Mijn zoontje is vrijdagavond ziek geworden en heeft sinds gisterochtend vlekjes. Hoelang duurt het voordat de vlekjes echte waterpokken worden? Ik vermoed waterpokken, omdat die op het kinderdagverblijf van zijn zus rondgaan. Zus heeft nergens last van.
Hier begon het met slechts 1 of 2 waterpokken de eerste dag. Het waren wel meteen overduidelijk waterpokken. Na het ontdekken van de eerste waterpokken ging het razendsnel en kwamen er tot dag 4 steeds nieuwe bij. Daarna stabiliseerde het en droogden de blaasjes in. Na een week waren ze allemaal ingedroogd, littekentjes zie je nu nog ... Ze hebben het hier alledrie in juni/begin juli gehad.
Hmmmm.... zoontje zit echt volledig onder de vlekjes. Heeft nu voor de 2de dag lichte koorts, dus overleg sowieso morgen even met de huisarts als ik geen pokjes zie morgen. Het kan natuurlijk ook een andere vlekjesziekte of gewoon vlekjes van de warmte zijn.
Lijken mij geen waterpokken dan maar eerder een virale vlekjesziekte. Zijn de vlekjes wegdrukbaar? Is hij er verder niet ziek van?
Ik begin ook steeds meer te twijfrtwi of het waterpokken zijn. Het was het meest logische omdat dit rondgaat. Vlekjes zijn weg te drukken, anders zat ik al in de auto naar de HAP. Hij is wel ziek, heeft licht koorts, sliep gisteren erg veel, vandaag viel het mee, diarree sinds vrijdag. Morgen bel ik even de huisarts, gezien de leeftijd van mijn zoontje (bijna 4 mnd) verwacht ik dat hij wel even gezien gaat worden.