GTT test gehad..uitslag niet goed wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tido, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vanmorgen mijn GTT test gehad (suikertest) de nuchter waardes waren goed maar de laatste (2,5 uur) na het drankje was 10.1!
    ik moet vrijdag naar de gynaecoloog maar wat nu?
    wat kan ik verwachten?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Je gaat een dagcurve bijhouden waarschijnlijk naar een dieetiste. Ook zul je een keer naar een internist moeten. Verder krijg je extra echo's ivm de groei van je kindje. En je moet na je bevalling 24 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze de suikers van je kindje kunnen controleren. In het ergste geval zul je insuline moeten gaan spuiten.

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Tido, vervelend voor je! Ik heb ook zwangerschapssuiker, ik weet het nu 6 weken. Ben preventief getest omdat mijn moeder diabetes heeft, en tot mijn verbazing (voelde me prima) bleek ik het ook te hebben...

Er zijn nog een paar topics over binnen zwangerschap, die staan op de eerste drie pagina's volgens mij. Daar vind je ook meer info.

Wat ze gaan doen hangt volgens mij een beetje af van het ziekenhuis, is niet overal hetzelfde. Ik ben doorgestuurd naar gynaecoloog, diëtiste en diabetesverpleegkundige. Eerst naar de gyna, de kleine bleek gelukkig prima op schema te liggen qua groei. Daarna naar de diëtiste, die spreekt met je door welk eetpatroon je moet aannemen. Ik vind dat best meevallen, is echt geen hongerdieet. Om je een beeld te geven: ik mag 4-5 sneetjes brood per dag, 2-3 keer zuivel (uiteraard wel zonder suiker!), 2 keer fruit, groente onbeperkt, 's avonds ook redelijk normaal maar opletten met koolhydraten, dus niet teveel rijst/pasta/aardappels. Belangrijkste is dat je de goede koolhydraten kiest en goed spreidt over de dag. Dus vaker kleine beetjes eten en niet een paar keer heel veel. Ik heb een priksetje gekregen en moest een week lang 4 keer per dag mijn waardes prikken. Toen die goed bleken mocht ik terug naar 3 dagen per week bijhouden en dat doe ik nu nog steeds. Het blijft gelukkig onder controle als ik goed op mijn eten let.

Afgelopen maandag hadden we groeiecho en bij ons ligt de kleine gelukkig nog steeds perfect op schema. Als de suiker onder controle blijft en de kleine blijft op schema, blijf ik ook gewoon bij de verloskundige onder controle en kan ik eventueel thuis bevallen. Dan is er dus geen sprake van dat ik persé naar het ziekenhuis moet zoals hierboven wordt gezegd. Als de suiker niet meer onder controle is moet ik aan de insuline. En dan is de kans groot dat ik eerder word ingeleid in het ziekenhuis. Maar tot nu toe is daar gelukkig geen sprake van bij mij.

Zo een heel verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten vraag gerust, je mag me ook een pbtje sturen. Veel succes ermee, ik hoop dat het je meevalt en je het met eten onder controle kunt houden!

4. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    bij mij was hij ook te hoog 2 x een dagcurve bijgehouden en was ie alleen vandaag na een vette hap te hoog 8,2 verder onder de 7 gezeten weet nu ook niet hoe of wat verder loop bij de verloskundige en die had het over een dieet als ie te hoog was iedere keer lees hier op het forum dat de meeste worden doorgestuurd naar de gyn dus is voor mij ook onzeker afgelopen maandag een 30 weken echo gehad en was de kleine man precies op schema bij de 20 weken was ie te groot ik weet nu ook niet wat ik er van moet vinden en wat ik kan verwachten ik hoop dat alles gewoon goed gaat en verder niet doorgestuurd hoeft te worden

Deel Deze Pagina