Peuters in trein zonder moeder - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] Trein rijdt weg met kinderen, moeder blijft radeloos achter Krabbendijke - Een moeder had deze week op station Krabbendijke problemen bij het instappen met een buggy op de trein. De paniek was groot toen de deuren plotseling dichtgingen en de trein wegreed richting Goes. De twee kinderen van 9 maanden en twee jaar oud zaten in de trein terwijl de radeloze moeder achterbleef op het perron. Enkele passagiers hebben zich ontfermd over de kinderen, die flink overstuur waren. Agenten kregen een melding dat de hulpvaardige passagiers met de buggy zouden uitstappen op station Kruiningen. Agenten vingen de kinderen daar op. De ingeseinde vader arriveerde na een aantal minuten. Hij heeft de jongen en het meisje die bij de kinderen waren gebleven, beloond met vijftig euro
ze hadden haar beter in de eerste plaats even kunnen helpen met haar buggy dan was het zoiezo nooit gebeurd lijkt me. Wij vlogen pas naar ons huis in Spanje en echt waar mensen zijn zo aso, ik met een baby van 3 maanden, en een grote luiertas, en dus een buggy die dus aan het einde (zelf!) moet worden ingeklapt (stewardessen helpen je dus NO WAY!) maar andere mensen, wij mochten eerder het vliegtuig binnen omdat ik een kleintje heb maar uiteindelijk kwam de tweede groep en die duwde me aan de kant terwijl ik met een baby op mijn arm en een tas aan de andere zat te sukkelen. UITEINDELIJK kwam een mede reiziger mij helpen een spaanse meneer van mijn leeftijd met zelf ook jonge kids maar nu toevallig alleen reizend.. Hij heeft die andere mensen die mij aan de kant duwden even een paar onaardige woorden spaans voorgeschoteld LOL Hij heeft mijn tas gedragen totdat ik gesetteld zat in mijn stoel zat, en ook nog de stewardessen kregen er van langs van hem, hij zei op zijn gebrekkig engels dat het zeker teveel werk was om een jonge moeder even te helpen.. Vond het wel ontzettend lief van hem dat ie even hielp en zo voor me opkwam.. Ik heb een kop koffie en wat lekker voor hem gekocht in het vliegtuig..
Ik vind ook dat mensen teveel met zichzelf bezig zijn ipv even om zich heen kijken. Zo ook wanneer je een winkel met klapdeuren stapt, ik heb 1 buggy en 1 lopend kind bij me maar ook al zien ze je aankomen ze houden ze deur echt niet open voor je! Wel lief van die meneer trouwens om even te helpen, dat is het minste wat je kan doen als medemens als je een vrouwtje ziet stuntelen met een baby en een zware tas! Maar ja of in dit geval nou gezien is dat de moeder liep te stuntelen met de buggy weten we niet, vind het wel heel erg netjes dat die mensen bij de kinderen gebleven zijn, die verdienden inderdaad een beloning! Want kinderen zijn onbetaalbaar!
Voor zover ik weet checken conducteurs altijd even of mensen goed en wel zijn ingestapt. Ik vind het ook behoorlijk slordig van hen dat zij deze mevrouw niet hebben opgemerkt. Sterker nog, ik zie ze altijd nog staan als ze alle deuren sluiten, behalve die waar zij staan. Pff wat moet die vrouw zijn geschrokken zeg. Lijkt me echt vreselijk! Arme kinderen... @ isademi: wat fijn dat die man zich wel om je bekommerde. Sommige mensen hebben dat soort dingen echt niet door, vooral als ze zelf geen kinderen hebben.
ja is idd heel goed dat ze bij de kindjes zijn gebleven en getroost hebben, zal ook heel erg schrikken zijn als kindje! Weet je wat het erge was, dat types die mijn moeder hadden kunnen wezen die juist het meest aso waren eigenlijk.. Ik probeer zelf wel even te helpen met een buggy, ben pas nog hoogzwanger bij iemand in de achterklep gedoken om een kast van de Ikea goed te leggen (was een ouder echtpaar en mijn man en ik hebben even alles goed erin gelegd) Of pas iemand zijn kindje opgevangen toen ie uit een boodschappenkarretje viel omdat ie teveel naar de zijkant aan het hangen was, toen kreeg ik alleen maar een boze blik en een snauw maar goed liever dat als een gat in dat kind zijn hoofd. Als ik er bij stilsta doe ik dat soort dingen wel heel vaak, maar goed ik heb ook meer tijd als meeste mensen en neem die tijd ook wel even, ja als ik zelf met 2 kids ben en handen vol, dan houd het even op natuurlijk, maar vaak als ze in de wagen zitten kan ik wel even helpen..
Tja treinen... Ik heb al erg jong kennis gemaakt met trein deuren. Mijn moeder heeft er met mij op de arm, tussen gezeten en de trein reed al aan! Ook zo'n conducteur die al fluit terwijl mensen nog niet helemaal ingestapt zijn. Mn vader heeft toen aan de noodrem getrokken. En toen mijn jongens nog klein waren ook. Wij wilden op Hoofddorp uitstappen en niemand die wacht voor je dus moet je wachten tot alles haastig voorbij gerend is voor je je kinderwagen eruit kan wurmen. Mn moeder was erbij dus die liep voorop met mn oudste (2 a 3 jaar oud) Mn jongste zat in de kinderwagen (zo'n paraplu buggy die als je hem op inklappen zet gewoon door de trein kan rijden). Mn moeder stapt snel uit terwijl er nog andere mensen uit de trein springen, Ik houd de buggy naar buiten, zij pakt hem aan en haast meteen horen wij het fluitje van de conducteur. En toen was het OF oma en klein kind op het perron en ik en oudste in de trein. OF buggy terug trekken en oma snel in de trein springen en met zn alle naar wie weet waar heen (we wisten niet of de trein nou terug zou gaan of naar n volgende station). Op een klein station achtig iets stopte de trein en gingen ze prullebakken legen enzo. De conducteur kwam ons tegen en was verdorie nog boos op ons ook! Heb hem even voor rotte vis uitgemaakt en gezegd dat ik niet graag tussen treindeuren zit met mn moeder en kind. Alsof het mijn schuld is dat hij al op de fluit blaast terwijl wij nog uitstappen zeg! Gelukkig ging de trein na deze stop weer rechtsomkeert naar Hoofddorp en konden we als nog op de juiste halte uitstappen (en dit keer stonden we al voor de deur voor hij open ging En er was sowieso niemand voor ons dat scheelt ook). Maar dit wat deze moeder is overkomen dat was en is eigenlijk nog steeds my worst nightmare! Ik ben niet snel in paniek maar met zoiets? pfffffffffff
Pfff...dat is toch 1 van mijn grootste nachtmerrie's hoor dat me dat zou gebeuren als ik met de trein ga. Ik heb geen rijbewijs dus gebruik ook openbaar vervoer. Ik heb alleen 1 buggy met me jongste erin en 2 kinderen van 4 en 7 die ik ok bij me heb. Ik heb het dus ook bijna een keer mee gemaakt. De trein was gestopt en ik wou instappen. Me 2 oudste letterlijk meteen met mij in laten stappen maar me buggy was nog niet helemaal door de deuren heen. Gaat die GVD deur dicht! Me vader (ouders waren erbij aangezien ik bij hun vandaan kwam) liep als een gek te schreeuwen dat er nog iemand aan het instappen was en duwde zijn armen tussen de deur. God zij dank ging daardoor de deur weer open en kon ik snel verder instappen. Mijn vader was echt in staat om die condecteur serieuse klappen te verkopen...zo kwaad. Gelukkig is het nooit zover gekomen. Die trein heeft echt nog geen 10 sec. stil gestaan vanaf het moment dat ze aankwamen tot de deuren weer dicht gaan. Het was ook erg stil op het perron, maar er moesten natuurlijk eerst mensen uit voordat ik erin kon. Als ik geen andere keuze had gehad op dat moment dan had ik me buggy bij me ouders laten staan en was ik de trein ingesprongen bij me andere 2 kinderen en had als een idioot aan de noodrem getrokken! Elke keer als ik nu ook met de trein ga zorg ik dat ik iedereen goed vast heb zodat ik zeker weet dat er niemand achter blijft. Wat een hel lijkt me dat pfff
Bah, vreselijk zeg! Ik heb gelukkig nog nooit iet soortgelijks mee gemaakt! De meeste conducteuren kijken altijd netjes of er niemand meer instapt. En ik moet zeggen dat de mensen tot nu toe ook altijd wel hulpvaardig waren met instappen. Maarja, ik vraag het wel ook gewoon, dus zou een beetje raar zijn als ze dan nee zeiden, hihi.