Heks die een slak opeet gebroeders Grimm??

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door minniemouse25, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hallo allemaal,

    Afgelopen week kwam onze zoon thuis. Hij was spelen bij iemand en die had een film op de tv aanstaan. Wat ik weet is dat het op de Belgische televisie was en dat het van de gebroeders Grimm was. Echte mensen en geen tekenfilm. Het was een sprookje en in dat sprookje at er een heks (of boze stiefmoeder) een slak op. Nu is mijn zoon daar zo van onder de indruk dat hij het er iedere dag wel een keer over heeft. Meer in de verbaasde zin en gelukkig niet in de ik ben er bang van zin.

    Nu wil ik graag weten wie er bekend is met dat sprookje en welke film dat dan was?

    Ik kan me namelijk herinneren dat ik toen ik klein was ook een heks een slak op heb zien eten in een sprookje maar ik weet dus niet meer wat en welke.

    Dus iemand hier die weet over welk sprookje het gaat?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmm lijkt mij iig niet degene die een snoephuisje heeft ☺️😁
     
  3. krulletje

    krulletje Lid

    7 nov 2011
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is dat niet het verhaal van vrouw holle?
    Dan is het de gemene stiefzuster. Als ze weer thuis is van vrouw holle, spuugt ze vieze dingen zoals slakken uit bij praten.
     
  4. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wat ik inderdaad van vroeger weet was dat er volgens mij twee meisjes in voorkwamen. En dat inderdaad die "heks" een slak opat. Vrouw holle is het volgens mij niet want dan spuugt er iemand dingen uit.
     

Deel Deze Pagina