Roken?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Etje, Dec 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Etje

Etje Actief lid

Oct 13, 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Een hele goede tip voor dames die maar niet zwanger willen worden of een miskraam hebben gehad:

Rook je? STOP nu! Eet en drink gezond(-er).
    Hele goede kans dat het daar aan ligt.

Het is mij overkomen, een vriendin van me en ik ken meerdere verhalen.

Dus stop gewoon. Geef jezelf 30 dagen de tijd om van de gewoonte af te komen. Daarna is het echt een peuleschilletje!

Beloofd! :)

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap en met het feit dat je gestopt bent met roken!

3. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gefeliciteerd met je zwangerschap en goed van je dat je niet meer rook!

zelf rook ik niet maar ik weet wel dat het "gewoon" stoppen niet zo gewoon is.

het gezond eten is iets wat je jezelf aan kan leren maar voor velen ligt het roken iets dieper. bij een vriendin van mij is zelfs gezegt dat ze wel moest minderen maar voorlopig even niet moest stoppen omdat zij er heel nerveus van werd... een andere vriendin is nu al een jaar gestopt met roken en al 3 jaar met de pil en is ook nog steeds niet zwanger.

Je bedoelt het vast heel goed maar mensen die aan kinderen beginnen weten dit zelf ook wel maar kunnen het vaak niet.

Liefs Roshi

4. Nikitje

Nikitje Bekend lid

Jun 5, 2007
    898
    0
    0
    oke dan ga ik maar proberen te stoppen ! ik hoop dat het me lukt binnekort. het is zo moeilijk zeker in mindere periodes! bedankt voor je advies ;)

en om niet te vergeten :D
    van harte met je zwangerschap! geniet ervan ! ;)

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ook vanwege al die andere nare aandoeningen die je kunt krijgen van roken, is stoppen een erg goed advies!
    En lukt het niet "gewoon" dan zijn er genoeg instanties die je wel willen helpen!

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    Nou ik rook zelf niet en heb ook een miskraam gehad,
    en ja als je meer rookt,dat de kans op een mk is,kan ja,en als je voor een kindje wilt gaan is het ook beter om te stoppen ook voor de man,omdat het de zaa aantast,maar maak mij dat mijn man maar eens wijs,pff

7. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Stoppen met roken is moeilijk...... ik weet er alles van, been there done that 8 maanden geleden.
    Maar natuurlijk is het mogelijk, als je maar heel vastbesloten bent en die eerste moeilijke periode er niet aan toegeeft.

Het is meer dan de moeite waard.
    Voor je eigen gezondheid, en roken zorgt voor 30% minder vruchtbaarheid. En natuurlijk helemaal beter voor als je zwanger bent.

8. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ben ook gestopt met roken, al twee jaar en al twee jaar bezig zwanger te worden en nog steeds niet gelukt.

Veel liefs
    Nataky

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb bij beide eerdere kids gerookt, bij de 1e direct de 1e ronde raak, bij de 2e door de pil heen (en zo ken ik nog meer verhalen... ;) )

en nu bij de 3e ook gerookt, enkel heeft het dit keer ruim 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was....

geloof niet dat ik eerder zwanger zou zijn geworden als ik niet gerookt zou hebben eerlijk gezegd...daarbij was het zaad van mijn man niet goed en zouden we eigenlijk niet eens op de "natuurlijke" weg zwanger kunnen worden...

wel werd toen gezegd dat als hij zou stoppen met roken het de vruchtbaarheid "misschien" iets zou "kunnen" verbeteren maar ook dat kon de gyn niet met zekerheid zeggen dus tja...

het zwanger worden heeft met zoveel factoren te maken dat er nooit kan worden gezegd dat het het roken is waardoor je niet zwanger word...er zijn tig dingen die een zwangerschap tegen kunnen houden
    (roken-drinken-stress-vet eten-druk leven-op verkeerde tijdstippen vrijen- er te veel mee bezig zijn..etc etc)

ik ben blij dat het voor jou wel zo "gelukt" is om nadat je gestopt was met roken zwanger dat je "toevallig"zwanger werdmaar of dat de reden is geweest waardoor je niet zwanger werd?

tis gewoon altijd mooi meegenomen als je het op kunt brengen te stoppen met roken, ongeacht of je zwanger wilt worden of niet.... :D

10. lmfao

lmfao Actief lid

Aug 16, 2007
    348
    0
    0
    ik ben sinds 1 dec ook gestopt en gaat me goed af tot nu toe :D ik ben ook echt trots op mezelf want heb altijd maar 1 dag vol gehouden.

11. Niet meer actief

Ik heb het ook meegemaakt hoor... In de 2 jaar dat ik niet zwanger raakte en erg onregelmatig was (ze zeiden pco) rookte ik. Toen ik gestopt was was ik toevallig enkele maanden nadien zwanger... Weet niet of het ermee te maken had maar nu ben ik gewoon vruchtbaar.

12. sandra23

sandra23 Nieuw lid

Dec 5, 2007
    2
    0
    0
    Ik wil volgend jaar stoppen met de pil. Ik rookte wel al een jaar of 6, dus was ik wel bang dat ik ook niet zou kunnen stoppen op het moment dat ik zou stoppen met de pil. Een maand of twee geleden was ik erg ziek en toen besloot ik om 'maar eens te proberen met stoppen met roken' omdat me dat een goed moment leek. Lukte het niet, dan maar later proberen. En kijk, ik heb nog steeds geen sigaret aangeraakt en ben er zeker van dat ik dus 'rookvrij' blijf. Wat ik wil zeggen is: probeer niet te stoppen met roken op het moment dat je stopt met de pil, want dat zorgt alleen maar voor stress. Probeer veel eerder te stoppen op een moment waarop jij gemotiveerd genoeg bent en denkt dat je het zal aankunnen!

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Derona, mijn man rookt ook al zeker 15 jaar echt als een ketter!

Wij zijn in 1 keer zwanger geraakt dus dat wil ook niet alles zeggen hoor!

Ik weet zeker dat er mensen zijn die veel gezonder leven en er alles aan doen en gewoon net "pech" hebben... Hoop alleen voor iedereen dat ze snel zwanger mogen raken!

14. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey
    hier 3 kids en rook.....3 keer eerste ronde raak...mocht niet eens stoppen maar minderen anders leverde het juist teveel stress op
    lief bedoeld maar niet altijd waar

15. Dag meiden,

Zelf heb ik nooit gerookt. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik geloof best dat er vrouwen zijn die roken terwijl ze zwanger willen worden of zelfs zijn, waarbij het goed gaat. En ik ben ook heel blij voor hun en hun kindje dat het goed gegaan is. Maar als je de statistieken erbij haalt en diverse onderzoekensresultaten dan is het toch af te raden.

http://www.zwangerstraks.nl/roken.php

http://www.e-gezondheid.be/guide/article.asp?idarticle=10570&idrubrique=541

http://www.erfelijkheid.nl/documentatie/interviews/croon_print.html

Ik wens iedereen hier succes met stoppen met roken (indien van plan) en/of met zwanger worden.

Groetjes,
    Caro73

16. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik vind ook dat het van zoveel factoren afhangt of je zwanger wordt of niet. Roken wordt tegenwoordig zo in de media gezet, en tuurlijk is het slecht. Maar ongezond eten is ook slecht, elke weekend je lamzuipen is ook slecht, te weinig slapen noem het allemaal maar op.

Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval.

Wat ik een goede motivatie vindt voor de rokers: stop wanneer je zwanger bent ;) dat is zoveel makkelijker, vooral als je ook nog leest wat het met je placenta ed doet.

Als je overal rekening mee moet houden als je zwanger wilt worden kun je zoveel dingen niet meer ;)

17. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    hoi hoi, ik ben ook sinds vorige week donderdag om 15.30 gestopt met roken. Over een uur heb ik dus precies een week niet gerookt, en reken maar dat ik juist vandaag bijna tegen de muren op vlieg. Bij mn eerste zwangerschap ben ik na 12 weken pas gestopt en ben ik een maand na mn bevalling weer begonnen (niet in huis, alleen maar buiten in de tuin). Ik hoop dat als het me lukt om niet meer te beginnen ik dit na de bevalling ook vol blijf houden....

18. Lievelief

Lievelief Bekend lid

Nov 2, 2007
    686
    1
    0
    Ben het er helemaal mee eens dat zwanger worden met veel factoren te maken heeft.. Maar ik vind dat roken tijdens een zwangerschap (met de kennis die we nu hebben) gewoon echt niet kan.

Ik vind dat je als je ervoor kiest om zwanger te raken de plicht aan je kind hebt om te stoppen! Feit is: het is hartstikke ongezond voor jou, je zwangerschap maar vooral voor je kindje! Jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van dat kleine mensje in je buik, en roken vind ik dan ook echt niet acceptabel.

Ik weet dat het hartstikke moeilijk is om te stoppen, maar denk aan dat kleine wonder in je buik..
    Ik vind het verschrikkelijk als ik op straat een hoogzwangere vrouw met een sigaret in haar mond zie..

Vrouwen die roken zullen dit wel onzin vinden, feit blijft dat het hartstikke slecht is!

En dat was mijn mening. :)

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tja roken is net als met 1001 dingen tijdens een zwangerschap niet goed...

ik vindt het geen onzin hoor wat jij zegt, maar feit blijft dat met de kennis die we nu hebben weten dat er zoals gezegd 1001 dingen zijn die niet goed zijn tijdens een zwangerschap en dat van veel dingen de "ernst" btw de schadelijkheid ervan wordt ontkent en men wat andere dingen betreft de kop in het zand steken...

om maar een paar voorbeelden te noemen, buiten dat roken ontzettend slecht voor je is, is het blijven drinken van koffie-cola-thee e.d. ook niet goed, en kan dat ook "nare gevolgen" hebben die niet minder zijn dan de risico's bij het blijven roken....

toch zijn er mensen die niet roken maar daarentegen liters koffie op een dag weg drinken of liters thee e.d. (en zo zijn er nog meer dingen maar ff beperkt tot dit).....

terwijl met de kennis die we nu hebben ;) wel degelijk bewezen is dat bij een teveel hiervan de risico's op een mk - vroeggeboorte - doodgeboorte etc aannemelijk toeneemt dmv wetenschappelijk onderzoek...

toch zijn er maar weinig die dat "niet acceptabel" vinden omdat het een "gewoontegoed" is....

jij zal het geen verschrikkelijk gezicht vinden om zwangere vrouwen aan een bak koffie te zien, maar misschien drinkt diezelfde zwangere vrouw wel 2 liter aan koffie weg op een dag... ;)

20. music4life

music4life Niet meer actief

ik ben nu bijna 2 maanden gestopt
    en gaat super
    succes iedereen

Share This Page