Reflux, help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TessNL, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Het is zo zielig!
    Mijn dochter heeft sinds een tijdje last van reflux, wat ik in eerste instantie niet had herkent..
    Ze heeft het echt erg, ze wil helemaal niet meer liggen, of in het wippertje/maxi cosi zitten, ze wil alleen maar bij je en dan recht overeind zitten.

Ze sliep soms nachten door en werd anders 1 keer wakker rond 4 uur..
    En nu word ze gewoon om de 3 uur wakker:$

Het ritme is een beetje verwater door een weekej vakantie, maar ik wil echt weer dat ze gewoon om 8 uur op bed ligt..
    Maar ik vind het zo zielig als ze dan huilt, ze word gewoon niet rustig, en als ik dr dan later uit bed haal is ze gelijk stil..
    Dan denk ik, is dit een verwend kindje of misschien toch de reflux..

Haar hoofdeind staat al hoger, ze krijgt johannes broodpitmeel voordat ze aan de borst gaat..
    Maar wie heeft er nog goeie tips?

Liefs,

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

een babybjorn buikdrager!

hier precies hetzelfde probleem.. ik heb nachtenlang op een barkruk voor de tv doorgebracht
    finaal total loss ook

ik neem aan dat je wel naar een dokter bent geweest... die kunnen maagzuurremmers voorschrijven (en dat scheelt echt)

maar die babybjorn is mijn grote verslaving geweest :)
    kleine tip: koop hem via marktplaats.. daar zijn ze ca. 25e en in de winkel 100+
    maar ze zit heerlijk tegen je aan.. netjes rechtop EN je kunt nog wat doen ook als je wil :)

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier 5 schep jbpm door de fles heen, alles hoog houden,, medicijnen werkte hier niet,,
    Ze hebben ook even tijd nodig om bij te komen,, wij weten nu sinds een maand dat Liam relfux heeft ( heeft hij al heel lang maar nooit opgemerkt ) en hij heeft soms nog een trauma als hij ineens plat moet liggen,,

Liefz

4. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Nu ook, ze ligt op bed en blijft huilen (wel met rust pauzes) ze is zo moe maar kan/wil niet slapen:(

en het erge is dat pappa d'r over 45 minuten op komt halen.. zal je net zien dat ze dan slaapt..

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Als je haar een speentje geeft dan? Liam werd daar oowk rustiger door,, anders zou ik naar de kinderarts gaan,, ze hebben Liam een week opgenomen om te kijken hoe ernstig zijn reflux was hij had al bijna zijn slokdarm ontstoken :(

Liefsz

6. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Die wil ze dan gewoon niet!
    Ze wil ook niet een beetje jbpm mix..
    Ze is nu maar wat eerder opgehaald door d'r vader.. dan kan ze zo gewoon slapen zonder dat ze wakker gemaakt hoeft te worden..
    Ga maandag naar de dokter.. kan dit echt niet zo.. vind het zo zielig:(

Maar ik heb gewoon veel nare dingen gehoord over de medicijnen die ze voorschrijven..

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik zou oowk inderdaad gewoon even naar de dokter gaan want het is inderdaad heel zielig om te zien en vooral omdat je er zelf niet veel aan kunt doen :(

Liam heeft Losec gehad en zantac maar werkte hier tegenovergestelde,, werd dus alleen maar erger,, maar dit komt waarschijnlijk oowk omdat ik oowk niet tegen medicijnen kan,,

Sterkte!

Liefsz

8. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Vandaag bij de dokter geweest..
    Dr keeltje zag er goed uit en d'r maagklep was niet opgezet,
    Dus ze moet het (gelukkig?) doen zonder medicijnen..

Wie heeft er nog tips!?

Bedje staat al ophoog, ze krijgt jbpm..

liefs,

9. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Hoi,

Onze joey heeft er ook heel erg last van gehad, maar nu hij losec krijgt (pilletje oplossen in water) is het een heel ander kind, ook heeft hij speciale voeding omdat hij last heeft van koemelk eiwit allergie, maar de losec is echt een aanrader, ik zal het gewoon even aan de arts vragen...
    Je moet dan wel pilletjes mups vragen, nadeel is dat de verzekering dat normaal niet vergoed, maar als er echt medisch noodzakelijk van gemaakt word, wordt het wel vergoed, dus zeker de moeite waard.
    Succes ermee.
    groetjes angelique

Deel Deze Pagina