@allen Mmmmm euhhhh ik voel niks bijzonders in mijn lijf..hahaha... Ik vind het wel spannend...tot maandag wachten dan weten we meer!! @melisjuh heb jij al IUI gehad? Wat spannend nu IVF!! Ik ga voor je duimen dat je eindelijk mag in december! Spannend ook nog of je lijf dan meewerkt altijd! Zeker met IVF (bij ons was het indirect ook nog wachten) Meisje...spannend..ik ga duimen!!
Spannend melisjuh! Hopen dat je lichaam hierbij wel een beetje meewerkt en je gewoon op tijd ongi gaat worden, zodat jullie zwanger kunnen raken in december! (gaat gewoon goed komen, wij gaan zo hard duimen.. kan niet anders! ) Clijntje ; met de clomid begonnen? ik werd daar echt een zacht ei van, zat zelfs bij reclames te huilen haha
Ja clomid! Haha ik slaap ineens 's nachts (was ik nooit goed in) ben prikkelbaar, sneller commentaar op manlief! Ik ben benieuwd, morgen n begrafenis van opa (is al verdrietig, maar huil normaal niet zo snel) Haha Vind t spannend wat er uit gaat komen
Ik reageerde er ook best heftig op, terwijl anderen er helemaal geen last van hebben. Oh gecondoleerd!
@clijntje IUI is bij ons geen optie daar is het zaad van manlief te slecht voor gecondoleerd met opa heel veel sterkte!! @kzh dankjewel voor je lieve reactie! ik vind het zo fijn dat dit forum er is. jullie weten teminste waar we het over hebben.
@melisjuh ow wat dom van mij..sorrysorry!! Je verdient een kleintje...dus nu je lichaam mee laten werken knuffel
Ha dames, Even een klein berichtje van mij. We zijn nu onder behandeling in het voortplantingskliniek in Tilburg. Na verschillende onderzoeken (zowel bij mij als bij mijn vriend) hebben zij besloten voor IVF of ICSI te gaan. Het zaad is te onstabiel en onbetrouwbaar voor IUI. Info-map over IVF/ICSI is binnen gekomen en moeten we goed doorlezen. Wanneer wij er aan toe zijn, maken we een afspraak om onze beslissing door te spreken. Wij mogen namelijk zelf kiezen! (wat ik heel bijzonder vind...) Vanaf dan mogen we ook zelf de keuze maken wanneer we aan het traject gaan beginnen. We krijgen zelfs de keus om met een psycholoog te gaan praten. In iedere fase van het traject. Verder gaat het tussen ons gelukkig nog steeds heel erg goed! Helaas ben ik op dit moment snipverkouden, heb geen smaak/reuk/stem en heb ik lichte koorts. Ik mocht vandaag niet komen werken van mijn directeur. Liefs jufaman
@ jufaman : dat klinkt allemaal wel heel fijn, zelf beslissingen mogen maken! Heel veel succes met het maken van de beslissing! En beterschap meid!
@jufaman wat een fijn dat je een stap verder bent!! Spannend de keuzes die je moet maken zeg! Fijn dat je echt begeleid en begrepen wordt in het ziekenhuis!! Heel veel succes met de keuze maken!! Vanaf nu bergopwaarts!! Eerst ook lekker uitzieken!!
@jufaman heey meid wat super om te horen!! lekker op jullie tempo! spannend he ook voor jullie ga ik duimen en nu hopen op meer geluk!! beterschap ziek maar lekker uit
@ destiny ; meis, ik lees dat je weer een miskraam hebt gehad :< wat ontzettend K*T! heel veel sterkte meis! *dikke knuffel*
ha meiden... Zoals Kzh al aangaf heb ik inderdaad weer een miskraam.. Afgelopen woensdag bij de 12 weken echo werd duidelijk dat het hartje weer gestopt is (bij 11 weken en 5 dagen) en er zat ook ineens ontzettend veel vocht in het nekje (8 mm dik, foto is te zien in mn map). Afgelopen vrijdag naar de gynaecoloog geweest en het een en ander besproken. Zo laten we een test doen om te kijken of onze chromosomen wel in orde zijn. Aangezien mn lichaam nog niet echt laat merken dat het wil afstoten heb ik besloten om a.s. woensdag een curretage te ondergaan....pff ik had zo gehoopt dat dit ons bespaard zou worden, maar helaas er is geen weg meer terug
Wat heftig meis En ook wel eng natuurlijk, dat ze gaan kijken voor chromosoom afwijkingen! Jeetje.. Heel veel sterkte, vooral woensdag..
@Desstiiny Jeetje wat een ongelooflijke shock!!! Wat een ongelooflijk verdrietig bericht en een super verdrietige tijd voor jullie!!Heel erg dikke knuffel en heel veel sterkte aankomende woensdag.. Succes met de aankomende onderzoeken! Ik denk aan je...knufffel
@desstiiny oooh lieverd toch! ik zit met tranen in mijn ogen! hier zijn geen woorden voor!! wat vind ik dit ontzettend erg voor jullie!! vreselijk. lieverd voor jou en je man heel veel sterkte!! ik denk aan jullie ik hoop dat jullie kunnen vinden wat de oorzaak is nogmaals sterkte en een dikke knuffel! xxx
dank je wel meiden...ja het is echt niet te bevatten. 1 keer..nou ja dat kan gebeuren, maar 2 x in een half jaar is keihard. Het vertrouwen in een eventuele nieuwe zwangerschap is nog meer gedaald dan bij de 2e keer. Ik ga trouwens woensdag om 10:45 uur gecurreteerd worden. Hopelijk kunnen we het dan afsluiten en weer kijken naar de toekomst.
dames, mag ik ook meekletsen? wilde eerst zelf een topic starten omdat veel topics al lang bezig zijn of waar ik mee mee kletsten zijn allemaal al zwanger. ik ben 32, getrouwd en heb een kindje van ruim 1.5jaar. voordat we zover waren hebben we er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te worden en dat werd een missed abortion en heb toen een curettage gehad. daarna was ik vrij snel zwanger van onze dochter. al met al bijna 2 jaar bezig geweest voor onze dochter. na haar geboorte heb ik geen anticonceptie meer gebruikt en nu dus nog steeds niet zwanger... we willen niet de mmm in omdat dat de vorige keer is gedaan en er niks uit de onderzoeken is gekomen. al begin ik nu wel te twijfelen hoor,,, ben bang dat als we wel naar het zkh gaan ze zeggen dat we nog eerst een jaartje moeten proberen omdat ik al eens zwanger ben geweest. we weten wel dat ik een afwijkende vorm qua baarmoeder heb, maar volgens de gyn doet dit niks af aan de vruchtbaarheid. ook schijnt 1 eileider fout binnen te komen op de baarmoeder maar dan schijnt de andere eileider het over te nemen, dit hebben ze ontdekt tijdens mn keizersneden, anders hadden we dit niet geweten. pfff het verlangen naar een kindje is niet minder omdat je er al 1 hebt. je hoort nml van anderen; ohh, maar het is 1x gelukt dan is het zo weer raak, of je lichaam weet nu hoe het moet dus..... of je hebt er toch al 1; geniet daar dan van. ja deuhhhh... maar ik wil een tweede en niet morgen maar nu! zo frustrerend allemaal, in de tijd dat ik 1 kindje heb hebben sommige vriendinnen er 2,3 en 1 al 4 kinderen. zo heel verhaal geworden haha.
Welkom senna! Wat ontzettend vervelend dat het ook bij jullie niet allemaal vanzelf gaat! En ik denk dat het niks uitmaakt of je al een kind hebt ofniet, als je eenmaal hebt besloten voor (nog) een kleintje te gaan en het wil niet lukken is dat gewoon zwaar frustrerend! Als ik in jullie situatie zat, waarbij het nu ook weer niet lukken wil, zou ik toch eens bij de ha aankloppen om een doorverwijzing. Wie weet willen ze wel verder onderzoeken, zo niet dan kun je een second opinion aanvragen bij een andere arts/ziekenhuis. Succes!
tja , ik zou naar de huisarts kunnen gaan voor een doorverwijzing. maar dan vraag ik me weer af wat ze dan zouden moeten vinden.. en wat ze eraan kunnen doen.. of zou het kunnen dat er in de afgelopen 2 jaar iets verandert is qua hormoonhuishouding en dat het daardoor niet lukt? ben iig nu bezig met ovulatietesten, wilde eerst weer gaan temperaturen maar dat werkt niet met een kleine en een pup in huis. mn ei komt er nog niet aan, had nog een lichte streep, dus ben benieuwd wanneer mn ei komt. denk dat als ik dit jaar niet aantel dat ik in januari naar de huisarts ga, want dan zijn we 'bewust' anderhalf jaar bezig en bijna 2 jaar zonder anticonceptie.