar zelfs zo gaat dat niet goed... de kinderwagen kan ik wel eens proberen maar ja...daar ligt hij ook niet meer lang in hij is nu zo'n 62cm dus dat duurt niet meer lang vrees ik...maar mogen ze daar wel een hele nacht in liggen? is dat matrasje daar wel geschikt voor?
Volgens mijn VK en Kraamhulp kan het geen kwaad je moet het natuurlijk niet iedere avond doen maar is een x kan zeggen ze. En inderdaad als ze niet meer in de bak passen.... Dan hoop ik dat ie er wel aan is gewend dat ie af toe ergens anders slaapt. Zover wil ik nog niet denken hoor het gaat al zo snel Plus mijn manneke is maar heel klein. Nu 56cm Bij de geboorte met 40+6 48cm en 3000 gram
je kindje is nog geen 4 maanden waarom ben je niet naar huis gegaan? slaap is zo belangrijk! als ons miesje gister niet had geslapen was ik echt naar huis gegaan ober het legeren waarom wil je dat zo graag?? hier heeft de oudste nog nooit gelogeerd ergens maar mijn mening is dan ook dan een kind in zijn eigen bed hoort te slapen.
uhm...we zijn ook naar huis gegaan en we wilden blijven slapen omdat het best ver weg is...toch niet zo'n heeeeeele rare gedachten geloof ik of wel? en hoe doe jij dat dan als je aan het werk bent? dan moet hij toch ook uit "logeren"? Max slaapt overdag ook nog...en ook dan wil het niet lukken ergens anders dus vandaar mijn vraag hier...
Het ging toch ook niet alleen om vanacht maar toch ook als je ergens op visite bent? Of heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik neem toch aan dat iedereen wel is weg moet en dan moet je kindje toch ook slapen?
hier hadden wij ook een moeilijke slaper bij een ander. nu niet meer maar als het wel zo was geweest dan was ik naar huis gegaan had zeker geen uren met hem opgezeten. tot 6.5 maand nergens anders dan eigen bed en toen hebben we het een keer net voor kerst geprobeerd en dat ging goed. je kindje is zo klein het slapen ergens anders komt wel maar ga niet forceren.
nee we gaan nu inderdaad niet meer voor de gezelligheid uit logeren met hem (en nogmaals, we zijn ook naar huis gegaan gister) maar als ik ga werken moet hij toch echt leren te slapen bij mijn ouders...want hij doet echt nog minstens 2 middagslaapjes op een dag...
mijn dochter slaapt ook niet makkelijk in een vreemde omgeving. Gaat nu wel iets beter, maar wel met een gebruiksaanwijzing Wat ik heb gemerkt is dat zodra ze ergens gewend is ze beter slaapt. Ik zorg dus dat ik ergens op tijd ben (op oudjaarsdag bij vrienden geweest, daar waren we al om 12 uur 's middags) zodat ze kan wennen en ik neem haar eigen campingbedje mee + slaapzak + knuffel en van de week zelfs haar eigen ledikantmatrasje haha. Toch gaat het nog niet altijd even makkelijk, zo moest ze bij opa en oma laatst een keer op een andere kamer slapen omdat haar nichtje al op "haar" kamer lag te slapen. Mooi niet dat ze ging slapen, ze is wakker gebleven totdat ze uiteindelijk op de andere kamer kon en toen is ze meteen gaan slapen.