helaas al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door melisjuh, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    @desstiiny oooh ik hoop voor je dat het nu zo blijft! K bn nu afgelopen vrijdag ongesteld geworden 2 weken tevroeg en hb het zkh gebeld en dat komt vaak voor na ivf. Morgen moeten we terug naar zkh en krijgen we een evaluatie gesprek en een gesprek over de vlgnde stappen. Want de tijd voor de 2 de trgplaatsing is aangebroken. Word weer spannend! En hoe gaat het nu echt met jou/jullie? Hbben jullie het n beetje een plaatsje kunnen geven? Dikke knuffel

2. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @melisjuh: o dat heb ik nooit eerder gehoord dat dat kan door ivf (weer wat geleerd :)). Hopelijk komt er iets moois voort na de 2e terugplaatsing!

Ikzelf heb het redelijk een plekje kunnen geven, alhoewel de emoties soms nog uit onverwachte hoek ineens weer even komen opspelen (meestal als ik werkdruk heb gehad). Gisteravond was weer zo'n momentje toen ik in bed lag...gelukkig lucht het dan ook wel weer even op. Tja en de momenten dat ik ongesteld word zijn ook niet leuk, maar ja dat zal voor jullie ook wel herkenbaar zijn!...het is en blijft afwachten, dat is het moeilijkste.

3. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Lieve dames!

Desstiiny ik hoop inderdaad dat je de korte cyclussen zo mag houden!
    Of..nog liever...dat ze een hele tijd uitblijven!!

Melisjuh wat spannend dat je nu al door mag he! Ik vind het erg fijn om te lezen dat de 2e kans in gaat..ik ga ongelooflijk duimen voor jullie!!!

Voor beide super spannend, denk aan jullie!

Hier: De echo was echt fantastisch! Het hartje klopte...en t kindje was perfect!
    Morgen weer naar de gynaecoloog..mega spannend iedere keer moet ik eerlijk bekennen.
    Wij hopen op weer n echo, maar weten dit niet zeker.
    Daarnaast voel ik me ruk :( maar goed..dat hoort....

Lieve knuffel lieve kanjers!

4. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    @clijntje oooh super dat alles goed is! En hoe is het vandaag gegaan? Ng een echo? Haha

Wij zijn net trg van zkh en 31 jan krijgen we de terugplaatsing alleen word t spannend want er is ng maar 1 eitje over en het heeft 50% kans dat het bij het ontdooien mis gaat. Ik wist niet dat die kans zo hoog was. Nou ik reken nergens op en we laten het op ons afkomen

5. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Melisjuh wat superrrr spannend zeg!! Ik ga duimen voor je!! :) Dit moet goed komen!

Hier....ja weer n echo, maar echt n onaardige gyn helaas, die weinig zin had om mij te helpen. Ze kon nog niks zeggen over termijn enzenzenz (wat de enx is weet ik ook niet precies ;) )
    Dus volgende week weer...(en dan weer n echo ;) )

6. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hallo dames
    ik lees dat dit topic al langer loopt en hoop niet dat het erg is dat "inbreek" in dit topic. Ik ben ook iemand die langer dan een jaar bezig is; we zitten in ronde 14 nu.

Het is enorm frustrerend en het lijkt alsof niemand in je omgeving hetzelfde meemaakt, terwijl hier op deze website natuurlijk duidelijk wordt dat we niet de enigsten zijn.
    Ik lees dat sommige van jullie na lange tijd wel zwanger zijn en anderen helaas ook nog niet.

Ik vroeg mij af of er bij jullie "oorzaken" zijn waardoor het nog niet gelukt is, of steeds gewoon pech tot nu toe?
    Wij hebben zelf de onderzoeken doorlopen; bij was alles oké, bij mijn vriend was 1e zaaduitslag niet zo goed (VCM 10) maar de tweede test (na 6 weken) was ineens wel goed (VCM 45) waardoor we het advies hebben gekregen om toch zelf te proberen te komende maanden waarna we nog een keer kunnen gaan testen.. Ondertussen vraag ik me natuurlijk af of zijn zaadkwaliteit nu ook nog steeds "goed" is of dat het zo sterk wisselt.. Konden we maar in de toekomsten kijken he.

7. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    @limburg27Leuk dat je ook wilt mee vertellen! Na een jaar proberen zonder resultaat hbben wij de stap gemaakt om naar een zkh te gaan hier in nederland en kwamen geen steek.verder bij mijn man was alles perfect zeiden ze dus het moest aan mij liggen maar dus na 5 maanden ng niks gevonden! Ik was het zat had het gevoel dat we niet serieus genomen werden en zijn overgestapt na zkh genk in belgie en raad maar.... Het lag wel degelijk aan mijn man en in genk snappen ze nu nog steeds niet hoe ze dit over het hoofd hbben gezien. Mijn man heeft slecht zaad kwaliteit en voor ons is een natuurlijke zwangerschap uitgesloten ook is iui al niet meer mogelijk en kwamen we gelijk in aanmerking voor ivf icsi dec 1ste poging helaas mislukt eind deze maand krijgen we weer een terugplaatsing bn benieuwt!

8. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Welkom limburg,
    Wij zijn 24 maanden bezig geweest en hebben iui gehad. Er was bij ons geen reden te vinden, toch lukte het niet.
    Nu ben ik in verwachting.

9. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    welkom limburg,

hier lijkt het erop dat het om 'pure pech' gaat en door onrelmatige & lange cyclussen moeilijk te peilen was wanneer mn vruchtbare dagen zijn. Nadat ik ben gaan tempen en ovutesten ben gaan gebruiken uiteindelijk wel 2x zwanger geworden...nu is alleen de vraag wanneer er wel een gezonde zwangerschap zal volgen. We hebben ons wel laten testen op chromosomen, maar dat blijkt gelukkig bij ons beide gewoon in orde te zijn...het blijft dus afwachten en hopen.

10. Limburg27

@Clijntje: fijn dat je nu zwanger bent!!!
    Ben je ook nog jong?
    Denk je, achteraf niet dat er misschien toch een lichamelijke oorzaak was, omdat het dan met 1 IUI wel lukt in eens?
    Ben benieuwd of jullie ook een samenlevingstest (ivm cervixfactor, vijandig slijm) gehad hebben?

gr. Esther

11. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoi,

Nee wij hebben geen test gehad. Ons ziekenhuis gelooft niet in die testen?!?! Geven geen meerwaarde volgens de Gyn.
    Ik weet het niet..kan ook goed stress zijn geweest..offf....dat we gewoon echt even hulp nodig hadden...ik heb veel meegemaakt in mijn leven en was er van overtuigd dat we hulp nodig zouden moeten hebben met zwanger worden. Dus ergens zei mijn gevoel het al wel.

12. Limburg27

Ik lees vaker dat die testen niet helemaal betrouwbaar zijn..
    welke onderzoeken heb je wel gehad? ook zaadtest, eisprong volgen, hormonen en inwendige echo?

13. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Eeuhhhhhh zaad, eisprong, ei, echosss ten top operatie aarmoeder eileiders..euhhhh pfff heeeel veel :)

14. Limburg27

operatie baarmoeder eileiders?

Of lees ik dat nu verkeerd?
    Snap het effe niet.. sorry

groeten

15. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Euhhhh een operatie om te kijken of er iets mis is met mijn baarmoeder en/of eileiders. Was niet het geval.

16. Limburg27

Oke. gelukkig maar. dan heb je inderdaad echt zowat alle onderzoeken gehad zeg.
    Heel fijn voor jullie dat het na 1 IUI dan meteen gelukt is!
    gr.

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ Melisjuh ; ik duim voor jullie! :D extra spannend nu dus..

@ limburg ; welkom! Vervelend dat het bij jullie niet wil lukken :<
    Hopelijk krijgen jullie binnenkort of duidelijkheid waarom het niet wil lukken of gewoon een mooie positieve test in handen!

Hier waren we 1,5 jaar verder ofzo voordat ik zwanger was, maar hier was het een combinatie van niet mogen klussen door ziekte en behandeling (heb lyme gehad) en ontspoorde cyclussen.
    Hier heb ik hormonen gehad om de cyclus te beinvloeden, een hoop inwendige echos om de eisprong te zoeken (wat niet lukte) en zaadtest. Samenlevingstest stond geplanned, maar de clomid deed zn werk niet en eisprong bleef uit. Zouden eigenlijk de cyclus afbreken maar ik wilde dat niet en ging met ovutesten verder en kreeg toch een eisprong en was zwanger.

@ destiny ; hoe is het met jou? heb even je ovu chart gespiekt en zie dat je een positieve ovutest had! Goed benut? Ik duim voor je!

@ hier ; even flinke buikgriep gehad, bah! Samen met manlief kotsend op de bank :p (sorry! haha) Gelukkig weer goed opgeknapt, deze week drukke maar leuke week voor de boeg!

18. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @kzh: ja, ik heb inderdaad een positieve ovutest in handen gehad gisteren...maar nu komt het leuke> ik helemaal blij en vertelde mn man dat ik mn piek dus gevonden had. Hij reageerde een beetje lacherig en ik dach 'dat komt wel goed vanavond'....eenmaal toen we in bed lagen werd ik gewoon keihard genegeerd...hoe kan hij zoiets maken!! hij heeft mij hiermee echt gekwetst en ik ben bang dat mijn kans nu deze maand bekeken is :( (tenzij de zaterdagochtend voldoende is geweest).
    Heb hem net wel even aan de telefoon gehad en dit tegen hem gezegd. Hij had zoiets van: 'als ik moet dan kan ik het niet en de piek duurt toch heel lang?'..tja helaas zag ik vanochtend al dat mn temp gestegen was.
    Ik weet dat moeten niet leuk is, ik vind dat ook niet meer prettig naar 2,5 jaar...maar ik durf niet los te laten..te bang dat het weer TE lang gaat duren.
    Ik vraag mij af wat ik eventueel anders zou kunnen doen?!

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Geen leuke situatie! Maar denk dat dit heel vaak voorkomt..
    Seks veranderd van iets leuks in iets wat moet.
    Wat je eraan kan doen, geen idee :(
    Ik denk dat het wel belangrijk is om het met hem erover te hebben..

20. Limburg27

dames hoe gaan jullie om met het feit dat het zo lang duurt om zwanger te worden? of duurde voordat je zwanger werd?
    Iedereen zegt: loslaten!
    ja, maar hoe?
    Ik merk dat zwanger worden voor mij steeds beladener wordt er steeds meer stress geeft, een negatief gevoel dus van; het lukt maar niet.
    Hoop niet dat ik dramatisch klink, ben in verhouding met anderen "pas" 15 maanden bezig.. maar zit echt niet lekker in mijn vel.

Deel Deze Pagina